Brandstofmerken en afstellingsverschillen

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door transparent, 22 apr 2005.

  1. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    alleen dat kleurtje al.....

    Momenteel rij ikzelf met "runnertime" brandstof, schijnt een heel goede brandstof te zijn, zeker gezien de prijs, 5L = 75,- Euro.......

    http://www.runnertime.com/
     
  2. Muco modelbouw bij jan van gaenstraat amsterdam. Metro 50 richting isolatorweg vanaf lelylaan geloof ik.
     
  3. transparent

    transparent Guest

    @M7H, even serieus, dus jij betaald 15 euro voor één liter? En dan vond ik mijn 10 euro voor een liter al veel. Ik vind dat erg prijzig hoor...

    @Speedfreakssj, shit jammer dat ik ver weg van Amsterdam woon, anders was het zeker de moeite geweest :(. Helaas....
     
  4. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    nee, ik krijg het met korting.....
    maar 75,- is de consumenten prijs voor deze brandstof......

    Het is dan ook hele goede brandstof......
    maar voor een parkeerterrein rijder is het denk ik onzinnig om te gebruiken.......
     
  5. Chielos

    Chielos

    Lid geworden:
    16 nov 2004
    Berichten:
    422
    Locatie:
    Haarlem
    ik heb zelfs ook een 20 liter met Runnertime gereden, het voordeel van de runnertime is dat deze in de motor een beschermingslaagje achter laat. Vervelende is alleen dat de brandstof snel verouderd als je hem op de plank laat staan waardoor de brandstof 25% zelfs door een 16 % nitromax word goedgekeurd. Let dus op dat je niet te veel tegelijkertijd koopt!

    Zelfs rijd ik tornado en ben daar zeer tevreden over vind de motor makkelijker af te stellen en vind hem beter reageren, de motor dan. Ook is de prijs van tornado gewoon goed!

    Greetz michiel
     
  6. maar wat zou er gebeuren met die 99,7%?
     
  7. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Ik denk dat je motor niet loopt op pure (99.7%) nitro methaan.....

    ten eerst al zou hij het wel doen, dan zeker niet lang omdat hij niet gesmeerd wordt, maar de methanol in de brandstof is ook nodig voor een ontbranding.....
     
  8. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Nitromethaan heeft maar tot ongeveer 40% nut, daarna verslechteren de prestaties. Dat komt door datgene wat M7H beschrijft.
     
  9. 5 liter 16% dynaglo 21.95
    5 liter 16 % 19.95
    hmm vreemd. op de bon stond zo rnd de 25.

    5 liter 25 % 24.95 lijkt me sterk. straks effe kijken op tankje.

    Adres en openingstijden:
    Burgemeester Roellstraat 32
    1064 BP Amsterdam
    Tel : 020 - 614 75 30
    Fax: 020 - 614 48 35

    Maandag van 13.00 - 18.00 uur
    Dinsdag t/m vrijdag van 10.00 - 18.00 uur
    Koopavond donderdag van 18.30 - 21.00 uur
    Zaterdag van 10.00 - 17.00 uur

    Alkmaar
    Bergerweg 14-16
    1815 AD Alkmaar
    Tel : 072 - 512 20 41
    Fax: 072 - 512 20 38

    Maandag gesloten
    Dinsdag t/m vrijdag van 10.00 - 18.00 uur
    Koopavond donderdag van 19.00 - 21.00 uur
    Zaterdag van 10.00 - 17.00 uur

    Hoorn
    Breed 10
    1621 KB Hoorn
    Tel: 0229 - 26 54 22

    Maandag gesloten
    Dinsdag t/m vrijdag van 10.00 - 18.00 uur
    Koopavond donderdag van 19.00 - 21.00 uur
    Zaterdag van 10.00 - 17.00 uur
     
  10. transparent

    transparent Guest

    Bedankt voor je info speed...alleen nogmaals ik woon daar niet dichtbij anders was het zeker wel de moeite voor mij geweest :). Helasa.....
     
  11. jeracing

    jeracing

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    312
    Locatie:
    St Willebrord
    voor al diegene hier die op zoek zijn naar goede brandstof:

    Brandstof hoeft niet altijd goedkoop te zijn om goed te zijn. Meestal is goedkoop duurkoop vooral bij brandstof.

    Vooral bij racen is brandstof belangrijk, omdat hierbij veel van de motor en brandstog word gevraagd. De brandstog kan wel veel olie bevatten en de motor goed smeren maar te veel olie is ook niet goed.

    Ikzelf word gesponsord door Tornado en ik moet zeggen dat ik heel erg tevreden ben over deze brandstof. (ook al word ik gesponsord :) ) Natuurlijk heb ik meerdere merken geprobeerd. En ik kom toch weer iedere keer terug op Tornado.

    Samen met Tornado worden er ook veel dingen getest. Zoals alternatieven voor nitro en oliën.

    Voor iemand die op een parkeerplaats rijd zal brandstof qua prestaties niet veel uitmaken. Maar branstof die de beste prestaties geveb zullen ook vaker de motor beter beschermen tegen slijtage ed.
     
  12. Zal dan toch eens een litertje tornado kopen.
    kan ik dat gewoon na afkoelen en after run olie er in gedaan te hebben en een haf urtje gewacht ye hebben die torbado er in doen of moet ik eerst HELEMAAL leegrijden en wat andere dingen doen?
     
  13. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Afkoelen en afterrun erin?....

    als je oude brandstof op is, dan gooi je de tornado erin....
    Je tank helemaal leegrijden hoeft niet, wel zoveel mogelijk....

    Let wel op dat waarschijnlijk de afstelling van je motor anders zal moeten met Tornado......
     
  14. ik ga over een tijdje een savage kopen met .26 Picco Omega motor, is tornado 16% hiervoor ook de beste keuze?
    een maat van mij gooit Tornado 25% in zn savage, die heeft dezelfde motor, en rijd verder goed, (beetje veel compressie, trekstarters achter elkaar kapot)
     
  15. jeracing

    jeracing

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    312
    Locatie:
    St Willebrord
    Over het algemeen word 16% nitro aanbevolen bij motoren met een inhoud van 2,5cc of kleiner. Alles wat daarboven valt kan je beter met 25% rijden. Hoe meer nitro er in brandstof zit hoe hoe armer je de motor kan zetten. Met andere woorden de motor blijft koeler met meer nitor en dezelfde afstelling.

    Nitro is een zuurstof opwekker.
     
  16. dus tornado van 25% is dan het meest geschikte.
    en ik had nog een vraagje, ik wil mijn savage echt op de beste manier onderhouden.
    beter dan ik bij mijn eerste autotje deed.
    dus ik wou vragen, wanneer afterrun olie gebruiken, wanneer filter schoonmaken en/of filter olie erin doen.
    maximale temperatuur, en hoe het beste inrijden

    Groet, Thierry.
     

Deel Deze Pagina