Brabantse Offroad Modelbouw Baan - Bergen op Zoom

Discussie in 'Verenigingen' gestart door leo-rcc, 28 dec 2010.

  1. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    [​IMG]
    Belgische Offroad Modelbouw Baan

    Onze vereniging bestaat uit een groeiend aantal enthousiaste hobbyisten met een passie voor auto's, vooral kleine auto's. Omdat radiografisch bestuurbare voertuigen jong en oud blijven fascineren is het voor ons een uitdaging iedereen de kans te geven om zich uit te leven en met elkaar de ervaringen te delen.

    Het doel van onze vereniging is het realiseren en in stand houden van een offroad modelbouw baan, waarop we verschillende evenementen willen organiseren waar zowel kinderen als grote kinderen elkaar uit kunnen dagen met hun kleine racemonsters tot schaal 1:8, zowel nitro als electro.

    B.O.M.B., de Brabantse Offroad Modelbouw Baan, is sinds begin dit jaar actief, na een doorstart van het initiatief MRC-Rosevalley om een offroad baan te beginnen in Roosendaal. Omdat alleen een plek zoeken in Roosendaal wel heel erg een limiet stelde, hebben de leden en het bestuur besloten om verder te zoeken en gemeentes aan te schrijven die in de buurt van Roosendaal lagen.

    Daarin heeft het bestuur een enorm success gescoort. Sinds vorige maand hebben we de beschikking over een eigen terrein, compleet met kantine en ruimte voor sleutel plekken in de gemeente Bergen op Zoom. Het is een sportpark dat in het zuiden van de gemeente ligt, goed bereikbaar vanaf de snelweg vanuit Brabant en België.

    Google Streetview link naar de locatie

    Dit is het adres:
    Sportpark de Brombeer
    Antwerpsestraatweg 510
    4625 ah Bergen op Zoom

    De komende maanden gaan we ons vooral bezig houden met de opbouw van de baan. De bedoeling is om de eerste meters op kunstgras te maken in Maart of April.
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2011
  2. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.897
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    en welke schaal moet ik dan aan denken en nitro of electro ?
     
  3. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Allebei, en 1:8 maximaal. Heb ik snel even toegevoegd nu aan de OP.
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2010
  4. hedibi

    hedibi

    Lid geworden:
    4 jun 2004
    Berichten:
    1.228
    Locatie:
    Vleuten Hormann HT3 Futaba 4pk
  5. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Het is nu eenmaal nuttige info om in de OP te hebben.

    Ik ben erg happy met deze plek, een compleet voetbalveld klaar om omgetoverd te worden naar een offroad baan, met de optie voor een crawlerbaan en short course baan in de toekomst. We hebben zelfs tribunes en veld verlichting. :D

    Nu nog de komende maanden de schouders eronder om de baan te leggen. Hoe eerder we aan de slag kunnen hoe liever het me is. Alleen dat witte spul zit ons dwars.
     
  6. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Hier alvast een aantal fotos, hier in dit fotoalbum staan er nog meer.

    Ons nieuwe clubhuis, de stickers van voetballers gaan er nog af. ;)
    [​IMG]

    [​IMG]

    Onze nieuwe kantine met onze steengrill avond om de inzegening van de nieuwe locatie te vieren:
    [​IMG]

    en ten slotte ons nieuwe terrein:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 29 dec 2010
  7. 3w_flyer

    3w_flyer Guest

    begrijp is dat goed ?

    Jullie KRIJGEN van de gemeente een kantime en voetbalveld om om te vormen tot piste ?
     
  8. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Dat is correct. Dat betekent echter niet dat de vereniging verder uitbouwen niks kost, we hebben nog kosten zat die we dekkend moeten krijgen. Maar het begin is er.
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2010
  9. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    hmmm als de baan klaar is, zal ik de 1:8 nitro buggy van me broertje eens mee neme ;)
     
  10. corecrusher

    corecrusher

    Lid geworden:
    28 jul 2007
    Berichten:
    72
  11. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Er zullen altijd mensen zijn die gaan klagen, dat hou je niet tegen.

    Het is echter wel zo dat de baan niet tegen het hek zal staan maar meer naar het midden van het veld. Verder zit er de Antwerpse Straatweg tussen die huizen, hek, en clubhuis dus ik snap niet echt welke rust de nitros zouden moeten verstoren aangezien die er al nooit is. Om de geluidsoverlast tegen te gaan was er sowieso al besloten geen bigscale wagens te laten rijden want dat geluid draagt veel verder.

    Maar goed, we zullen het wel zien. Dank je voor de link.
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2011
  12. corecrusher

    corecrusher

    Lid geworden:
    28 jul 2007
    Berichten:
    72
    De we zullen zien methode gaat jullie de kop kosten op termijn ben ik bang jongens
    en wegverkeer in de kom ,kan je in geen wegen of velden vergelijken met een paar blerende nitros
    zeker niet als er een stuk of 5 staan te racen of meer daar jullie landelijke races willen gaan introduceren .
    ik woon er namelijk vlak bij de dealer ,werk een paar straten achter jullie bouwterrein en weet wat er speelt in de wijk. als ik een suggestie mag doen ,ga een keer naar een buurtvergadering en overleg wat je gaat doen ,niemand weet welke dagen jullie gaan racen ,wat de geluid decibels zijn etc etc
    de mensen willen graag weten wat de consequenties zijn van jullie club
    dit zijn voornamelijk koopwoningen en wat huur en ze zullen het er niet mee eens zijn dat de waarde van woningen wordt beïnvloed door bezige nitro bijtjes in de buurt. zouden jullie zelf ook niet happy mee zijn zonder overleg.
    maar je kan niet de woningen die in de buurt staan buitensluiten afwachten is gegarandeerd de foute keuze hier.
    mensen gaan speculeren als ze niks weten, dit gebeurt nu al! .
    een paar klachten en het is over en uit , je bereikt nu meer met informatie wat er gebeuren gaat en hun een gezicht zien
    om dingen te bespreken
    net is maar een tip maar zou lullig zijn als je straks alles leeg kunt trekken ja toch .

    voor die het willen weten dit is de locatie waar het omgaat
    Antwerpsestraatweg, Bergen op Zoom brombeer - Google Maps


    suc6 mannen groeten van een bigscale rijder en hopelijk tot ziens
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2011
  13. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    hmmmmm zou daar ook te rijden zijn met een 1:16 brushless off road autotje? :) (stadium achtig)
     
  14. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    We nemen alles serieus, alle aanbevelingen, ook eventuele klachten. Ik heb die reacties die je gemeld hebt ook al aan het bestuur van BOMB doorgegeven.
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2011
  15. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Ik heb er al met een brushless 1:18 truggy gereden, dus 1:16 moet zeker lukken.
     
  16. corecrusher

    corecrusher

    Lid geworden:
    28 jul 2007
    Berichten:
    72
    heb je pm beantwoord leo ,doe er voordeel mee en als jullie ooit foto's willen maken wil ik graag een keer langskomen en een paar mooie actiefoto's maken ;)
    suc6 met de club
     
  17. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    naajs :D
     
  18. corecrusher

    corecrusher

    Lid geworden:
    28 jul 2007
    Berichten:
    72
  19. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Gaat wel lukken, al moeten we een aarden wal voor het hek gooien.
     
  20. corecrusher

    corecrusher

    Lid geworden:
    28 jul 2007
    Berichten:
    72
    lol dat wordt een hoog walletje dan ,maak er dan meteen een bigscale race plek van hehe
     

Deel Deze Pagina