Brandstof auto?

ik heb nu wat problemen gehad met het starten. te trekstarter bleef steeds hangen, maar nu wil hij wel lopen.
ik heb hem wel ingereden. bij de modelbouwinkel hebben ze hem afgesteld;)
 
*zucht* net nog even weggeweest. nu wil hij alleen niet fatsoenlijk starten. en als hij eenmaal loopt, slaat hij meteen uit als ik de gloeiplug eruit haal. wat is hier de oorzaak van?
 
Of hij staat te rijk, dus de brandstof blust dan de gloeiplug. Of de plug is niet goed meer en moet je dus vervangen. Ikzelf zou de plug eerst vervangen.

m.v.g. Mark
 
inderdaad, plug vervangen en vanaf daar terug vanaf nul beginnen, weet je niet goed hoe, neem er je handleiding bij of lees de sticky's over afstellen eens door.

gegroet, ruben
 
ik heb gelukkig nog een afstelkaart dus ik ga in de loop van deze week even langs. hij wil nu helemaal niet meer starten, en het trekken aan de trekstarter gaat heel zwaar:confused:
 
Tsja over niet starten is al zo veel gezegd. En ook over dit soort dingen.
Denk aan compressie/klemming/voorverwarmen met fohn, verzopen motor etc.
 
Laatst bewerkt:
ik zal dan wel eens langsgaan voor nieuwe afstelling/plug

nog een probleempje, als de tank halfleeg is slaat hij meteen af. hoe is dit op te lossen?
 
De tankdop moet goed gesloten zijn anders verliest hij z'n druk, controleer ook of het slangetje van uitlaat naar tank niet stuk is. Dit fungeert als een soort van automatische brandstof pomp
Zou trouwens ook de stickies over het afstellen van nitro motoren eens goed doorlezen, beter nog zet hem onder je favorieten komt vaak van pas. Ga het zelf proberen, je motor afstellen, het weer is zo van invloed op gedrag van motor dat je echt niet elke keer naar de winkel kunt gaan.
AL DOENDE LEERT MEN.
succes:squarewink:
 
die stickies kan ik helaas niet vinden:(

ik weet niet of dit goed of slecht nieuws is, maar als ik dus de gloeiplug op het motorblok zet, word het motorblok een beetje lauw, en ik hoor een soort sissend geluid uit de uitlaat komen.
 
ik heb alles nu gelezen over het afstellen, maar ik laat het uiteindelijk toch liever door gespecialiseerde mensen doen.

kan iemand me vertellen wat het sissende geluid uit mijn uitlaat is als ik mijn gloeiplug op de motor zet?
 
Als ik jou was zou ik er eerst zelf eens mee bezig gaan, kijken hoe het werkt. Want je moet elke keer als je rijd wel iets bijstellen e.d. Lees goed hoe het werkt, en probeer eens wat, ook het sleutelen hoort bij de hobby niet alleen het rijden. Heb weken breng ik meer tijd door met sleutelen dan met rijden, maja je leert elke keer weer meer.
 
die stickies kan ik helaas niet vinden:(

ik weet niet of dit goed of slecht nieuws is, maar als ik dus de gloeiplug op het motorblok zet, word het motorblok een beetje lauw, en ik hoor een soort sissend geluid uit de uitlaat komen.


lijkt me sterk dat je blokje lauw wordt als je je gloeiplugdriver op de plug zet. maar kan natuurlijk wel omdat dat net hetgeen is waarvoor het bedoeld is!

met je gloeiplug creëer je een hittebron die noodzakelijk is op de brandstof te doen ontploffen.

en het sissend geluid is de brandstof en olie IN de gloeiplug die opbrand.

en aangezien je dit door je uitlaat hoort, neem ik aan dat je motor te rijk afgesteld staat.
en ook omdat je de trekstarter niet meer rondkrijgt.

dit is wat je moet doen:

draai de plug eruit.
hou de auto op z'n kop en trek aan de trekstarter, er zal smurrie uitkomen.
de gloeidriver op de plug aansluiten en kijken als hij nog goed oplicht.
plug monteren.
hoodfregelschroef een kwartslag tot een halver slag (met stapjes) indraaien, met de klok mee.
nu zou hij toch enig teken van leven moeten geven.

groetjes
 
met 600 euro ben je wel klaar van die prijs ken je 2 liter benzine kopen een starters paket een oplade voor de batarijen een failsafe! niet vergeten gereedschap reserve wielen ect
 
zo, ik ben nu weer lekker blij:p

ik ben daar geweest en ze hebben me direct geholpen. er bleek dus het veertje van de koppeling stuk was, dus die is vervangen. ook de bougie was stuk, die hebben ze meteen vervangen. maar nu ik thuis ben, heb ik de kapotte getest, en hij werkt dus wel:cool:

nu krijg ik hem ook in 1 ruk gestart en hij rijdt meteen een stuk sneller,

heel erg bedankt!
fabian
 
zo, ik ben nu weer lekker blij:p

maar nu ik thuis ben, heb ik de kapotte getest, en hij werkt dus wel:cool:

nu krijg ik hem ook in 1 ruk gestart en hij rijdt meteen een stuk sneller,

heel erg bedankt!
fabian

Hoe heb je die gloeiplug getest, alleen in je glowshot of daadwerkelijk in je motor en hem gestart met de plug??
 
Back
Top