Brandstof ? Merlin

Heb ook altijd op de expert 25% gereden, maar omdat deze op was de EVO maar eens genomen...

Gaan hem binnenkort eens testen, bevalt hij niet gewoon terug de Expert...

Snap trouwens niet waarom je 33 gebruikt Mario? Is dit meer power??? lol nog meer power nodig dan??? :D

Ik heb een keer 2,5 liter EVO geprobeerd, voordeel is dat je motor zoals Roelof al meldt iets armer kan en je dus iets langer op een tank kan rijden. Verder merkte ik er weinig verschil aan.

Dit jaar rijden we inderdaad op 33%, waarbij ik moet zeggen dat het net iets meer power geeft. Daarbij ook een Alpha A352 .23 die ook meer power onderin heeft. En dan met de venturi's een beetje spelen en zoeken naar de 10 minuten grens. Hopelijk gaat dat lukken en dat scheelt in theorie natuurlijk net een pitstop en een seconde of 10/15 in een finale.

Maar goed, de motor is nog niet los (net 7 tankjes gelopen) dus dat zal op MVW nog niet gaan lukken. Als het slecht weer is ga ik waarschijnlijk ook met de reserve auto rijden en de wedstrijd auto sparen.

PS: Nu nog leren sturen :rolling:

De laatste tijd zijn er best wel weer wat discussies over brandstoffen te vinden mede door snelle schades, slijtages en verrotte lagers. Steeds meer hoor en lees ik verhalen dat mensen (en zelfs gesponserde rijders) bij deze onroad brandstoffen toch een extra procent risinus olie mengen voor het behoud van hun motoren. Met het delen van vele ervaringen over de wereld is toch gebleken dat synthetische oliën hiet niet altijd zijn wat ook wel blijkt dat de meeste populaire brandstoffen (ook Merlin) zeker voor een groot deel risinus oliën gebruiken.

Maar is het ook min of meer bekend, welke brandstoffen synthetische olie gebruiken?

Ik vind het niet erg om wat meer te betalen voor brandstof. Een motortje van goede kwaliteit vervangen is duurder.
helaas ervaring mee........maar niet zeker of het door de brandstof kwam.

Veel brandstoffen maken een gebruik van een mix van de 2 maar verzwijgen welke verhouding. Brandstoffen die veel risinus gebruiken adverteren er vaak mee.

Dit jaar rijden we inderdaad op 33%, waarbij ik moet zeggen dat het net iets meer power geeft. Daarbij ook een Alpha A352 .23 die ook meer power onderin heeft. En dan met de venturi's een beetje spelen en zoeken naar de 10 minuten grens. Hopelijk gaat dat lukken en dat scheelt in theorie natuurlijk net een pitstop en een seconde of 10/15 in een finale.

PS: Nu nog leren sturen :rolling:

Miljaar, hebben wij maar een .21 natuurlijk :).
Een stop minder zou wel handig zijn, maar denk nooit dat ik 10 minuten ga rijden met 1 tank, is nogal risky business. Verlies liever 15 seconden dan stilvallen en 1.5 minuut aan de kant staan met een unfinished lap erbovenop.

Meer bottempower heb ik niet echt nodig, mijn truggy trekt net geen wheelies atm :p. Meer top mag altijd natuurlijk :D.

PS.: Dat sturen telt voor Kurt en mij ook natuurlijk :).

Miljaar, hebben wij maar een .21 natuurlijk :).
Een stop minder zou wel handig zijn, maar denk nooit dat ik 10 minuten ga rijden met 1 tank, is nogal risky business. Verlies liever 15 seconden dan stilvallen en 1.5 minuut aan de kant staan met een unfinished lap erbovenop.

Meer bottempower heb ik niet echt nodig, mijn truggy trekt net geen wheelies atm :p. Meer top mag altijd natuurlijk :D.

PS.: Dat sturen telt voor Kurt en mij ook natuurlijk :).

Ik rijd altijd 17 minuten op een tankje:lol:

idd gemeten overlaatst in Helmond met de truggy was hij op 9.45min leeg met de Merlin expert 25 %

Buggy dit weekend in Utrecht was ineens na 7.5 min al leeg, al was dat een vreselijke finale lol :D

@Mario kan je echt die extra power nog kwijt??? Ik zit met de OS al soms te doseren met de power wat er daar uit komt :D

Om mijn auto te laten wennen aan andere brandstof zet ik altijd de nieuwe kannister er een nachtje naast en stel ik ze aan elkaar voor. En wat denk je ... geen schrik effect maar hoog knuffel gehalte!

@Alec dan lig je zeker 8 minuten op je dak ;)

Heb tot nu toe altijd merlin expert 25% gereden.
Heb nog een vol blik van 2.5l en ga dan toch eens de pro/evo proberen.

Ze hebben mij verteld dat de motor dan wat armer kan en je wat langer kan doorrijden.
Kwestie van Aleq voor te blijven eh :p

Daar heb ik een trucje voor, een nieuwe auto, ben benieuwd hoe hij rijd Zondag, helaas geen tijd gehad om er al mee te rijden..:rolleyes:

Pfff, je kan met je echte wagen ook 1500km rijden als je niet sneller dan 2km/h rijd :rolleyes:

Zelf Tebo haalt maar net 12'

Groet,
Eric

Het was ook niet serieus bedoeld, dat weet Ronny wel, we rijden beiden Truggycup dus een beetje plagen kan:D

@ Kurt, inderdaad het is zondag op de baan zetten & meteen (proberen) te knallen.. ben benieuwd hoe dat gaat met een auto die ik niet gewend ben :lol:

Ronny Ronny... Sonny Rocket eh :murder:.

Vind die Serpents ook wel vet en kom zondag zeker eens kijken er naar.
Zal hem niet saboteren hoor ;).
Wel risky ze, hem zomaar op track zetten en vlammen ermee. Ge roept maar als ik aan de kant moet Met die mugen van mij ;)

Waarom eigenlijk de keuze van HongNor naar Serpent? Vond mijn rtr HongNor een vette truggy, maar redelijk log en zwaar. Maar het was mijn eerste auto en aan het vervolg te zien was die ervaring niet echt slecht bevallen :p.

Met de prestaties van mijn motors icm Merlin kan ik niet ontevreden zijn. Zowel de buggy als de truggy gaan echt keihard en draaien zeer mooi.

Met de Hong Nor kon ik de Mugens niet bijhouden hahaha

Daarbij vind ik Serpent een hele mooie auto, de techniek is flink veranderd tov. Hong Nor

Back