Brain instellingen ??

Zopas een goblin 380 ingesteld ,maar !
Midstick 0° en 12 graden pitch perfect.
Maar , bij de cyclic moet ik 10 graden hebben en heb enekant 13 graden en andere 10 graden .
Kom er niet uit en nog nooit voorgehad .

Reeds alles geprobeerd ,

Weet iemand raad .

goblin 380
brain
mks 93hv x3 op de plaat
mks 9780 hv op de staart
talon 90 bec op 6 volt
2x sats spektrum

dank ,

den filo

check je monitor menu in je zender ff.
kijk of daar de bewegingen boven en onder hetzelfde bewegen.
dus 50 omhoog, moet ie ook 50 omlaag

soms wil zoiets nog wel eens ergens in de zender zitten..

heb je je endpoint correct ingesteld in onderstaand tabblad?
Dus alle waarden moeten -100 / of 100% aangeven bij volledige stick uitslag van een stuur richting.
Als je hier al fout gaat, dan gaat je setup ook niet meer kloppen.

brain2.jpg

Of swasplate (net) niet helemaal vlak.
alles op 100%
swach niet level bij goblin 380,vanaf de servos tot aan de swasch zijn het vaste armpjes meegeleverd en alle drie identiek .
Heb geen swash leveler ,maar met align pitch meter digitaal alles perfect op 0 a 0.2
Swash midstick pitch 0 meter op 1 blade en ronddraaien ok
datzelfde blad parallel met tailboom cyclic & kant 10°andere kant 13°

Of zie ik het verkeerd ?

swach niet level bij goblin 380,vanaf de servos tot aan de swasch zijn het vaste armpjes meegeleverd en alle drie identiek .
Heb geen swash leveler ,maar met align pitch meter digitaal alles perfect op 0 a 0.2
Swash midstick pitch 0 meter op 1 blade en ronddraaien ok
Met subtrim (van de vortex, maar meeste fbl systemen idem) en een tie-wrap op de as heb ik de swash zo vlak mogelijk ingesteld, aangezien je aan de linkjes niets kan doen vond ik dat op zich wel handig. Als je overal (nagenoeg) 0 meet zal dat ook goed zijn maar vraag me af of dat goed gaat met een as die niet verticaal staat.

Als het blad links is is de voorkant van het blad aan de voorkant van de heli. Rechts is dit andersom en met de heli dan ook nog schuin staat veroorzaakt dat mogelijk een meetfout. Zet je alles wel weer op 0 voordat je de andere kant meet?
Met de vortex moet je ook een x aantal graden pitch instellen voor aileron en elevator en ik herinner me dat ik ook een klein verschil had maar in de praktijk vliegt die heli goed en bij een trimflight was alles ok.
http://rc.runryder.com/helicopter/t788063p1/
Talked with Greg at heli direct. He said to ignore the left and right stick degree difference. Use the higher side to set up your cyclic pitch. That is what I did and the machine flies great.
is misschien ook een oplossing als verder alles in orde lijkt.

nogmaals. check ff in je monitor menu van je zender.
daar staat netjes weergegeven wat alle servo's doen, realtime terwijl je aan de sticks zit.
soms zit je in alle electronica te zoeken, maar vergeet je de zender na te kijken.. doe die eerst ff.
is letterlijk 1 tel, dan weet je of de zender de spullen goed aanstuurt.

soms wil meten in idle up (motor los!) ook wel s helpen.
in normal staat er bij veel merken een soort beginnersmodus actief, waardoor je minder pitch hebt negatief.

maar dat kun je dus zien in dat monitor menu

Back