Brandstof tank benzine bestendig maken

corvl

verslagschrijvers
Hallo mensen,

Ik ben mijn mahtrac aan het renoveren. Ik hoor de meeste mensen nu denken :"WTF is een Mahtrac" Ahwel , dat is mijn minitraktor (bijna modelbouw ;) ) die hier al een paar keer de revue is gepasseerd:
meer-pks-nodig

dsc05109zx6.jpg

Hij is vorige week gezandstraald en poeder-gespoten .....erg mooi is tie geworden. (foto hierboven is van een paar jaar geleden, nu is veeeel mooier).

Helaas konden ze de brandstoftank niet mee poederspuiten. Ik ga deze dus met de hand moeten spuiten, ik heb al een spuitbus met de juiste kleur (RAL 3020 van dupli color). Nu wil ik tijdens het tanken wel eens een druppeltje morsen :-( en ik ben bang dat de dupli color niet tegen dat "druppeltje" benzine kan.

Hoe kan ik dit het beste oplossen? , zelf zit ik bijvoorbeeld te denken om hem met doorzichtige 2K lak van oracover te verfen. LANITZ-PRENA FOLIEN FACTORY GmbH of is er een beter idee? ( de tank is wel ook gezandstraald)

bedankt,
Cor

Laatst bewerkt door een moderator:
Moet het per se in de originele kleur? want er zijn zat andere leuke opties.. (knalrood, mooi blauw... geel..)dan zou je het ding met een autolak kunnen spuiten, die zijn vaak beter benzinebestendig..

Je zou het hele gebeuren kunnen aflakken met 1:1 autolak, blank wel te verstaan, dan is het zeker weten benzine bestendig, en glimt die ook nog eens mooi!

Niet morsen helpt ook prima..

Anders, pak je een stuk plaatstaal, 20x30 cm ofzo, spuit je daar een paar lagen van die 3020 lak op, benzine eroverheen, en kijken wat het doet.. laatr het een paar dagen liggen en kijken..

Of zoek een leverancier van professionele lak bij je in de buurt. Deze kan zonder probleem een brandstofbestendige lak voor je op de goede kleur aanmaken (zeker als het om een eenvoudige Ral-kleur gaat) Sommige kunnen het zelfs voor je in een spuitbus stoppen.

Hallo Cor,

Als je hem in de juiste kleur hebt gespoten kan je er 2k blanke lak over doen, dan is hij gegarandeerd brandstof bestendig. Er zijn leveranciers van auto-lakken die zelfs 2k blanke lak in een spuitbus doen ( hij is wel beperkt houdbaar )

Hans

uit verschillende draadjes heb ik begrepen dat spray max 2K (bij betere automaterialen zaak te krijgen) brandstofbestendig is. Je moet de bus hebben met extra rode dop in de normale dop !!!!

Succes,
Freek

@ Freekt: ik zal eens zoeken , maar hier in de buurt (kufstein-oostenrijk) zijn niet veel autospeciaal zaken .... eentje maar en dat is forstinger, daar heb ik dan ook de rode spuitbus van dupli-color gehaald.

@ Bosreus: Ik herinner me ineens dat dat in belgie idd een keer een kleur voor me is gemengd en in een spuitbus gedaan..... Hier in Oostenrijk heb ik dat helaas nog niet gevonden... maar ik ga eens zoeken .

@micropuller: Moeilijk moeilijk moeilijk hier :-/

@ Anko: nee hoor , heb ook niet het apparaat in de originele kleuren laten spuiten , ik heb een mooie kleur groen en rood uitgezocht, maar ik wil niet van het kleurenschema afwijken ... het moet wel een beetje origineel blijven :-) Tja, en niet morsen , dat zeg ik ook elke keer weer opnieuw, maar de vulopening zit op zo'n irritante plaats...:evil:

Dusuh , de 2K transparante lak van oracover is geen goed idee? ;-(

Back