Bouwverslagje van een helling zwevertje (AirBuzzz)

• Topicstarter Topicstarter Eric R
  • Startdatum Startdatum
jah... je moet af en toe toch wat improfiseren als student he :wink:

komt er nog een filmpje van het eindresultaat?

groet,

Roy

Ben momenteel nog steeds bezig met het voorbewerken, door het schuren zie plekken waar het papier slecht gehecht heeft (vooral op het depron). En het is een best lastig klusje omdat het een dun laagje is.
Waar het papier slecht gehecht heeft en waar het beschadigd is volgt reparatie en nog een licht schuurbeurtje dan kan die hopelijk morgen in het eerste laagje lak.

Het wordt trouwens zwarte belijning (+rompje) de rest wordt verschikkelijk geel 8)

Eric

komt er een bouwtekening van als hij goed vliegt :?: dit zou wel leuk zijn :lol: en heb je al een naam bedacht voor je model?

Ik ben begonnen met de eerste laag lak aan te brengen.

1laagjelak.jpg

Het hoogteroer ligt in het midden en linker- en rechter-rolroer zijn opmaat gemaakt en het voorlijstje van 1,5mm balsa.

hoogtepushpull.jpg

De push-pull van het hoogteroer heb ik alvast gemonteerd voor het verven, omdat het een moeilijk gevalletje was (zit een beetje dicht tegen de staartboom)
maar is naar mijn mening goed gelukt en heeft minimale weerstand.

Eric

Ik heb weer ff verder geprutst :wink: en het tweede laagje lak zit er eindelijk op (aan de bovenkant dan), ik was niet tevreden met de eerste laag
want die was met een penseeltje opgezet en heb deze zover mogelijk geschuurd en hier na met de roller bezig geweest.

2delakje.jpg

Hierna nog 1 dun laagje en dan ziet het er wel strak uit.

gewicht2.jpg

Het gewicht nu is 108 gram de totale gewichts toename van de verf tot nu toe is 18 gram :D

Dit moet 16uur uitharden dan kan morgen de onderkant en is tie dus met 1ste kerstdag :xmas: helemaal geel (onder nog 2 laagjes en boven nog 1)

Groet
Eric

Projectje is nog niet af, ik ben momenteel bezig om een tweede rompje te tekenen en die wordt iets langer met achterop een speed 300 met een Gunther duw-propje.
Beide rompjes krijgen hun eigen loodjes mee zodat ik dmv 1 (vleugel)schroef zowel een helling-zwevertje en een klein park-flyertje heb(hoop ik)

En of er tekeningen komen en of dat er een klein bouwpakketje komt hangt af van de eigenschappen in de lucht.

Eric

Ik ga van het weekend weer verder met bouwen, het heeft een weekje stilgelegen
maar we gaan weer met volle moed verder.

Groet
Eric

Ik ben weer een stukje verder, maar heb wel een hoop moeite gehad met de ailerons en hoogteroer.
Deze trokken steeds krom na behandeling met verf, te veel foam en te weinig ondersteuning.
Ik heb deze opnieuw gemaakt en een stripje van 0,8x2mm koolstof over de gehele lengte van het roer ingedekt.
Voor de lak heb ik nu een grondlaag van radiatorlak gebruikt en dat bevalt goed.
roertjesgeel.jpg

Ik ben ook begonnen aan de striping op de vleugel en staartstuk.
eertsestriping.jpg

Op het staartstuk moet alleen nog de binnenzijde van de beide vinnen een streepje krijgen en op de vleugel de onderzijde nog 2 streepjes en op de bovenzijde zit net het eerste streepje.

Groet
Eric

leuk.... ik denk dat ik hem mooier vind zonder een motoretje er achterop
was het trouwens nog veel werk met dat papier op de vleugel of is dat vergelijkbaar met een vleugel indekken met glasmat :?:

groet,

Roy

Back