Bouwverslagje micro dlg eigen ontwerp

Zo net even de romp gemaakt. Het is behoorlijk goed gelukt al zeg ik het zelf. Het is een boven en onder schaal. Later wordt deze verticaal doorgesneden. Het achterste deel komt dan vast op het vliegtuig en de voorste neus kun je er afschuiven om bij de servo's en batterij te komen. Op 1 van de foto's lijkt het achtereind nog al bobbelig maar dit valt erg mee in het echt. De aansluiting van boven en onderschaal moet ik ook nog even netjes knippen.

dsc00313gd8.jpg

dsc00314oq7.jpg

Is wel handig... kan je zien of je de accu hebt aangesloten zonder dat je 'm open hoeft te maken...
Mooi gelukt, is dat al eerder gedaan, een hele romp op deze "cockpitkapmanier"?

ja is erg mooi gelukt, ja is al eens eerder gebruikt bij de depron dynamit dlg(zie rcgroups) maar het is heel makkelijk en licht :-)

leuk idee idd.
Is al eens langsgekomen idd. een chineze/japanse site had daar een keer een stukje over. was een klein DLGtje dat zo licht mogelijk gemaakt was.

Mooi...

Matthijs,

Ziet er zeker goed uit. Ik las ook dat je de nek gaat vervangen door "hard (vuren) hout" zoals ik al schreef dat lijkt mij heel verstandig :D

Maar nog 1 tip, ook vurenhout is mijn inziens nog niet optimaal. Ik zou echt voor berken (vliegtuigbouw) triplex (multiplex) gaan, ik weet het is schreeuwend duur tegenwoordig maar omdat het een gelaagde structuur heeft zal het niet splijten wat volgens mij bij een harde landing wel kan gebeuren bij vurenhout of dat het breekt tijdens de discus launch.

Als je het geen probleem vindt om je model in zijn geheel mee te moeten nemen, kan je ook gewoon de vleugel met UHU plus op de koolstof pook lijmen, dit is een lichte en zeer sterke oplossing...in de praktijk getest door voormalig top mini vlieger Peter Aanen :D

Cheers

Bart

Bedankt allemaal.
Om even terug te komen op het soort hout wat ik gebruik. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet weet:(. Het is igg heel sterk en als ik er in boor of snij heeft het geen neiging om te splijten. Ik ga gewoon dit gebruiken het is igg al een hele vooruitgang op het vorige;). Het is volgensmij toch geen vuren, dit is heel hard toch? Bij dit kun je met heel hard drukken je nagel er in zetten.

Vuren is een heel zachte houtsoort, vuren is zeg maar de goedkope heel lichtgeel-bruine latjes uit de bouwmarkt.. Veel gebruikt in de bouw.

Vuren splintert juist heel erg! Kun je eventueel een foto maken?

Bart(hezzo) Tja mijn motto is nee heb je ja kun je krijgen dus ik bel die mensen en vraag of ik langs mag komen en meestal vinden ze dat wel goed en Daniel dus ook en zo kon mijn dochterje zelf haar kleuren schema uit zoeken ze is tien dus wat is er nou mooier. Hij krijgt dus de finding nemo kleuren. De nemo wordt met een kant en klare vleugel geleverd kleur schema kun je bij bestelling op geven. Je moet het stabulo en kielvlak nog maken is wel mooi cnc gefreesd echter ik denk dat depron lichter is daarom maak ik hem uit depron. Dan zit de romp erbij uit koolstof en nog wat klein matriaal.Ik zal wel een bouwverslag maken.

Ik heb even een foto gemaakt. Maar het is geen vuren het splintert niet. Het is een soort hard balsa qua structuur maar dan veeel harder en wat groffer.
Misschien zeggen foto's meer dan woorden

dsc00317od8.jpg

Vandaag heb ik mijn vader ook even iets laten maken voor mijn OFA's,
het is van kei hard soort van plastic, en is een 1cm hoog en breed.
er zitten gleufjes in voor het dynamee draad en kunnen dus mooi op de pook bevestigd worden.

afbeelding016vz7.jpg

Nee (niet meer??). Het is al vrij oud volgensmij. Maarja volgensmij ook allemaal niet zo'n ramp.

Ik heb tevens net even de 'glow' op de weegschaal gelegt en: vleugel, rompje en pook met roeren wegen bij elkaar 80gram. Het streef gewicht van onder de 100 gram zal ik niet halen. Dit leek mij ook al aardig lastig gezien de nemo gemaakt met aller lichtste materialen en nog 95 gram weegt.

Wat er nog bij komt is ong 20gram aan electronica. En dan nog rond de 10gram voor electronica bevestiging, verstevigingen etc. zal dus iets over de 100gram komen te wegen.

Bart(hezzo) ziet er goed uit maar wat is het gewicht ?
Je moet wel op passen met al dat soort spul een dlg moet je bouwen met de weegschaal er naast.
En wat belangerijk is dat je de breek punten simpel houdt ivm reperatie's.

Laatst bewerkt:
Dat gewicht zou je nog omlaag kunnen brengen door breekbouten te gebruiken denk ik.. Ik neem aan dat dit de vleugelbevestiging is?

ja ik bekijk het wel even, in dat berken hout komt dan ook weer een moer, en een boutje er nog bij, zal echt een paar gr schelen mischien..?

Heb nog eens gewogen en die blokjes wegen echt bijna niks, maar die schroefjes maken het zwaar, ik ga dus even langs de winkel om nylon schroefjes te halen en dan lijkt me dit uitstekend.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back