Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
1 kilo is wat aan de lage kant voor een goede turbine brand en poeder is funest voor al je apparatuur, de kand is dan groot dat je echt alles kan weggooien :roll:
Bij mijn zelfbouwmotoren heb ik ervoor gerzorgd dat ze alle een rechtstreekse inspuiting in de verbrandingskamer hebben met CO2(dit via een bijkomende leiding met festo).
Gewoon van die CO2 cannisters die men gebruikt om fietsbanden op te pompen. Met de hand te bedienen of met een servo. De Kero-toevoer moet wel toe staan.
Ik heb ze nog nooit moeten gebruiken. Maar het is wel een doeltreffend middel om een gevaarlijke brand (motor en omgeving)snel te blussen. Is wel niet zo goed voor het t_wiel wegens te snelle afkoeling, maar bij extreem noodgeval zeer efficient. Liever motor stuk dan mensenlevens in gevaar.
Een gewone CO2 blusser staat ook wel altijd paraat naast mij.
jacques
Het zou idd een hoop schade kunnen voorkomen want we hebben allemaal wel eens een man of 4 met brandblussers een paar honderd meter zien rennen en wij model piloten zijn nou niet bepaald de meest atletische mensen..
Tevens is er nu een stukje elektronica leverbaar voor de onboardblusser.
De brandblusser kan manueel met servo geactiveerd worden en dmv elektronica die je een keer moet instellen qua temperatuur.
Mocht de temperatuur teveel oplopen dan blust hij automatisch, uiteraard wordt er rekening gehouden met de omgevings temperatuur.