Bouwverslagje -Booby- Wowings

Hier had je sommigen onder ons nog een pleziertje mee kunnen doen.
Je vloog toch niet in de buurt van een TGV-lijn want die jongens verzorgen hun communicatie op de 35MHz-band............

2F@st4U.:[BE zei:
:.]Rarara ... op welke bekende berg zou deze foto genomen zijn :?:
Mont Ventoux betekent eigenlijk niet "kale berg" maar "winderige berg".
Zie ik goed dat je aan de noordkant vloog met die Booby? De bewolking ziet er ook nogal mistrallig uit... dus dat klopt wel. Maar thermisch moet de zuidkant natuurlijk interessanter zijn.
Bart

Nee nee, op de top van de Mont Ventoux zijn nog weinig TGV's te vinden.

Weet het wel dat ik er sommige nog een pleziertje mee had kunnen ... maar de plaats in de auto was ook mooi meegenomen ... mijn zus en vriend kwamen uit Barcelona met de trein en hun bagage moest met mijn auto mee naar huis .
En ik zat al afgeladen vol.

:.]Nee nee, op de top van de Mont Ventoux zijn nog weinig TGV's te vinden.

Weet het wel dat ik er sommige nog een pleziertje mee had kunnen ... maar de plaats in de auto was ook mooi meegenomen ... mijn zus en vriend kwamen uit Barcelona met de trein en hun bagage moest met mijn auto mee naar huis .
En ik zat al afgeladen vol.

Misschien wel ergens een zendmast in de buurt?

bdoets zei:
:.]Rarara ... op welke bekende berg zou deze foto genomen zijn :?:
Mont Ventoux betekent eigenlijk niet "kale berg" maar "winderige berg".
Zie ik goed dat je aan de noordkant vloog met die Booby? De bewolking ziet er ook nogal mistrallig uit... dus dat klopt wel. Maar thermisch moet de zuidkant natuurlijk interessanter zijn.
Bart

Idd. de noordkant ...
De mistral was "net" genoeg om zowel de Booby als Easy naar ongekende hoogte te stuwen. Thermisch niks gevonden ... ook niet gezocht ... was echt niet nodig.
Buiten de mindere landingplaatsen (bodem = rotsen) is de Mont Ventoux al bij al een fantastische locatie.

Nee het waaide echt enorm hard, koude handen na een kwartiertje sturen.
De Booby verzwaard met 20 gram op elke tip. (40 gram totaal)

En de Easy gewoon met de standaard 6 mm ijzerbuis verzwaard.

en de finale vraag, hoe vliegt nu de BOOBY.
Ik ga hem deze week afbouwen.
want ik geloof dat er van de 4 of 5 nog maar ene vliegt.
ik heb gezocht maar niets gevonden over winderige berg, wel over de kale berg

simendewulf zei:
ik heb gezocht maar niets gevonden over winderige berg, wel over de kale berg
Tja hij wordt door Nederlanders (en daar ziet het er zwart van, vooral op de fiets) veelal kale berg genoemd. Maar door Fransen (en daar staat-ie toevallig) Ventoux, en vent=wind, ventoux=winderig; kaal=chauve, of nu.
Geeft natuurlijk niks hoor... ik ben gewoon een beetje taalgevoelig type... en hij vliegt natuurlijk zo lekker omdat-ie zo kaal is, én bovendien zo winderig...
Bart

simendewulf zei:
en de finale vraag, hoe vliegt nu de BOOBY.

Booby vliegt goed, is redelijk stabiel. En zeer wendbaar :lol: .
Op het hoogteroer is hij zeer gevoelig met de voorgeschreven uitslag. ( zet hier maar wat expo op)
Rol is goed met de voorgeschreven uitslag (lekker snel)

Een fijne plank waarvan ik de 2de ga voorzien van een elektro motor zodat deze leuke verschijning ook bij ons op het veld aan de bak kan.

Greetz

Tim

P.S. Als je mont ventoux vrij vertaald kom ik uit op berg waar het altijd waait. Maar wat geeft het allemaal ... het is er zalig vliegen.

Mooi vliegbeeld, roofvogelachtig.
Maar wat een takkemuziek zeg!

Bart

Het wordt echt tijd dat ik mijn Booby ook eens ga bouwen ................ :oops:

Ach ja, net weer begonnen bij een nieuwe klant ( IT'er bij detacheringsbedrijf) een maand cusrsus achter de rug en een verhuizing voor het einde van het jaar ( met natuurlijk nog schilderen en behangen ), mijn agenda zit gelukkig nog niet vol.
Maar dit vliegbeeld doet het bloed wel heel erg kriebelen.

Ik vind 'm heel mooi geworden, inderdaad door de wijze van de foliebespanning lijkt het heel erg roofvogel-achtig.
Wees niet verbaasd als je zoiets binnenkort in andere kleuren voorbij ziet komen op het forum :lol: :lol:

Toppie.

Hans

@ Hans
Toch vreemd dat iedere modelbouwer hetzelfde probleem heeft :-) veel meer projecten als tijd.

Het ga je goed met in je nieuwe functie en natuurlijk ook met je nieuwe huisje.

De bouw is een eitje een avondje of 3 a 4 hangt gewoon van de gekozen afwerking af.

Aan alle sceptici van Oracover en EPP het gaat perfect. (De Booby is in mijn geval ook nog zeer strak/stevig in de glastape gezet kan ook wel helpen)
De bespanning zit nog steeds strak.

Eindelijk!

Vandaag heeft mijn Booby eindelijk haar maiden gekregen op Langevelderslag aan de duinen. Vorige week al paar korte proefworpen gemaakt in het duingebied rond Zandvoort. De wind stond toen verkeerd om aan het starnd te vliegen, dus maar een aardig heuveltje uitgezocht op een paar werpen te doen.
Vandaag dus echt pas goed gevlogen.
Nog iets lood uit de neuzen verwijderd, mag nog wel iets uit.
Vliegt lekker maar staat nog iets te hoog getrimd, als ik het hoogteroer een tikje down geef schiet de snelheid omhoog maar heeft dan af en toe bij lagere sneheid de neiging om wat te gaan duiken. De grootte van de trimstappen moet ik nog iets fijner afstellen in de zender.
De uitslagen van het hoogteroer kunnen inderdaad wat expo gebruiken, de Booby reageert zeer snel op hoogteroeruitslagen. Ailerons lopen goed.

Goed het heeft even geduurd, maar de Booby is leuk om te vliegen. Het aparte uiterlijk doet mensen er nog eens naar kijken.

Hans

Het vliegt zeker leuk, alleen die start is niet makkelijk.
Ook was het uitstekend helling weer (ik heb wel kouwe klauwe gehad).
Volgend seizoen zorg ik voor een combat kissie
Ik heb weer een hoop gezien en het was gezellig

Eric

Simen dat moeten we zeker nog een keer doen.
Ik heb nog nooit gevlogen op de Cap, maar die staat nog steeds op mijn verlanglijstje:mrgreen:
Ik neem dan ook nog wat ander materiaal mee.
Deze weken toch nog maar eesn mijn Baudis Salto 2,56m afbouwen (= servoplankje inlijmen,servo's monteren,servo-kabels verlengen, ontvanger en accu plaatsen, uitbalanceren). Damn, moet toch snel lukken.

Hans

Back