Brandstof clubwedstrijden Mach 2013

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Velox, 17 mrt 2013.

  1. arievang

    arievang PH-SAM

    Lid geworden:
    21 jul 2008
    Berichten:
    37
    Bedankt!
     
  2. Ricardo Hofmeijer

    Ricardo Hofmeijer

    Lid geworden:
    16 aug 2010
    Berichten:
    168
    Locatie:
    Lisserbroek
    Pas maar op Bakker, ik kom die beker van je afpakken :)
     
  3. arcell

    arcell

    Lid geworden:
    21 mrt 2007
    Berichten:
    122
    Locatie:
    Berkhout
    niet standaard

    Roelof, uiteraard is jouw ervaring en kennis van onder andere olie van hoog niveau en zul je weinig verrassingen tegenkomen, toch heb ik begrepen dat de olie van DS wel speciaal is en tenminste 1 component bevat wat in nagenoeg geen andere olie voorkomt, of dat een meerwaarde zou moeten zijn voor het inlopen van een motor laat ik in het midden.
    Ik heb er zelf geen ervaring mee maar vind het best aardig dat DS hier mee komt, zeker in combinatie met het begeleidend A4 tje en dan met name voor de beginners en wie het verder wil, al is het maar voor het zelfvertrouwen.
     
  4. arcell

    arcell

    Lid geworden:
    21 mrt 2007
    Berichten:
    122
    Locatie:
    Berkhout
    nee geen tijd

    Jij moet mij tanken slimme............dus je kan die beker niet zelf afpakken.
     
  5. juliuskolff

    juliuskolff

    Lid geworden:
    23 feb 2005
    Berichten:
    647
    Locatie:
    Amsterdam
    Nou dat wordt elkaar tanken dus....
     
  6. arcell

    arcell

    Lid geworden:
    21 mrt 2007
    Berichten:
    122
    Locatie:
    Berkhout
    Vanuit die optiek heb je uiteraard gelijk en tegen jouw ervaring kan niemand op............
     
  7. arcell

    arcell

    Lid geworden:
    21 mrt 2007
    Berichten:
    122
    Locatie:
    Berkhout
    ??

    Juul heb jij al een tankmaat..??

    Ga trouwens morgen maar weer ff oefenen, had er erg slecht van geslapen.........
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Ruud, naast de quote button is er ook een multi-quote button. Als je die aanklikt zal die rood kleuren, zo kan je alle berichten die je wilt quoten selecteren en bij de laatste bericht die je wilt mee quoten druk je op Quote en alle qutotes komen in 1 bericht en kan je in 1 post op alles reageren.

    Wat betreft de extra olie, ik zie veelal standaard wonderolie gebruikt worden, dat is eigenlijk de meest slechtste optie want wonderolie bij de apotheek vandaan is niet voor het smeren maar voor medicinale doeleinden terwijl de genoemde race oliën gemaakt zijn voor hoogtoerige motoren onder hoge belastingen.
     
  9. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Zo ongeveer heb ik de mijne ook ingelopen, en zo ook ongeveer loop ik mijn Picco gebaseerde wedstrijdmotoren ook in.

    Wel zou het kunnen dat de motor ondanks dat ie op "scherp" staat nog iets verloopt in de afstelling (toch iets rijker gaat lopen weer), wat betekend dat ie nog niet helemaal "los" is. Geen probleem, gewoon weer iets armer zetten.
     
  10. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Olie van Daan werkt gewoon goed, wat er in zit is de vraag.
    Weet dat hij er lang mee bezig is geweest de juiste combi te vinden.
    Afgelopen 2 jaar hebben we met een groepje van een man of 4 motoren getest met inlopen, we hebben in totaal zo`n 20 N12T1 motoren ingelopen op verschillende manieren. Optie met de olie van Daan werkt het best, dan loopt de motor gewoon dik over de 105.
     
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Dat rijk lopen is nog een stukje werking van de zuiger. Als die weer een stapje heter geworden is is er weer wat groei waardoor die even meer compressie opbouwt en idd even rijker gaat lopen, trekt ook weer weg. Op een gegeven moment stabiliseert de zuiger en is het weg. Nu heel veel motoren ingelopen te hebben en daarbij verschillende zuigermaterialen te hebben geprobeerd zie je dat fenomeen terug komen, bij de ene zuigermateriaal wat meer dan bij de ander.
     
  12. juliuskolff

    juliuskolff

    Lid geworden:
    23 feb 2005
    Berichten:
    647
    Locatie:
    Amsterdam
    Ik ben in elk geval blij verrast met de perfomance van de stock motor. Ik had er nog geen ervaring mee maar de nt12 in combinatie met de hipex uitlaat heeft ruim voldoende power, is niet kritisch qua afstellen en gaat ook nog lang mee!

    Tussen de verschillende motoren vallen de verschillen ook mee. Ik heb er 2 en die zijn nagenoeg identiek.

    De 1/8 5 poorts clubmotor gaat ook meer dan hard genoeg nu.

    Ik denk de goede weg voor een clubkampioenschap!
     
  13. hugo41

    hugo41

    Lid geworden:
    15 sep 2005
    Berichten:
    1.297
    Locatie:
    Zeewolde
    Van wat ik tijdens de eerste gereden clubrace heb mogen zien, ben ik het helemaal met je eens Julius.
    En das zeker goed nieuws.
     
  14. petertjes

    petertjes

    Lid geworden:
    9 apr 2009
    Berichten:
    486
    Locatie:
    Belgie (Bocholt)
    Ik heb vorig jaar alle promo wedstrijden met de 5T gereden, en moet zeggen de snelheid was zeer goed, en zeker vergelijkbaar met snellere duurdere motoren. En bleven ook goed heel en bleven snel.
     
  15. KweetNiet

    KweetNiet

    Lid geworden:
    22 feb 2008
    Berichten:
    341
    Wanneer kom je weer eens een clubwedstrijd bijwonen ? Mis je nu toch wel een beetje, vergeef ik je dat je naar 1/8 bent overgestapt :D
     
  16. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Ja Peter, daar moet ik Iwan gelijk in geven!
     
  17. petertjes

    petertjes

    Lid geworden:
    9 apr 2009
    Berichten:
    486
    Locatie:
    Belgie (Bocholt)
    O kijk want ik durfde al niet meer hahaha ;) maar ik kom er zeker een keer een mee doen....
     
  18. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Clubrace 4, doe die maar, want dan doen er waarschijnlijk nog 1 of 2 "gastrijders" mee.
     
  19. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Vandaag lekker geraced op de Mach, was erg gaaf. Op gegeven moment waren we met 5 man 200mm aan het knallen in een trein. Keur, de Schuit, de Boer, Kweetniet en ikzelf. Was erg gaaf, wordt steeds spannender nu ieder ongeveer even hard gaat. Morgen en overmorgen maar even goed trainen, moeten toch een keer de 15 in..
     
  20. KweetNiet

    KweetNiet

    Lid geworden:
    22 feb 2008
    Berichten:
    341
    Was zeker leuk om weer eens met een aantal 1/10's te racen, je ziet dat wanneer iedereen met eenzelfde motor (zal het geen stock meer noemen :D ) rijdt dat het op sturen en afstellen aankomt. Heb gisteren ook weer geleerd dat ik mijn sturen moet verbeteren :( Vooral de 2e sectie, daar verlies ik het meeste op jullie.

    Rijdt nog steeds met de 1e motor (2 seizoenen oud!) en ben zeker niet de langzaamste. Zal vandaag die DS olie toch maar eens gaan gebruiken in mijn nieuw in te lopen motor, eens kijken of ik jullie dan voorbij kan op het rechte eind. Dan allen nog ff leren sturen voor de 2e sectie :D
     

Deel Deze Pagina