Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Bij ons zit dat in water en lucht dichte cellen, dus de kans op brand is al veel minder.
En ontploffende loodaccu's ken ik van mijn werk, die ontploffen spontaan, zonder lading of ontlading.
Iedereen maakt elkaar maar gek met onzinverhalen
Als je hardcased bedoeld moet je ook geen onzin praten. Hardcased is gewoon een omhulsel om beschadigingen aan de cel door trillingen en steenslag te voorkomen maar maakt het zeker niet meer water en luchtdicht..
zoekwoorden: Pot en ketel
![]()
![]()
1.Als je bedoelt dat ik onzin verkondig dan wil ik je vragen
2. hoeveel ervaring jij met accu's hebt
Geen enkele keer daarbij een ontplofte loodaccu gehad, niet door overladen/ kortsluiting/ lassen en slijpen en roken tijdens laden of wat dan ook.
Niet in de werkplaats en ook niet bij klanten.
bij de autocross had ik er 1 die het na kortsluiting het ook niet gemakkelijk heeft gehad.
dat bij het laden van een loodaccu gassen vrij komen die explosief zijn en daadwerkelijk exploderen ook.
bij het slijpen van een las in de buurt met een slijptol,
na kortsluiting
na kortsluiting het ook niet gemakkelijk heeft gehad.
.
Uit ervaring, 35 jaar op verschillende drijfkranen e.d, weet ik dat bij het laden van een loodaccu gassen vrij komen die explosief zijn en daadwerkelijk exploderen ook.
Zo heb ik een keer bij een lichtaccu van 230 ah de gehele bovenkant eraf zien springen bij het slijpen van een las in de buurt met een slijptol, bij een ander een gat in de zijkant na kortsluiting en bij de autocross had ik er 1 die het na kortsluiting het ook niet gemakkelijk heeft gehad. Gelukkig zat er een kap als beveiliging er overheen. Het gebeurd dus wel, maar gelukkig sporadisch. Ik ben dan ook altijd voorzichtig met die dingen.
da's een kwestie van niet weten (of er even niet bij stilstaan) dat er tijdens het laden van (lood-)accu's waterstofgas vrij kan komen. Heet ook wel "knalgas" en da's niet voor niets. Juist daarom moeten accu's onder lading in een goed geventileerde ruimte van voldoende volume staan, zodat de concentratie waterstofgas nooit een peil bereikt waarbij het zou kunnen exploderen.
En dank voor de aanvulling... Ik wilde het simpel houden.Laten we dat even wat nuanceren....
met die spijker of schroevendraaier erdoorheen rookt hij ook lekker, en als je hem dan in het water gooit blijft hij lekker bubbelen en roken....... Vlammen komen er helemaal niet aan te pas. pas na lange tijd en vele malen die lader opnieuw starten kreeg ik die lipo in brand. was ten met 5 ampere aan het laden in de nicad stand. de lader schakelde iedere keer af en gaf dan aan dat de accu vol was. oh, ja, die lipo was een oud mishandeld 3s 1500 mah pakketje......