bouwverslagje blastini mini-dlg

hoeveel v-stelling?? goede vraag :lol:

ald je de ene vleugel plat ligt is de ander 4 dvd doosjes op elkaar hoog :D
bevalt goed, goede resposn op hoogte en ailerons.. anders moet je dan morgen zelf maar even oordelen sietse, je mag wel ff aan de knuppels roeren hoor ;)

vanaf 43 seconden is wel goed te zien dat de remkleppen erg goed werken op dit kistje. ailerond vol down en 5% hoogte naar beneden meegemixd bevalt me nu goed.

ps eventuele tips qua werktechniek zijn natuurlijk ook welkom

hoeveel v-stelling?? goede vraag :lol:

ald je de ene vleugel plat ligt is de ander 4 dvd doosjes op elkaar hoog :D
bevalt goed, goede resposn op hoogte en ailerons.. anders moet je dan morgen zelf maar even oordelen sietse, je mag wel ff aan de knuppels roeren hoor ;)

vanaf 43 seconden is wel goed te zien dat de remkleppen erg goed werken op dit kistje. ailerond vol down en 5% hoogte naar beneden meegemixd bevalt me nu goed.

ps eventuele tips qua werktechniek zijn natuurlijk ook welkom

Mhh, 4 dvd doosjes, zo'n 6cm bij mijn doosjes dus. Das niet heel veel, maar als het stabiel genoeg is :).
Ik zie het morgen dan wel idd. Eerst even die van jou bekijken voor ik mijn vleugeltje in elkaar lijm!

Werpen kunnen we morgen ook naar kijken natuurlijk! (al ben ik daar ook geen ster in..)

okee vandaag dan dus toch het ergste pre-competition desaster :( een crash de avond voor de wedstrijd...

ik had al wat onbedoelde harde landingen op de neus gehad. vanavond begon de wind wat te liggen dus ik wou nog even een paar vluchtjes maken om het zwaartepunt goed te leggen. gooien ging lekker en ik was best tevreden over de hoogte. totdat ik weer wilde gooien en ik ineens een hele harde KRAK! hoorde. net voor de vleugel mn pookje doormidden.. model ging onbestuurbaar dwarrelen naar de grond....

dus direct naar huis gegaan en de pook afgezaagt, net met mn pa een nieuw deel erin gemaakt (skyshark 2p past perfect in een 3p) en nu moet ik alles weer opnieuw opbouwen. schade viel mee maar alsnog erg klote. gelukkig weet ik nu wel precies waar het goede zwaartepunt moet liggen.. dat wordt een late vanavond.. :(

weer even een update,

na twee wedstrijden te hebben gevlogen met de blastini ben ik tot de volgende conclusie gekomen: de worphoogte is wel lekker hoog (iets hoger als ik een mimi gooi) maar de neus is veel te zwak. is al twee keer net voor de vleugel afgebroken.

nu heb ik nog een aspirin romp liggen die veel en veel te zwaar is. (paar reperaties in de staart), daar zat een twister vleugel op en die komt nu dus op een twister rompje. maar dan heb ik dus de aspi romp over, deze wordt ingekort bij eht deel voor de vleugel en onder de blastini geplaatst, lijkt me een leuke combo.

Back