Brandstof probleem

Hallo beste RC liefhebbers,

Ik heb net een HSP High Speet Monstertruck op Nitro gekocht. De verkoper heeft hem gestart en ik heb er even mee gereden als test.

Maar nu ik hem thuis heb krijg ik hem niet meer aan de praat. :oops:
De brandstof slang krijg ik niet vol... Ik heb deze al iets ingekort omdat er een knik in zat net na de tank. Maar nog steeds geen succes.
Net als de verkoper hebben we de uitlaat dicht gehouden om benzine aan te trekken. Ik blijf liever van de stelschroeven af zodat ik de instellingen niet omzeep help. De auto heeft immers al gereden met deze instellingen.

Wie kan me helpen?
 
Carb open, uitlaat dicht.
Paar keer trekken.
Carb dicht
opgeladen gloeiplug accu op de gloeiplug.
Rustig met korte stootjes aantrekken.
Niet te veel door trekken anders help je je trek starter omzeep
 
Instellingen opschrijven bij het dichtdraaien van de schroefjes. Dan weet je de instelling van de carb. Dan kun je daarna proberen toch te draaien om hem te starten.
Draai de gloeiplug eens los en zet hem zo op de gloeistarter, gloeit hij nog mooi oranje vooraan?
 
Wat al geschreven op een rijtje:
glowplug testen, accu testen
carb openen, uitlaat dicht, trekken ... slang gaat voll
let op, nog niet de glowplug aan doe,
als de motor nu start, hou je hem niet tegen,
als die slang niet vol loopt is misschien een lekkage in de brandstofslang,
glowplug aan iets wachten en starten...,
vraag de dealer ook hoe veel de carb open staat
bij koud opstarten en bij warm opstarten,
da zijn soms ook grote verschillen

Suc6

Groet, Uwe
 
anders even wat nitro in de carb gieten, dan zal ie wel starten.

ik denk niet dat het de bedoeling is,
maar terug naar de dealer,
goed plan, die vind het zeker niet erg,
en ook nog wat goede tips voor NITRO's mee naar huis nemen,

groetjes, Uwe
 
Is niks mis mee om direct in de carb te gieten hoor...

Als je weet wat je doet, en weet hoe je "in de carb gieten" moet interpreteren, niet....

Maar een beginner kan in de verleiding komen een klots brandstof in de carburateur te gieten (tot de rand bijvoorbeeld), en dan met een forse ruk aan het touwtje, of erger nog, door de auto met geweld op de startrol te drukken, het motortje vanwege hydrolock om zeep te helpen....

Dus beter: "doe voorzichtig een paar druppels brandstof in de luchtinlaat" in plaats van "giet wat Nitro in de carburateur"....

Groet, Bert
 
Door mijn beroep heb ik injectie naalden en mini spuiten (geen junk dus),
da kan je inderdaad ook wat brandstof in de carb (luchtinlaat) doen,
maar toch nog naar de oorzaak zoeken, dat is geen oplossing !

groetjes, Uwe
 
Laatst bewerkt:
haaaaaaa ha,

in mijn geval zijn het INJECTIE naalden,
stomme fout, sorry, is gecorrigeerd

Groet, Uwe
 
Brandstof richtings problemen

Goed... na een tijdje bezig te zijn geweest met repareren van het trekkoord de zin opgegeven om het steeds weer op nieuw te moeten doen.
Dus heb ik de "startmoer" uit de poelie gehaald en nu kan ik de motor starten met een accuboormachine. Echter...
De nitro wordt terug de tank in geblazen. Ik heb alle aansluitingen vervangen, aangedraaid en nagekeken.
Als ik de installatie bekijk zuigt de motor geen brandstof aan maar werkt de druk in de uitlaat als brandstofpomp. Zit ik er ver naast?
Ik heb de motor en tank uit de auto gehaald en als test opstelling in de werkbank staan. Wie kan mij een passend antwoord geven?
 
Back
Top