Zijn er nog meer vrijevlucht/lijnbesturings mensen die we hier tegen het lijf kunnen lopen? Stefan en ik gaan hier in elk geval proberen de MTR klasse een beetje wakker te schudden. Zeker een niet te missen evenement voor de lijnbesturing en/of vrijevlucht vlieger die niet bang is om een stukje te rijden en varen voor een gezellig weekendje. http://www.bmfa.org/nationals/index.html#rcp
Ja, je kúnt mij tegen het lijf lopen, maar liever heb ik dat je het niet zo ver laat komen. Ik ga er in ieder geval heen met Jan Bakker. Ik ga waarschijnlijk deelnemen aan wedstrijden, want eigenlijk vind ik dat zonde van de tijd omdat er zoveel te zien en te doen is, of het zou moeten zijn dat ik de oranje Nobler meeneem en meedoe aan classic stunt, maar ik denk van niet. Wel neem ik twee sportmodellen mee voor het vrije vlucht vliegen in de schemering, wat zaal modellen voor het avond vliegen in de hangar, en een hele hoop tassen en zakgeld voor de stalletjes en vooral de swapmeet op zondagochtend. Voor mij echt hét evenement van het jaar. PP
Wat houd dat MTR nouw eigenlijk in?? Wat is er van begrijp is dat het een soort simpele race klasse is met LB modellen. Maar wat zijn de regels precies?? motoren, lijnen, pitstops kosten?? Op het forum zie ik nergens bouwverslagen staan of iets dergelijks. Misschien zijn er best wel meer mensen die deze manier van racen leuk vinden maar er niets van af weten. Groeten Martijn
Is uit de vele onzin topics die hier over MTR staan al wel redelijk wat info op te maken hoor. Maar zal nog een kleine samenvatting geven. Een filmpje zegt meer dan 50 regels aan onzin, dus begin eens hier naar te kijken: www.flybywire.org/mtrfilm/MTRFinale.WMV Dit was de finale in Karken (duitland) afgelopen December. Het is idd een instap race klasse voor het lijnbesturing. Alleen ligt volgens sommige mensen het niveau wat te hoog om het een instap klasse te noemen. Wij vinden dat natuurlijk complete onzin De regels zijn in het kort: 12,80 meter lijn lengte. Max 1.5 cc diesel max 10 cc brandstof Alleen commercieel verkrijgbare propellors. En in Nederland geld: minimaal 7" diameter. Om een indruk te geven wat je model moet presteren om mee te doen: De middeklasse modellen vliegen zo'n 22 seconden over 10 ronden. De PAW modellen zitten zo rond de 26 a 27 seconden, en de echte snelle teams vliegen zo'n 18 a 19 seconden over 10 ronden. Pitstops zijn niet verplicht, maar wel redelijk noodzakelijk met maar 10 cc brandstof. Meestal sparen de mensen met 22 seconden 1 pitstop uit tenopzichte van de hele snelle teams, en dat maakt het meestal toch weer erg spannend. Als je intresse hebt zou ik zeker eens komen kijken op het NK op de Peel in September.
Ja daar heb jij gelijk in want veel meer zal er wel niet uitkomen hahahhahaa Maakt ook niet zoveel verschil als je nouw gilende motoren hoort of gesnurk van Owen HET BLIJFT LAWAAI zit daar trouwens geen db limiet aan :lol: :lol:
Gaan de Nationals nog wel door gezien de vermoedelijk geplande aanslagen op vliegtuigen van de UK naar de US. Het terrein van de Nationals is toch een militaire basis???
Als ze dat maar op tijd doorgeven, en niet als we voor het hek staan Tijdens de laatste golf oorlog is het idd ook gecanceld omdat de basis nodig was voor de luchtmacht.
Dan gaan we met zijn allen naar Little Rissington waar als ik goed geinformeerd ben dan een vintage vrije vlucht meeting plaatsvindt.