Brandblussers

Wie gebruikt er welke brandblusser op het veld? Welke grootte, welke prijs, waar gekocht?

Ik heb onlangs 2 leveranciers aangesproken voor draagbare CO²-toestellen met Aluminium body, en prijs laten maken voor toestellen met een inhoud van 2 en 5kg.

Saval CO2 blussers type AK2 (codenr. 8902720)Compacte CO2 blusser gevuld met 2 kg koolzuursneeuw.De CO2 AK2 blusser met een vaste sneeuwkoker wordt specifiek toegepast voorde lokale beveiliging van kostbare objecten met een verhoogd brandrisico.Dit toestel heeft een licht aluminium romp om corrosie te vermijden.Conform de Europese norm NBN-EN3, Benor gekeurd en voorzien van scheepvaarten CE-keur.Type haarden: 34B-C.Blusser geleverd compleet met ophangbeugel.Prijs per toestel = 182.00 Euro

Saval CO2 blussers type AK5 (codenr. 8902820)Hoogwaardig draagbare CO2 blusser gevuld met 5 kg koolzuursneeuw.De CO2 blusser wordt specifiek toegepast in omgevingen met kostbareapparatuur, elektrische installaties, musea of grote keukens.Dit toestel heeft een licht aluminium romp om corrosie te vermijden.Conform de Europese norm NBN-EN3, Benor gekeurd en voorzien van eenscheepvaart en CE-keur.Type haarden: 89B-C (0,5 verzekeringseenheid).Blusser geleverd compleet met ophangbeugel.Prijs per toestel = 244.00 Euro

Competitieve prijs of maar magertjes? Bij bulkaankoop gaat de prijs natuurlijk onderaf, dus als er nog mensen geïnteresseerd zijn kunnen we misschien een gezamelijke aankoop organiseren op één of andere jetmeeting?

Groeten, Bart.

Ik gebruik uitsluitend CO2 blussers voor mijn jets.......iets anders lijkt mij niet handig;-)
Kan zo niet beoordelen of deze prijzen gunstig zijn heb mijn blusser ooit gebruikt gekocht en laat hem steeds opnieuw keuren cq vullen.

Ik gebruik er 1 van de action, ook in mijn moter én in mijn auto heb ik er zoeen liggen. Ik neem vaak een blussertje mee het veld in omdat het op de veluwe nogal droog kan zijn in het bosrijke gebied. Ik zou niet willen dat een LiPo van mij een boom in de hens zet.
De Blusser is klein, maar als het goed is gaat je vliegtuigje nooit ver weg en ben je bijna al bij het wrak voor het de grond raakt.. :( Een blusdeken heb ik altijd stand-by.
Jakko

hm, ik vind het redelijk aan de prijs. Heb pas een tijdje bij de gamma voor het rek gestaan, kan me niet heel goed meer de prijzen herinneren, maar ik dacht 80 euro voor 2kg en 140 voor 5kg ofzo.
In ieder geval de moeite waard om even te kijken.

Ik heb een keer staan kijken bij iemand die de brandblusser regelmatig nodig had, omdat steeds de vlam in de pan ging ;)

Co2 is dan best handig !

hm, ik vind het redelijk aan de prijs. Heb pas een tijdje bij de gamma voor het rek gestaan, kan me niet heel goed meer de prijzen herinneren, maar ik dacht 80 euro voor 2kg en 140 voor 5kg ofzo.
In ieder geval de moeite waard om even te kijken.

Ok best duur dus.
De fabrikanten waar ik geluisterd heb hanteerden eigenlijk bijna dezelfde prijs, maar als je ze voor de helft in de Gamma kan vinden zal het zoiets worden. Zijn deze ook navulbaar dan?
Nog een vraagje, de blustijd van een 2kg toestel is ongeveer 7 seconden, genoeg om in het ergste geval je jet mee te blussen? Niet dan ik van plan ben om hem in brand te steken...

Groeten, Bart.

mensen denk er om dat je div type blussers hebt

je hebt co2 poeder schuim

poeder is voor bijna elke brand behalve gas goed te gebruiken
nadeel is dat als het poeder met iets in aanraking komt het gaat inwerken
electra enz vind dit niet fijn kan je gelijk weggooien

de gamma enz verkopen dit type heel mooi voor in auto maar niet voor vliegtuig
kosten rond de 150 euro

CO2 is het beste wat er zo wat te koop is je kan er bijna elke brand goed mee blussen
voordeel is nagebruik de c02 verdamt en geen schade achter laat
nadeel is dat de kosten hoger zijn zit in een drukfles en dat de temp bij gebruik zeer laag is
-150 graden

schuim is zeer geschikt voor elke brand ook gas nadeel is van deze flessen het gewicht inhoud en kosten

dus voor onze sport met turbine motoren koop een co2 blusser van rond de 2 kg
gebruik zo weinig mogelijk poeder om schade te voorkomen

groet niels

mischien een tip!
ga eens kijken bij de gebouwensloperijen, ik denk dar er bij iedereen in de buurt wel één te vinden is, hier kun je vaak voor een prikkie aan zulk soort spullen komen, (meestal ook nog jaarlijks gecontroleerd.)
hier in Rijssen zitten 2 van zulke bedrijven hier kun je allerhande matrialen kopen die uit oude gebouwen afkomstig.
ik zou zeggen doe er je voordeel mee
groeten Gertjan

Zo, goedkoper kan bijna niet.

Ze kwamen bij ons op het bedrijf de brandblussers een jaarlijkse controle geven, laat er nu een mooie 2kg CO2 blusser in de wagen van hun liggen die vervangen was voor een schuimblusser :-)

Jullie weten wel waar de CO2 blusser nu is, gratis en voor niets :cool:

Laatst bewerkt:
De gekregen CO2 blusser had ik op Pampa vrijwel leeggespoten in een F-16.
Dus gebruikte ik de Halon blusser maar als tijdelijke brandblusser.

Vandaag was toevallig de brandblusser man op het veld en hij kon niks beloven maar een uurtje later stond ie weer voor de deur.

M`n CO2 blusser weer gevuld voor 10 euries :cool:

Die van mij moet ook een keer bijgevuld. Eens kijken waar dat in de buurt kan voor een leuke prijs ;)

Halon

Ik heb een Halon blusser die ik (nog nooit) gebruik(t) (heb)

Ik weet het, Halon is niet meer bij te vullen en slecht voor de Ozon laag maar O zo goed om je vliegtuig zonder verdere schade te blussen. (knock on wood dat ik hem nooit hoef te gebruiken)

Yep, ik ken het er staan er op het werk bij mij ook nog 3 in een "vergeten" hoekje.

Ik neem er altijd 1 mee, als back up.
En ja, het spul is niet goed voor het milieu maar o zo prefect voor onze doeleinden.

Ik blus gewoon met een verstuiverpompje met water als dat nodig is. Ik heb 1 keer met poeder geblust en moet zeggen dat het grote vuiligheid is op en in je model.
En ook alle vegetatie gaat er van kapot.

Yep, ik ken het er staan er op het werk bij mij ook nog 3 in een "vergeten" hoekje.

Ik neem er altijd 1 mee, als back up.
En ja, het spul is niet goed voor het milieu maar o zo prefect voor onze doeleinden.

hee zo'n hoekje heb ik ook gevonden.
ik heb er 3 staan.... ik zal eens kijken of er nog druk op zit.
kan je in ieder geval 1 keer blussen met halon.

mocht er nog druk opzitten dan kan de liefhebber ze gratis ophalen.
ik laat het weten.

Back