Op zich een goed advies, Micropuller, maar mogelijk ben jij geen lijnbestuurder en heb je geen ervaring met dieseltjes. Benzineslang is bestand tegen de brandstof die wij voor onze 'dieseltjes' gebruiken, wat natuurlijk niet hetzelfde is als de brandstof die in fullsize diesels gaat, het probleem alleen is dat onze dieseltjes meestal in grootte varieren van 0,5 - 2,5cc. Grotere dieseltjes zijn voor ons zeer zeldzaam, terwijl modelbenzinemotoren zelden kleiner zijn dan 9cc en meestal groter zijn. De slang voor dergelijke motoren is gewoon te groot voor onze kleine dieseltjes.
In de VS gebruiken ze wel vrij veel vintage benzinemotoren die soms maar 3,5cc groot waren, en het daarvoor bestemde slang kun je gebruiken, maar moet van ver komen. Ik heb het wel eens besteld bij 'Docor Diesel', dat is Eric Clutton, een in de jaren '70 naar de VS verhuisde brit die daar onvermoeibaar diesels promoot en PAW verkoopt.
Simon: gewone plastic slang (vrij hard plastic) zoals in aquaria wordt gebruikt is dieselbestendig. Omdat het stug is moet je soms het uiteinde eerst verwarmen voor je het om een pijp of sproeier kunt duwen. Het wordt bovendien door de brandstof na een tijdje hard en bros, dus je moet het regelmatig vervangen, maar het is wel goedkoop.
Een tweede mogelijkheid is zwarte neopreen slang, wat in vrij veel modelbouwzaken wordt verkocht. Nadeel is dat het ondoorzichtig is en ook door veroudering bros wordt en vaak beschadigd als je het van pijpjes af trekt.
Ook hier zijn er in Engeland voldoende leveranciers van dieselslang, maar ik weet er zo geen uit mijn hoofd.