Brandstof of electro?

• Topicstarter Topicstarter RGS018
  • Startdatum Startdatum
Ik ben een heli beginner dus dat weet ik niet. Maar met mij Honeybee King 2 kan ik met 2200VA ruim 16 minuten hoveren. De 450 die ik heb kan ik niet beoordelen, maar hier zit standaard een 1700MA Lipo bij. Ik neem aan dat deze ook met 2450MA kan vliegen en dan verwacht ik dat 15 minuten geen probleem is.

Als ik dit relateer aan een Nitro auto die ik heb; HPI Savage 4.6CC, die rijdt maar 10 minuten op 160CC nitro. Ik verwacht dus dat een Nitro heli niet veel langer zal vliegen maar dat weet ik niet. Daarom vraag ik dus ook wat de voordelen van brandstof heli's zijn.
Een 600-size heli (en daar praten we over als we de vergelijking maken tov een nitro heli) vliegt 6-8 min. op een lipo met een gemiddelde setup (á € 150/250,- per stuk). Ik vlieg op 1 tankje 11-12 minuten (op 30%, op 15% haalde ik zelfs 14-15 minuten). Met een nitro-heli is het na het vliegen aftanken en weer verder gaan, wil je hetzelfde met een elektro doen, heb je zeker 3 lipo's nodig en een knappe lader en een laadbron nodig (auto of aggregaat). Een electro-motortje loopt altijd, een nitro kan slecht lopen, dus dan ben je daar weer mee bezig, dat moet je maar net leuk vinden. Kostenplaatje is op termijn gelijk, dus daar hoef je het niet oor te doen of te laten.

, ga ik mij steeds meer afvragen op welk gebied brandstof beter is?

altijd die discussie,... t ene is niet beter dan t andere en heeft beide voor en na delen, en zoals gezegt kom je ongeveer even duur uit.

Vliegen met een brandstof motortje is gewoon een hele andere beleving. t is maar net wat je LEUKER vind.

Back