Brandstoftank aansluiten

• Topicstarter Topicstarter sjorsth
  • Startdatum Startdatum
S

sjorsth

Guest
Hallo,
Ik wil nu een brandstoftank aansluiten, maar weet niet waar alles aan vast gezet moet worden op de tank zijn 3 aansluitingen maar ik heb maar 2 slangetjes en in die tank zit ook een filter, en ja waar het naar toe moet kunnen jullie misschien helpen...
img05559oy.jpg

Er is 1 keer mee gevlogen, en is ook ons eerste vliegtuig, maar daarna heeft iemand/ik het los gemaakt (weet niet de reden meer) en nu weet ik het dus niet meer vast te zetten helaas...
Als jullie me kunnen helpen...? Graag

Alvast Bedankt,
Groeten Sjors.

vanaf hier kan ik niet zien hoe de tank in elkaar zit.

De slang van de carburateur moet naar de clunk.
de slang van de uitlaat moet naar het buisje wat zohoog mogelijk in de tank eindigd.
de derde slang zo eventueel gebruikt kunnen worden om te tanken. maar is hier dus niet het geval.

Je zal toch even de dop van de tank open moeten halen, of de tank voor het licht houden. Om te kunnen zien aan welk slangetje de clunk zit ed.

Oh bedankt nu kan ik weer verder met het aansluiten... hartstikke bedankt...

En ik wil volgende keer inderdaad best een wat kleinere foto plaatsen hoor.

Ok, en dan nog 1 vraag, dan ben je waarschijnlijk van me af...
Ik weet nu eigenlijk niet hoe ik dat dopje van mijn benzinetank vast moet maken zodat die er niet meer af kan. Het systeem is met inbussleutel.
img0560resized2ze.jpg

Maar nu ziet u waarschijnlijk ook dat dit moertje meedraait als je dat dekseltje erop doet, helaas. Heeft iemand hier ervaring en eventueel een oplossing voor?
Bedankt...

idd, dat moertje hoort omgeven te zijn van plastic, zodat die niet kan meedraaien.

Misschien kan je een druppetje lijm gebruiken, maar je moet erg opletten dat je het goed ontvet(anders hecht de lijm niet) en dat de lijm niet oplostof het rubber aantast....

Ik heb hier nog geen ervaringen mee :P

Nou alweer bedankt allebei dan! ;) Ga ik die morgen maar eens halen...

Groeten Sjors

Back