Bouwverslagje micro dlg eigen ontwerp

Nou het ging eigenlijk best goed. Eerst op een weilandje een vlak worpje gedaan ging goed. Daarna maar gelijk voor een dlg worp, kwam niet zo heel hoog metertje of 8.

Daarna, op de hei verder gegooit. We konden niet helemaal goed schatten hoe hoog die ging denken rond de 15/20meter en bleven rond de 40seconde boven. Merkte wel dat het in verhouding een kleine vleugel met plat profiel is, daalde vrij snel en heeft echt sterke temiek nodig om lang boven te blijven.

Hoefde eigenlijk niet veel bij te trimmen alleen een klein schroefje in de staart. Vleugeltje heeft het prima gehouden en vliegtuigje is nog mooi heel, geslaagd dus:D. Wel liet halverwege de dag de werpshift los omdat ik de weinig lijm had gebruikt, dus niet uitgescheurd oid.

Bart (hezzo) heeft de foto's gemaakt dus die zullen (hopelijk) vanavond en anders morgen hier en in het garderen draadje komen.

ik kan het filmke niet zien... kan het in een ander bestand toevallig? of ergens op youtube dumpen? kwil ook zo een ding maken ;)

Even naar youtube gezet voor wie het niet rechtstreeks kan bekijken:

6Dt5a8dsxEY[/media] - Micro DLG eigen ontwerp

Gooit wel hoog trouwens, stond er zoveel wind (hoorbaar in de camera) of komt het door het platte profiel dat de dalingshoek zo groot is? Nou ja op een warme zomerdag is er vast wel thermiek mee te pakken :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Gooit wel hoog trouwens, stond er zoveel wind (hoorbaar in de camera) of komt het door het platte profiel dat de dalingshoek zo groot is?
Hij verliest zo'n 30% van zijn hoogte aan de overgang van stijgen naar glijden, ik denk dat de ervaren DLGers ter plaatse daar wel raad over gegeven hebben... dat moet mooier kunnen lijkt me!
Maar, voor een eerste lijkt het me lang niet gek.

ik denk dat je nog veel kan goed maken met her zwaartepunt wat te herleggen, en ook wat de snelheid er proberen uit te halen, zeker op windstille zomerdagen... dan denk ik dat het nog leuk kan worden..

ps: bedankt om dat te herzetten naar youtube ;)

je kan maar je best doen om alles nog meer op het punt te zetten ;)

Heel knap...

Matthijs, Bart,

Heel knap hoor, mijn eerste DLG vloog bij lange niet zoals jullie GLOW

De gooi is volgens mij goed, bij een mini gooi je het model idd enigzins omhoog, maar je zou kunnen expermenteren met wat vlakker gooien (dan kan je namelijk meer snelheid opbouwen).

Verder is er volgens mij ook weinig mis met de glijhoek, het enige is dat zoals andere Bart al aangaf veel hoogte wordt verloren omdat het model iets eerder down gestuurd moet worden tijdens de stijgvlucht (nu overtrekt hij en valt hij daardoor toch zeker 3 meter naar beneden).

Maar zoals ik al zei ik vind het heel knap...

Cheers

Bart

Bedankt iedereen. T hoogte verliezen was idd best problematisch ik kon hem er wel eerder uitsturen maar dan bleef er naar mijn idee weer minder hoogte over dan hem bovenin te laten overtrekken. Ik denk ook dat het voor een deel te maken had met de (te harde) wind. Hierdoor vloog hij niet lekker en verloor hij downwind veel hoogte. Natuurlijk helpt het platte profiel ook mee.

Ik ben igg nog wel van plan van de zomer een 2e vleugel te gaan bouwen met meer profiel en misschien iets groter en dan kijken wat dat oplevert.

ziet er goed uit! hoe is het kistje verder qua respons op de roeren?? de snelheid lijkt redelijk hoog voor een dlg maar dat kan natuurlijk aan het filmpje liggen. hoe snel gaat ie nou in het echt in verhouding tot een fullsize?

even een andere vraag, welke verf heb je gebruikt voor de cocpitkap/romp?

dankje, snelheid is idd redelijk hoog hij moet ook snel worden gevlogen, komt door profiel. Hij ging nu ook vrij snel door de wind hoor en op het laatste zie je ook ik m wat laat aanduiken.

Het kapje heb ik een keer of 4 gespoten met motip high gloss wit. Is nog steeds niet helemaal mooi dus ik zal m nog een aantal keren gaan spuiten. Verf is wel goed , vreet niet en is met 2 min droog.

Maar dan kan je wel met wind langer blijven vliegen, mijn eerste hele lichte DLG heeft door gebrek aan snelheid heel weinig gevlogen. Licht dus fragiel dus snel kapot, uiteindelijk dat kistje gegroeid van 120 gram naar zeker 220 gram waarmee ik tot 4 a 5 bf op het strand uit de voeten kon zonder kapot de wapperen en toch beter dan welke speerHLG kon zweven op windvrije dagen

Wouw,

Na het hele verhaal te hebben gelezen begint het bij mij ook te kriebelen.
Dus gisteren meteen de tekening van de MIMI DLG aangevraagd.

Ik wacht denk ik eerst nog even tot ik wat mee tijd heb om te bouwen, maar ik hou het zeker in mijn achterhoofd.

Heb meteen een carbonnen buis opgezocht, heb nog een buis liggen van ruim 66 cm, 6mm diameter ongeveer. Weegt 9 gram.
Heb ook nog een aantal plankjes balsa liggen, alleen niet dik genoeg voor de vleugel.

Heb nog een ontvanger liggen (jeti 5 kanaals), wat 1 cel lipo's, (2x 130 MaH en 1x 540 MaH.)

2 servo'tjes uit hongkong lijken mij voldoende voor een 1e dlg.

Igor

Back