Hallo allemaal,
Gisteren viel mij het volgende op:
Ik ben van 2% Nitro overgegaan naar 0% Nitro. Geen heel schokkende verandering, en ondanks dat meer Nitro tot hoger brandstofverbruik leidt, verwachtte ik met deze heel kleine verandering niet echt aan de naalden te hoeven zitten.
Tot mijn stomme verbazing, zóóp mijn heli gisteren de brandstof er doorheen.... normaal kon ik na de ombouw naar vonkontsteking ongeveer 25 minuten hooveren, gisteren haalde ik met moeite 18 minuten. Nogmaals, ik heb niet aan de naalden gezeten sinds de laatste keer vliegen (4 weken geleden) toen ik nog 2% Nitro stookte.
Helaas, vonkontsteking geeft een veel minder goede indicatie van rijk of arm lopen, ik merkte weinig aan het loopgedrag.
De watergekoelde X-treme heeft nog gloeiplug ontsteking, en leek op het gehoor duidelijk wat rijker te lopen, maar leek wel zijn normale vliegtijd op een tank te halen...
(overigens, die waterkoeling deed het ook gisteren met het warme weer uitstekend, zolang ik niet te lang achter elkaar hooverde. Werkt nog steeds uitstekend
)
Groet, Bert
Gisteren viel mij het volgende op:
Ik ben van 2% Nitro overgegaan naar 0% Nitro. Geen heel schokkende verandering, en ondanks dat meer Nitro tot hoger brandstofverbruik leidt, verwachtte ik met deze heel kleine verandering niet echt aan de naalden te hoeven zitten.
Tot mijn stomme verbazing, zóóp mijn heli gisteren de brandstof er doorheen.... normaal kon ik na de ombouw naar vonkontsteking ongeveer 25 minuten hooveren, gisteren haalde ik met moeite 18 minuten. Nogmaals, ik heb niet aan de naalden gezeten sinds de laatste keer vliegen (4 weken geleden) toen ik nog 2% Nitro stookte.
Helaas, vonkontsteking geeft een veel minder goede indicatie van rijk of arm lopen, ik merkte weinig aan het loopgedrag.
De watergekoelde X-treme heeft nog gloeiplug ontsteking, en leek op het gehoor duidelijk wat rijker te lopen, maar leek wel zijn normale vliegtijd op een tank te halen...
(overigens, die waterkoeling deed het ook gisteren met het warme weer uitstekend, zolang ik niet te lang achter elkaar hooverde. Werkt nog steeds uitstekend

Groet, Bert