brandstof of elektrisch

• Topicstarter Topicstarter Kasper.
  • Startdatum Startdatum
ik kan daar heel gemakkelijk op antwoorden,
ik heb benzine gereden (fg monster beetle, fg marder)
heb ook nitro gereden ( dbx, savage big block, thunder trigger hammer...)
en nu rij ik met electro ( hpi firestorm flux, rustler vxl, e-revo bl)

dan gaat mijn voorkeur zeker uit naar electro,

reden, gemakkelijk, ijzersterk, geen GEZEIK van buren, top snelheid, kracht enzo....

over benzine motoren hoor je me ook niet klagen, wel is het telkens een hele organisatie als je wil gaan rijden, benz mengen, bougie, luchtfilters enzo... zeker altijd alles mee hebben of je mag terug keren

over nitro, weet niet of het aan mij lag maar daar heb ik pas mijn peren mee gezien, start wel start niet, sta je wat te praten valt stil, glou pluggen plat, 10 min met een tankje, zeker ook alles in het dubbel meehebben voor je vertrekt! en een hoop gezaag van de buren,

met electro simple, enkele accu's in je zak en je bent vertrokken,
zo simple als wat! en over het knutselen aan de wagen is daar ook geen probleem als je hem een goed hebt uit gelaten moet hem ook proper maken, je haalt hem uit elkaar, je kuist hem alles weer goed olieen en terug samen steken, en dat ding blijft rijden

Ik heb zelf vrij veel electro auto's, en die werken allemaal erg fijn.
Maar ik heb ook nog steeds m'n Team Losi LST2, welke ook heel erg leuk is om mee te rijden. true, je hebt er iets meer werk mee als met een electro, maar het is qua rijden net zo leuk.

Welja, smaken verschillen tussen electro en brandstof of nitro.

Ik vind het nog steeds wel gaaf om met electro te rijden (je kan overal indoor rijden in een hal) en, je accu's kan je overal opladen waar je bent tegenwoordig kan je snel opladen voor meer accu's mee te nemen.

En, tja het is wel ook anders met andere soorten te rijden (dat komt nog wel)

Iedere RC' er is zijn eigen favoriet.

Succes verders.

Bwa, iedereen die zegt: met nitro kan je blijven zolang je nitro hebt. Maar 1/2 start die rommel niet :( Been there, done that.

Buggy heeft 5j in de kast gestaan. Voor kerstmis heb ik een brushless motor gekocht die ik er ga inbouwen. Ik wacht nog tot hij geleverd wordt. Batterijen erin en rijden. Als je een goede lader hebt en een stuk of 4 batterijen kan je ook non stop rijden.

Een electro auto start ook niet als je de accu er niet in steekt..... my point: dat ligt toch echt aan je zelf (no offense). Simpelweg zeggen dat die rommel de helft van de x niet start is te makkelijk

Een electro auto start ook niet als je de accu er niet in steekt..... my point: dat ligt toch echt aan je zelf (no offense). Simpelweg zeggen dat die rommel de helft van de x niet start is te makkelijk

Das hetzelfde als zeggen: een brandstof auto zonder brandstof erin start niet.. Aan nitro heb je gewoon veel meer werk en je hebt er meer miserie mee.

om geen nieuw topic te moeten beginnen zoals bijna iedereen overbodig doet ga ik het gewoon eens hier vragen :)

Ik rijd nu met brushed maar mijn motertje is niet veel meer waart. daarom ga ik dan toch de stap zetten naar het geweldige brushless. veel over gehoort/gelezen en mijn oog is gevallen op de "dynamite 8T". heb een 4wd dus moest hij voldoende wikkelingen hebben. heeft iemand ervaring met dit type motor en kan zoja laat maar weten. indien deze ervaringen positief mag het er van mij nog eens ingewreven worden dat electrisch toch sneller is en onmiddelijk een maximaal koppel heeft!

maar niks tegen nitro want het blijft in mijn gedachten om er ooit eentje te kopen.

groeten

Ik rijd al enige jaren zowel elektro als nitro maar hoe snel elektro ook gaat, voor mee op straat of parking te rijden kan elektro me geen 2minuten boeien, ben er zo rap op uitgekeken, aja je kan enkel zien, horen doe je hem nauwelijks lol.
Voor op een piste of circuit rijd ik zowel nitro als elektro graag, maar niks gaat boven een buitenpiste met een schakelende 2speed nitro, of hoe de motor opneemt en in toeren gaat na een chicane.
En problemen met starten, komaan met een startbox hup en je kan rijden.
mensen die de helft van de tijd hem niet kunnen starten gebruiken ofwel slecht materiaal ofwel weten ze niet wat ze moeten doen.
Beetje fijnregelen, niks zo fijn als fijntunen, is ook geen 5min werk, als je weet wat je doet, (moet je natuurlijk beetje leren met de tijd).
Maar ja als je niet weet hoe je een lipo en een regelaar moet gebruiken of behandelen rijdt hij nog minder dan de helft van de tijd lol.
nitro gevaarlijker, denk dat het gevaarlijker is lipocellen slecht te behandelen.

zolang ge niet met zo par example: een vortex flux doelloos (brainloos) heen en weer op straat gaat liggen scheren vind ik elektro ook wel zijn charmes hebben.

Laatst bewerkt:
Back