BRCC Black Country Arena

Behoorlijk platte baan... zou ik een buggy meenemen en die laag leggen of een 1/12 en die iets hoger leggen?

Tsss, Negative Nancy... De JP en z'n team zijn goe bezig! De layout van de 24H had die 2 lange bochten ook, en da vonnek den tofste layout tot zover. En geen bouncy-moussen-landingszones meer!

JP is zeer goed bezig, zoals altijd, maar ik vond de lay-out van het BNK echt top. Het is nu wel een baan waar de races iets minder chaotisch gaan verlopen denk ik (minder ophopingen van auto's in moeilijke stukken).

de layout die je op het filmpje ziet is effectief de huidige.
Ik nam vandaag nog wat meer foto's van de faciliteiten ter plekke.
Die van de piste kan ik weglaten. Het filmpje is duidelijk genoeg :)

Ik zal die foto's asap publiceren.

ik vind het ook maar ne platte...

Dus Ludo, in jullie lidmaatschap zit geen FBA bijdrage inbegrepen, dus mensen die bij jullie aansluiten en nog niet bij een andere club zijn moeten die nog eens extra bijbetalen... (doen ze natuurlijk sowieso als ze een rookie of full licence voor BNK's moeten betalen, maar niet als ze maar 'gewoon' lid zijn)

Black Country Arena Open Days

Ik heb wat raadpleegwerk gedaan.

VIP-lidmaatschap kost € 70,00 en het FBA-lidmaatschap is NIET inbegrepen.
het precieze reglement ivm het VIP-lidmaatschap komt in de volgende dagen online. Het is een tekst die ik vertaald heb maar nog niet online kan zetten omdat er nog een paar fouten/onduidelijkheden zijn.

Ik heb daarentegen wel al volgend officiële bericht:

Hallo allemaal,
Op 11 en 12 december eerstkomend organiseert BRCC in de Black Country Arena haar Open Days.
Je bent van harte uitgenodigd om onze piste te komen uittesten, onze vernieuwde infrastructuur te ontdekken en een leuk weekend te beleven onder vrienden.
Er wordt geen wedstrijd georganiseerd maar gewoon de kans gegeven om te trainen en dat gratis voor iedereen.
Niet-leden moeten er wel aan denken om voor een eigen tafel, stoel, elektrisch verlengsnoer te voorzien.
Je hebt er vanzelfsprekend ook de mogelijkheid om je in te schrijven als VIP-lid.
In avant-première zullen er de data uithangen voor onze volgende Euro Indoor Race, de data van de BWT-challenges en de datum van onze BNK-manche (onder voorbehoud van goedkeuring door de FBA).
Voor de leden die wensen deel te nemen aan deze dagen: vergeet ons dit niet te melden via een mailtje zodat we je persoonlijke pit-plek kunnen vrijhouden (conform het BCA-reglement).

tot later

JP
(vertaald door Ludo De Greef,
contact en info kan ook via mij op ludodg_AT_gmail.com)

Hopelijk kunnen we er dit weekend eens komen testen Ludo...
45euro om een hele winter te kunnen rijden is echt wel te doen ;)

Kan je ons het bedrag laten weten? en dan eventueel ook de codes, dan zorgen we dat het op de rekening komt bij jullie...

ik zal hier in de rappigheid al wat extra info geven:

De mensen die al naar onze piste geweest zijn, kennen de zaal en de toegang.
De situatie is er veranderd.
Er staat nu aan de ingang van het complex een grote poort en de toegang is vanaf nu versperd voor wagens.

De oude situatie waarbij het toegangswegje helemaal overvol staat met de wagens van de RC-rijders, van de petanquemensen, caravans, ... mag en kan dus niet meer (Veiligheid).
Je zal dus de wagen moeten achterlaten aan de grote poort en met je spulletjes tevoet tot aan de hal moeten lopen. Een duvelke is dus makkelijk ;) (voor de NL'ers ... een duvelke is een ... euh soort karretje?)

Aan de poort is een digitaal cijferslot. Als je de correcte code ingeeft gaat de poort 1 metertje open. Nét genoeg voor een voetganger dus. Als je de verkeerde code ingeeft, komt er vanachter de hoek een grote hond die een gat uit uw broek komt bijten .... allé zoiets had ik toch verstaan ;) ;)

Aan de ingang van de hal, de houten deur dus, hangt opnieuw een cijferslot waar je opnieuw een code moet ingeven (een andere!) .. en dan kan je dus binnen.

Binnen in de zaal heb je onmiddellijk links een schakelaar aan de muur waarmee je ALLE verlichting in de zaal opstart.
Sommige van deze lampen hebben wat opwarmtijd nodig dus je moet even geduld hebben voor je je wagen op de piste kan laten rondrazen onder volle belichting ... maar dat duurt hoop en al een 10-tal minuten.

Laatst bewerkt:
Er werd ondertussen ook een deur gemaakt in de achterste muur van de hal waardoor we een rechtstreekse toegang hebben naar het toilet dat we delen met de tafeltennisclub.
Normaliter doen we deze deur op slot maar de sleutel blijft in het slot steken (of wordt al eens bovenop de Willem-Jan gelegd ;) )

Er zijn dus mooie nette tafels ... maar die zijn voorbehouden voor de VIP-leden.
Het is zelfs zo dat momenteel al bijna ALLE plaatsen ingenomen werden.
Je dient dus wel je eigen tafelke en stoeltje mee te brengen.

Je kan even een vrije plaats innemen ... maar loopt het stevige risico dat de eigenaar alsnog opduikt en hij/zij niet content gaat zijn.

Ivm het lidmaatschap: in de laatste documenten die ik vertaalde (teksten voor de BCA-website waaraan men momenteel werkt) werd er geen vermelding meer gemaakt van het "gewone" lidmaatschap. Er zal dus nog enkel het VIP-lidmaatschap bestaan, naast een gewone dagbeurt.
Het VIP-lidmaatschap zal € 70,00 kosten maar daarin inbegrepen zit dus je eigen persoonlijke pitplek én voor volgend winterseizoen een korting bij de wedstrijden van de BRCC Winter Challenge. Daarnaast zullen de VIP-leden ook voorrang hebben bij de inschrijvingen voor andere evenementen.
Een pitplek heeft een ruimte van 60 x 80cm + een schapje + een stoel en ruime beenruimte

Even een passage uit de tekst die ik reeds vertaalde:
Inschrijving voor één dag.

Mocht u enkel voor één dag willen komen trainen in de Black Country Arena dan kan dat probleemloos. U dient enkel het dagformulier in te vullen en de dagprijs te betalen bvb via paypal.
U zal een e-mailbericht ontvangen met daarin de toegangs-codes waarmee u de BCA kan betreden.
In datzelfde bericht zal u tevens een badge terugvinden dat u dient af te drukken en kan voorleggen als daar ter plekke om gevraagd wordt.
Dat dagformulier zal op de BCA-website staan waaraan men naarstig bezig is momenteel.
De prijs voor die dagkaart ken ik nog niet maar ik stuurde JP daaromtrent een berichtje.
Voor de mensen die het nog niet wisten, BRCC is van oorsprong een Franstalige Waalse club.
Jean-Paul Voumard is onze voorman en de goede man spreekt geen deftig woord Nederlands. ter zijner verdediging wil ik er wél bij vermelden dat de goede man eigenlijk Zwitsers is :) (no kidding) ... wellicht vandaar zijn prima organisatie-capaciteiten (ook no kidding ;) )

Contact met BRCC o.a. ivm de BCA kan dus best via mij lopen. Mails in het Nl, gericht aan JP komen vaak toch bij mij terecht en vandaar dat er soms nog even wat tijd loopt tussen ons contacteren en het antwoord in het Nl of Eng krijgen.

Ik heb daarom ook gevraagd of het de bedoeling is dat mensen ook aan mij kunnen betalen (via paypal) voor bvb een dagkaart, en dat ik dan de dagpas doormail en de toegangscodes.
!! Het is natuurlijk heel evident dat deze codes PERSOONLIJK zijn en niet doorgegeven worden. Sowieso zal er sprake zijn van verschillende codes en zullen deze regelmatig wijzigen om onrechtmatig gebruik tegen te gaan.
Daarnaast zal er ook een permanente webcam geïnstalleerd worden zodat de mensen van het bestuur kunnen zien wie er wanneer aanwezig is, zelfs als ze lijfelijk niet aanwezig kunnen zijn.

Ook nog iets nieuw en heel leuk:
We hebben onze infrastructuur permanenter gemaakt en dus bvb ook de belichting aangepast (95% ervan naar de piste dus een eigen bureaulampke is geen overbodige luxe) maar ook de geluidsinstallatie.
Zo ligt er nu op het bureau van de timekeeping (op het einde van de rijdersstelling) een aansluit-stekker klaar die je kan aansluiten op je eigen laptop, mp3-speler ... en dan heb je dus je eigen muziek in de BCA :) How nice is that?

Als er iemand van het bestuur aanwezig is zal het wellicht ook mogelijk zijn om ter plekke frisdrank aan te kopen, maar meer details daarvan ken ik nog niet.
Ook is er sprake van een aanwezige SENSEO-koffiemachine waarmee je dus je eigen koffie kan zetten.

Ik ben zelf gisteren gaan trainen met een vriend en het werd een leuke dag.
Dat scheelt al als je je eigen plekje hebt waar ik een verdeelstekker en lampje achterliet.
De piste is inderdaad nog erg vlak op sommige plaatsen maar daar kan altijd nog verandering in komen hé :)

Laatst bewerkt:
Nog ivm de toegang en materiaal versleuren van de parking tot de hal:
bij wedstrijden zullen we de toegangspoort openzetten zodat iedereen met zijn wagen tot aan de hal kan rijden, het materiaal uitladen ... en vervolgens zijn wagen terug gaat zetten op de parking!

Kun je ook gewoon ter plaatse betalen voor een dag vergunning? En hoe zit het met de site? Als die up is is het ook makkelijker om informatie te winnen.

Nee ter plaatse is niet mogelijk SSI, net ook via mail gevraagd...

Ik wacht ook op het bedrag van een dagprijs, zodat we die kunnen overschrijven en zondag kunnen gaan rijden. Het weer valt toch vies tegen dit weekend...

Wou morgen in Mol ook gaan crossen met Stewie, echter als het regent is dit niet aan te raden eh :(

Hoe is astro eigenlijk na een regenbui? Droogt dat vlug op of...???

Ik had gehoord dat er op Mol geen plassen zijn. Op natte astro rijden is leuk, maar als er echt plassen zijn moet je er niet droogcrossen met met je regelaar. Ik heb een spatbordje gemaakt op Tekno voor m'n ESC. Die wordt niet meer nat als ik in de regen rij. Natuurlijk als er echt plassen gaat het niet, maar zolang de baan nat is werkt het prima.

Oh maar morgen zou ik met de nitro (Ishima + MBX6 verder inrijden) op mol rijden als ze zondag naar Charleroi gaan :)
Kwestie van in Mol de Vorza niet stuk te rijden en zondag niet te kunnen gaan haha :)

Ik heb geen idee wat astro doet als het nat is, zullen morgen wel eens zien... Rotweer :(

Het schuift iig... :p
Lichtere diffs, dunnere swaybars, lichtere olie, lichere veren, hoger rollcenter helpt. Of gewoon niks veranderen en gewoon zo rijden :D

Jongens, hou het hier a.u.b een beetje ontopic.

Ik heb wat meer info gekregen van JP:

Pour les personnes qui veulent venir ce week-end ou demain bien qu'en principe il n'y a pas encore de possibilité de rouler une journée, la somme est de 10€ à payer sur le paypal de Mary soit mary.draelants@gmail.com, en communication, ils doivent mettre leurs adresse email. Dés que j'ai le paiement je leurs envoie le code.
....
Si par la suite ils veulent prendre un abonnement, on leur déduit les 10€ des 70€.

vrij vertaald:
In principe was het nog niet mogelijk om dit weekend met een dagpas te gaan rijden, maar eventueel kan dat wel geregeld worden. De som voor een dagpas is € 10,00, te betalen via paypall aan Mary via mary.draelants@gmail.com
Je dient er ZEKER het e-mailadres(sen) (van alle betrokken mensen) en de volledige naam (namen) bij te vermelden.
Vanaf de betaling toekomt, stuurt JP de toegangscodes.
JP contacteren gebeurt via jpdadandson@gmail.com.
..
Mocht je daarna beslissen om een abonnement te nemen, dan wordt de eerste € 10,00 afgetrokken van de € 70,00 van het VIP-lidmaatschap.

De BCA-website komt zeer binnenkort online, werd me gemeld.

Laatst bewerkt:
Dank je wel Ludo

Ik ga de gegevens doorgeven en dan de betaling vandaag nog laten uitvoeren.
Hopelijk hebben we de codes dan binnen tegen zondag.

Erna is het dus mogelijk om een abo te nemen voor 60euro?

Back