Bruder CAT D10T

Het schuiven gaat inderdaad best goed, wil alleen nog proberen met wat meer gewicht er in dat die dan het blad vol schuift met zand.

Dat is inderdaad wel een goede tip om een metalen strip onder het schuifbord te maken, bedankt voor de tip Piet.

Met vriendelijke groet Mark

Vandaag wat detail werk gedaan aan de bulldozer, heb de rolbeugel blauw gemaakt om er toch een klein beetje een eigen bedrijf's kleur van te maken nu nog maar een bedrijf's naam bedenken ;)

Kon het ook niet laten om er gps op te maken, heb de 2 statieven al op het blad staan ze moeten alleen nog even zwart gemaakt worden, en ja toen moest ik wat bedenken op de snoeren had nog wat draad liggen dus die maar om een schroevendraaier gewikkeld en vast gezet zo heb ik ook maar 1 gemaakt voor een 27mc voor in de cabine, dit maar even een dagje laten liggen en morgen maar even kijken of het gelukt is.

Hier wat foto's.

De gps statieven.

Foto-JO6E6KZS.jpg

Foto-3BH4OINE.jpg

Foto-64O4HLGO.jpg

En het draad om de schroevendraaiers.

Foto-ZWDFUV6J.jpg

Vandaag nog even weer met de bulldozer bezig geweest, had nog wat zilveren lak staan en daar mee wat slijtage plekken op het blad en de ripper gemaakt, heb ook nog het mes in de uitlaten gezet want met de kleppen dicht staat de bulldozer natuurlijk uit :p
De achteruit rijd pieper is helaas overleden had niet goed opgelet de pieper was 6v en kon helaas geen 12v hebben beetje te laat achtergekomen dacht dat die 12v was, daarom besloten toch maar een beier usm rc te bestellen hopelijk heb ik hem deze week nog binnen, morgen komt de nieuwe 12v accu een loodaccu.

Nu nog even opzoek naar lak wat op roest lijkt om het nog wat echter te krijgen.

En tja het belangrijkste cilinders om het blad te bedienen zit nog een beetje te twijfelen of ik de ripper van de bulldozer af laat of hem er op doe, als die er op blijft wil ik hem ook laten werken met cilinders.

Hier wat foto's van het blad met de slijtage plekken en de uitlaat kleppen.

Foto-QZMHOUSM.jpg

Foto-DQI78IOR.jpg

Foto-8G6JSBZV.jpg

En de uitlaten.

Foto-E8PMTAGK.jpg

Ben weer even met de bulldozer bezig geweest, heb er inmiddels een luidspreker in zitten voor de beier usm rc de beier heb ik nog niet binnen hopelijk vandaag of volgende week.
En om bij de zekering en de aan en uit schakelaar en de oplaad kabel voor de accu te komen heb ik scharnieren in de deuren van de motorruimte gezet, moest de deuren wel wat aanpassen zo dat ze ver genoeg op konden.

Heb ook een website gevonden met de originele caterpillar kleur in spuitbus, dus zodra de bulldozer zo ver is word die helemaal gespoten heb ook maar besloten om de rolbeugel boven de cabine ook maar in de originele caterpillar kleur te spuiten.

Hier wat foto's.

Foto550-TLCOYQDS.jpg

Foto550-PB4MKSF3.jpg

Foto550-WKQDFIM4.jpg

Foto550-U4JZNHRJ.jpg

Caterpillar heeft geen originele kleur, ze mengen verf die op dat moment het goedkoopste is!

Ral 1006 van motip komt zeer mooi uit.

Heb de beier usm alweer een weekje in de bulldozer zitten maar kon geen mooi geluid vinden wat een beetje over een kwam met de echte D10T, dus maar wat met een aantal geluiden wezen spelen met dit als resultaat.

Gelijk ook maar even een helling proef gedaan met de bulldozer en moet zeggen valt me toch niks tegen.

Hier een filmpje.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb weer een aantal updates aan de bulldozer, Had al een tijdje een 12v loodaccu staan heb die maar eens in de bulldozer gemaakt, helaas heeft het gewicht wat ik in de bulldozer had gemaakt er voor moeten wijken, maar dat wil ik nu gaan op lossen met plak lood wat de bandenboeren ook gebruiken.

De bulldozer vandaag ook gelijk maar weer in elkaar gezet en gelijk uit getest, Maar wat een verschil met rijden vergeleken met 6v, Nu wil de bulldozer tenminste keren op het grasveld wat ik met de 6v accu niet voor elkaar kreeg.

De bulldozer heeft ook de nodige roest gekregen na een aantal dagen stil te hebben gestaan.

Hier wat foto's van hoe die er nu bij staat.

Foto550-3CPNVN7N.jpg

Foto550-8IEMXAXY.jpg

Foto550-ITPACBQV.jpg

Foto550-LRDLFXTU.jpg

Foto550-YEGESVRC.jpg

Back