bouwverslagje blastini mini-dlg

Robert, ik zie elke keer op diverse plaatsen dat je eindelijk verder gaat met de blastini, maar ondertussen gebeurt er volgens mij geen moer.......

hoi allemaal

op het moment heb ik het nogal druk om eerlijk te zijn. school :(
ik moet dit jaar wel ff over naar de 5e klas anders wordt ik van school getrapt en dat is nou ook weer niet bepaald de bedoeling.

vleugel van de blastini is nu wel zo goed als klaar. rompje kijk ik een beetje af van het draadje van sietse over het gebogen vleugeltje, ik zal vanavond even proberen foto's te maken en hier te posten.

en natuurlijk is ie 5 april wel af ;)

mooi!

De roluitslag naar beneden lijkt echter groter dan die naar boven. Normaal is dat andersom of eventueel gelijk... Misschien nog wat aanpassen.

Ik heb een hele tijd ook problemen gehad met de MX16 dat als ik flaps gebruikte de ene meer ging dan de anderen. Echt van alles versteld, bleek het uiteindelijk zo te zijn dat je elke vliegstand apart kan trimmen. Die bleek dus voor geremd extreem anders te staan... stom van mij.
Anders moet je goed de lengte van de hoorntjes enzo controleren. ook de neutraalstelling moet gelijk zijn.

Je hebt in ieder geval genoeg uitslag om te remmen zeg... pfff.

tja, dat moeten we nog even geheim houden......
nouja alles ligt zo goed als klaar om in elkaar te worden gezet. ik moet alleen de steuntjes voor tussen de pook en vleugel nog maken die liggen nu de drogen (epoxy) dan kan ik morgen alles in elkaar zetten en woensdag dan de maiden..

rudder gebruik ik van de apogee (lekkere respons) en het hoogteroer van de mimi tekening.

Ziet er goeg uit Robert, ik ben ook erg benieuwd naar de foto's en natuurlijk naar de maiden, succes woensdag.

Ziet er goeg uit Robert
Wat ziet er goed uit dan? Ik zie nog steeds helemaal niets. Volgens mij heeft Robert nog helemaal niets af en komt hij zondag met een of ander slap excuus dat het nog niet af is, of spijbelt hij de rest van de week en werkt zich een slag in de rondte om toch nog iets te kunnen presenteren.

:mrgreen:

of spijbelt hij de rest van de week en werkt zich een slag in de rondte om toch nog iets te kunnen presenteren.

die optie dan maar?? :p

nee vanavond komen er foto's (als het goed is). de camera ligt aan de lader ;)
staartdelen liggen klaar, vleugel is helemaal klaar en pook ook, alleen het stuk tussen de pook en de vleugel moet ik nog maken. helaas heeft gister het zaagje van de figuurzaag het begeven en natuurlijk geen nieuwe in huis.. dus vandaag die even maken en dan kan ik weer verder ;)
ik MOET gewoon woensdag die maiden hebben
greetz robert

Wat ziet er goed uit dan? Ik zie nog steeds helemaal niets. Volgens mij heeft Robert nog helemaal niets af en komt hij zondag met een of ander slap excuus dat het nog niet af is, of spijbelt hij de rest van de week en werkt zich een slag in de rondte om toch nog iets te kunnen presenteren.

1 pagina terug zie ik toch echt foto's staan hoor:)

vleugel steuntjes heb ik klaar:

bild1880.jpg

hardpoints in de vleugel ook uitgeboort. hardpoints heb ik a la loet gemaakt zoals hier staat beschreven:
deel 7

omdat ik geen koolstof in huis had heb ik in plaats van dat dikke glasmat gebruikt en daarvan een sliertje in stukken geknipt. lijkt nu allemaal goed dus ik kan alles in elkaar gaan zetten.

helaas heeft de ontvanger die ik voor de blastini had liggen het opeens begeven :(
no worries, dat probleem is al opgelost. had gelukkig nog wel een die in de blaster past dus die uit de blaster komt dan in de blastini. ja moeilijk verhaal allemaal maar het komt erop neer dan alle dlg's wel een goede ontvanger hebben straks.

helaas heeft de ontvanger die ik voor de blastini had liggen het opeens begeven :(
no worries, dat probleem is al opgelost. had gelukkig nog wel een die in de blaster past dus die uit de blaster komt dan in de blastini. ja moeilijk verhaal allemaal maar het komt erop neer dan alle dlg's wel een goede ontvanger hebben straks.

Als die ontvanger het opeens begeeft kun je je natuurlijk afvragen of het goede ontvangers zijn.

ik sloot hem aan en opees deed ie niets meer. best wel jammer eigenlijk omdat dat de eerste ontvanger is waarbij me dat gebeurt. wel erg jammer en zekers niet op een ideaal moment. gaat ook zeker een mail achteraan.

aangezien ik wat problemen had met het systeem om de vleugel afneembaar te maken (probleem met draad tappen) heb ik vanmiddag toch maar besloten om de vleugel er vast op te lijmen. dat betekend dus dat de apoxy niet op tijd droog is om vanavond een maiden te hebben :(

mijn uiterste datum is dus morgenavond omdat de epoxy dan lang genoeg kan drogen. hopelijk bevalt ie dan een beetje.. vanavond ga ik alleen even vliegen met de twaspi en blaster.

gisteren nog even de roeren geschuurd. toch ervoor gekozen om een rudder van een mimi te gebruiken. stond toch iets beter, om de respons te vergroten het roer iets vergroot. hoogte en richtingsroer wegen nu samen 4 gram. zijn niet de lichtste maar lijkt me redelijk netjes. ik denk dat ik naar een totaalgewicht van rond de 180 ga...

volgende probleem. alles zo goed als af (alleen nog doosrompje maken). dus ff snel de accu en ontvanger eraan gemaakt. met 4 cellen nimh is de neus VEEL te zwaar.. lichte staart bouwen had dus niet superveel zin. totaal met de veel te zware accu zit ik nu op 183 gram.. kan ie wel een beetje wind mee hebben :P nog even wisselen met een lichtere ontvanger denk ik. vanavond ga ik helaas niet meer redden. maiden wordt dus morgenvroeg :(

Back