brandstof bestendige lak droogt te snel

corvl

verslagschrijvers
hi,

Ik sta op het punt m'n vliegtuig af te lakken, uiteraard komt daar bovenop nog een brandstofbestendige laag.
Ik gebruik hier normaal 2 componenten brandstofbestendige lak voor van Graupner. Het enige probleem is dat de lak na een minuut of 10-15 niet meer te gebruiken is, en ik lak graag elk onderdeel in een keer af voor een mooier resultaat.

De vraag is nu, hoe kan ik het drogingproces vertragen? volgens de gebruikaanwijzing moet ik 20% verharder erdoorheen doen, kan ik dit verminderen door bijvoorbeel maar 10% erdoor te mengen?, wordt het product dan nog even hard ??

bedankt, Cor

Potlife heet die tijd bij lijm... Ook bij verf?

iig kun je het vertragen door bij lage temperaturen te werken... zoals nu dus.. En bijvoorbeeld 2k verf na het mengen in de koelkast bewaren werkt ook.. :)

bij deze temperaturen bevriezen m'n vingers ;-), maar nee ik heb het geprobeerd maar het tijdverschil is nihil.

Capri.
Mensen die aanééngesloten met bvb epoxy willen werken, zoals het indekken van vleugels maken steeds kleine beetjes aan in bvb plastic cups.
Ik ken jouw verf niet maar het zal ook wel op epoxybasis zijn dus misschien is dat je oplossing.

Dus maak éérst de helft aan wat je nodig hebt, halverwege je verfklus het tweede gedeelte aanmaken.

ik heb dat eens bij een toestel geprobeerd, maar het probleem wat dan ontstaat is dat je een scheiding gaat zien, of een overlapping.

Maar niemand heeft dus een idee of ik gewoon wat minder verharder in de mix kan doen ??

groeten, Cor

Back