brandstoftank van benzine motor lekt

corvl

verslagschrijvers
Hallo,

Ik heb een benzine motor met een brandstoftank eraan.
Nu is het rubbertje waar de slangen doorheen zitten door de brandstof aangevreten en lekt.
Ik heb geprobeerd een nieuwe rubbertje te bestellen, maar dat gaat niet lukken. ( Ook een nieuwe tank is geen optie)

Weet iemand hoe ik dit kan dichten?, het gaat vooral om de zijkant waar het lekt ( waar het rubbertje de tank raakt) . Misschien iets van silicone of epoxy?

Bedankt,
Cor

hmmmm, Als ik een foto maak dan gaan jullie allemaal zien dat dit "off topic" is :-/
Het gaat namelijk om een bosmaaier.

Maar het is heel goed te vergelijken met een benzinemotor voor een vliegtuig met een normale tank. In de tank zit een gat, en in dat gat zit een rubberen dop en door die rubberen dop zitten de slangen naar de motor. Net zoals je tanjes koop van bijv. dubro.

Is er een of ander lijm/opvulmiddel wat ik kan gebruiken, wat niet oplost in 2-takt benzine.?

Bedankt,
Cor

Wat is de diameter van die rubber dop? Je kan nl van Du-bro en Sullivan zgn. gasoline coversion sets kopen. Daarin zit een afsluitrubber die bestand is tegen benzine.
Dus als de diameter van jouw bosmaaiermotortankdop (mooi voor scrabble, 3x woordwaarde, 2x letterwaarde en alle letters in 1x kwijt. LOL) het zelfde is, kan je die gewoon gebruiken.

Oh ja, maak je geen zorgen dat je bosmaaiermotor off-topic is, een beetje modelbouwer gebruikt alles binnen handbereik voor z'n hobby.

Succes. 8)

Natuurlijk... ik had het zelf kunnen bedenken.
Een Rubberen dop van een van m'n dubro tankjes paste perfect.

Bedankt,

Cor

capriolo zei:
Natuurlijk... ik had het zelf kunnen bedenken.
Een Rubberen dop van een van m'n dubro tankjes paste perfect.

Bedankt,

Cor

Wel oppassen dat je de goeie dop hebt, niet alle Du-bro doppen zijn bestand tegen benzine.
Alleen de tanks vanaf 950cc worden geleverd met 2 doppen, 1 voor methanol en 1 voor benzine. Alle andere tankjes hebben een dop voor methanol, je kan dan wel een losse benzinedop krijgen bij elke winkel met Du-bro in het assortiment.

:teacher:

Groeten,

Marcel.

Als je een rubberdop zoekt die in laboratoria worden gebruikt laat mij dan even weten welke diameter je nodig hebt.
Ik heb een hele zak met grijze rubberen "Laboratorium" doppen liggen met diameters van 4mm tot een centimeter of 2 denk ik.

Mocht je geinteresseerd zijn dan hoor ik wel.

Groetjes,

BasK

Back