PH_AJH
Forum veteraan
Ha,
Ik ben redelijk nieuw in het heligebeuren maar heb veel lol met mijn Belt-CP.
Een aantal dingen kunnen wel beter volgens mij. De regelaar heb ik vervangen door een Heli 30 met governor en de servo's door Towerpro SG-90's. Dat is al een hele vooruitgang.
Maar dan....die onnodige overbrengingen van servo's naar de swashplate. Daar wilde ik van af.
Na flink zoeken en lezen heb ik voor een redelijk ingrijpende, maar al met al erg simpele en doeltreffende oplossing gekozen die de swash direct aanstuurt. In een paar uurtjes is het gefixed.
Als je de originele zender gebruikt moet je wat zaken omdraaien:
(vanuit een ander draadje)
Radio Set-UP:
Looking from the rear of the helicopter.
Channel 1 - Pitch - Left front servo (used to be channel 6)
Channel 2 - Elevator - Rear left servo - Normal (mounted where the original aileron servo was located)
Channel 3 - ESC - Normal
Channel 4 - Gyro - Reverse
Channel 5 - Open
Channel 6 - Aileron - Right front servo - Reverse (used to be channel 1)
Allereerst is de swashplate omgedraaid zodat de nick-servo aan de achterkant kan. Daarna van 2mm aluminium steuntjes gemaakt en de pitch- en aileronservo aan de zijkant gezet. Omdat de swash omgedraaid is zijn de servo's trouwens meeverhuisd, dus aileron en pitch zitten nu aan de andere kant.
Het mooie is dat je niks hoeft te zagen in het frame, alle haakse overbrengingen kwijt bent en het sturen is véél directer. Als bonus: je kunt nu de accu bovenop leggen waardoor hij beter zou moeten rollen. Niet dat ik dat ga doen, er komt een KDS Jet Ranger schaalromp op. Ik ben meer zo'n suffe helivlieger
Volgens mij spreken de foto's voor zichzelf. Ik hoop dat iemand er wat aan heeft.
Allereerst, zó zit het origineel.
En dit heb ik er van gemaakt.
Ik ben redelijk nieuw in het heligebeuren maar heb veel lol met mijn Belt-CP.
Een aantal dingen kunnen wel beter volgens mij. De regelaar heb ik vervangen door een Heli 30 met governor en de servo's door Towerpro SG-90's. Dat is al een hele vooruitgang.
Maar dan....die onnodige overbrengingen van servo's naar de swashplate. Daar wilde ik van af.
Na flink zoeken en lezen heb ik voor een redelijk ingrijpende, maar al met al erg simpele en doeltreffende oplossing gekozen die de swash direct aanstuurt. In een paar uurtjes is het gefixed.
Als je de originele zender gebruikt moet je wat zaken omdraaien:
(vanuit een ander draadje)
Radio Set-UP:
Looking from the rear of the helicopter.
Channel 1 - Pitch - Left front servo (used to be channel 6)
Channel 2 - Elevator - Rear left servo - Normal (mounted where the original aileron servo was located)
Channel 3 - ESC - Normal
Channel 4 - Gyro - Reverse
Channel 5 - Open
Channel 6 - Aileron - Right front servo - Reverse (used to be channel 1)
Allereerst is de swashplate omgedraaid zodat de nick-servo aan de achterkant kan. Daarna van 2mm aluminium steuntjes gemaakt en de pitch- en aileronservo aan de zijkant gezet. Omdat de swash omgedraaid is zijn de servo's trouwens meeverhuisd, dus aileron en pitch zitten nu aan de andere kant.
Het mooie is dat je niks hoeft te zagen in het frame, alle haakse overbrengingen kwijt bent en het sturen is véél directer. Als bonus: je kunt nu de accu bovenop leggen waardoor hij beter zou moeten rollen. Niet dat ik dat ga doen, er komt een KDS Jet Ranger schaalromp op. Ik ben meer zo'n suffe helivlieger

Volgens mij spreken de foto's voor zichzelf. Ik hoop dat iemand er wat aan heeft.
Allereerst, zó zit het origineel.

En dit heb ik er van gemaakt.




Laatst bewerkt: