bruder ombouw

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
HOI.
ik heb er een pfdje van gemaakt
maar in het kort.
de voorste vooras:
het binnenste wiel 40 graden
het buitenste wiel 32 graden
de 2e vooras
het binnenste wiel 28 graden
het buitenstewiel 22 graden.
als je het pfdje nog wil hebben stuur maar een mailtje naar peter@pvr-modelbouw.nl

groete Peter

Dr Evil en Peter bedankt voor jullie informatie, het is mij nu duidelijk hoe het principe van de 2e as werkt! :D

Ben vandaag weer even bezig geweest met het maken van de 2e vooras, houd opeens de soldeerbout het voor gezien..
Nu moet ik met het solderen wachten helaas, net nu ik een dag vrij heb..
maar binnenkort zal weer een foto update volgen!

grtz jurriaan

even een kleine update! ik heb een nieuw en langer chassis gemaakt omdat er toch 4 in plaats van 3 assen onder komen.
Verder heb ik voor nu gewone autoveren zitten , niet echt schaal dus, wel erg effectief..
Ik ga het uiterlijk wel zoveel mogelijk scale look geven en de achterophanging ook, maar omdat de voorassen onder de cabine en toren wegvallen, heb ik het op deze manier gedaan.
In de cabine zitten nu beugels zodat deze vast gezet kan worden op het chassis (nog niet gedaan)
Verder heb ik de verlichting in de voorbumper ingebouwd. Dit van minigloeilampjes uit kerstverlichting en lampekappen van plastic. Als glas heb ik het geribbelde deel van cassettebandhouders gebruikt.
Het chassis wordt nog mooi afgewerkt, maar dat komt nadat ik weet dat het goed werkt..

imag0263.jpg

IMAG0264.jpg

imag0262.jpg

hoi,
he perfect dat zelfbouwen. Dit lukt ook met de vertragingen.
je kunt bij conrad vollop tandwielen kopen met een as-diameter van 6mm. de assen laat je in bronzen
lagers lopen gaat prima.
over de vertragingsbak van de accuboormachine dit gaat ook moet je alleen de uitgaande as afdraaien tot 6mm. Ook moet je het dikke vet eruit halen, gaat ie veel soepeler van lopen. De bak is goed te schakelen met een servo.
De bladveren van ijzerzagen gaat goed.
Als je de uiteinden goed wilt buigen moet je ze even uitgloeien. Het boren wil echt wel, maar met geduld en veel olie om te koelen.

Nogmaals te gek dat je het zelf bouwt.

Groejes Erik

hoi, Jurriaan

even over die lampjes die je gebruikt. deze lampjes heb ik ook gebruikt maar gaan snel kapot.
Ik gebruik nu led verlichting. Dit werkt wel goed.
Led's zijn er in alle maten en kleuren. Je moet ze wel met een weerstand plaatsen. Ze zijn niet echt duur en gaan veel langer mee.

succes Erik

k heb ooit een tip gekregen voor als je door ijzerzaagjes heen wil boren
moet je een steenboor pakken
en dan de vleugels voorop zegmaar afzagen/vijlen en dan boor je er schijnbaar zo doorheen

groetjes wesley

jurriaan zei:
even een kleine update! ik heb een nieuw en langer chassis gemaakt omdat er toch 4 in plaats van 3 assen onder komen.
Verder heb ik voor nu gewone autoveren zitten , niet echt schaal dus, wel erg effectief..
Ik ga het uiterlijk wel zoveel mogelijk scale look geven en de achterophanging ook, maar omdat de voorassen onder de cabine en toren wegvallen, heb ik het op deze manier gedaan.
In de cabine zitten nu beugels zodat deze vast gezet kan worden op het chassis (nog niet gedaan)
Verder heb ik de verlichting in de voorbumper ingebouwd. Dit van minigloeilampjes uit kerstverlichting en lampekappen van plastic. Als glas heb ik het geribbelde deel van cassettebandhouders gebruikt.
Het chassis wordt nog mooi afgewerkt, maar dat komt nadat ik weet dat het goed werkt..

imag0263.jpg

IMAG0264.jpg

imag0262.jpg

Kijk,hier hou ik van.Ik ben er ook zo een die van allerlei spulletjes de mooiste dingen kan bouwen.Dat van die cassettebandjes is ook een heel goed idee.Deze sla ik op in m'n geheugen.
Succes met de bouw
gr Marcel.

De stand van zaken momenteel is niet veel verder dan op de foto's helaas... Wel ben ik begonnen met het bouwen van de toren die achter de cabine komt.
Hoop binnenkort weer tijd te hebben om verder te bouwen, heb een andere soldeerbout zodat ik weer verder kan met de 2e vooras! (gelukkig)

ik houd jullie verder op de hoogte van dit project!

grtz

helaas ligt het project even stil inderdaad.. Mijn 'passie' ligt bij het ontwerpen en bouwen van speedboten, jammer genoeg ging het een tijdje geleden niet zo als het moest met de electronica met een crash en grote schade als gevolg. De romp kon wel weg en een ontvangerpakket en failsave liggen nog op de bodem, verder was de regelaar doorgebrand en het was dus een aardige schadepost..

IMAG0296.jpg

IMAG0294.jpg

De rest is hier te lezen: http://www.xtremercboats.com/phpBB/viewtopic.php?t=8836&highlight=horror+totalled

even als de bouw van mijn nieuwe cat: http://www.xtremercboats.com/phpBB/viewtopic.php?t=9429

ik hoop nadat de romp klaar is weer verder te kunnen gaan met mijn vrachtauto (deze moet de boot vervoeren namelijk was ooit het plan..)

dus het is nog even wachten dus 8)

sja, klopt, maar ik vind het wel heerlijk om aan het water te staan om lekker te knallen met mijn boten, heeft gewoon iets :D

Mijn nieuwe romp vorderd gestaagt, dus ik ga weer naar mijn truck kijken!

Ik heb besloten de 2e vooras eerst even als opgetrokken (ingetrokken, hoe noem je zoiets.. :oops: ) te gebruiken.
Het is mij wel duidelijk hoeveel etc de as sturen moet, maar het mechanisme moet ik nog even bedenken.
Ik heb (nog) geen zender waar ik kan mixen met twee servo's namelijk.

Op de planning staat:
------------------------------------------------
- achterassen (op basis van robbe assen)
- 2e vooras afsolderen
- vertraging maken op de motor

Als dit klaar is is eigenlijk de basis van de truck wel klaar en kan er begonnen worden met de verdere opbouw (eindelijk!! :lol: )

zodra er iets is waar foto's van gemaakt worden, dan laat ik het jullie weten!

grtz 8)

na lange, lange, laaaange tijd is er dan een klein updateje bij de bouw van mij truck!

De cabine zit nu vast op de juiste plaats en ben bezig met de vertraging van de motor. Nu heb ik thuis 2 verschillende vertragingsbakken liggen. Een 1:4 en een 1:40 vertraging. welke vertraging is het meest geschikt? De 1:40 geeft veel meer kracht natuurlijk, maar is dit niet teveel van het goede?
De truck hoeft uiteraard niet snel te rijden, maar wel kracht hebben

een paar foto's dan ook nog maar
IMG_2769.jpg

IMG_2766.jpg

IMG_2771.jpg

nog veel te doen, maar zodra het motorische deel erin zit gaat het een stuk vlotter

grtz

hoi Juriaan,
je moet de bak met de 1:4 vertaging gebruiken.
Ik heb het zelf ook geprobeerd met de 1:40 vertraging.
de truck heeft dan wel veel kracht, maar geen snelheid.
Het wordt al een mooie truck.
De boot mag er ook zijn.

groeten Erik

nog een tip voor het boren in ijzerzaagjes,

met een cobaltboor boor je er zo door. wat olie er op en je vliegt erdoor!

(wel een kolomboormachine gebruiken, kan je verticale kracht zetten)

nicolas

@ erik, ik ga dan de 1:4 vertraging gebruiken, bedankt!

@ nicolas, bedankt voor de tip, heb een kolomboor dus dat komt mooi uit

De achterassen worden binnnenkort gedraaid! Hoop dat het wat gaat lukken :D

Hoi Juriaan,

hoe ga je de veren bevestigen.
Als je het met boutjes doet zul je de bladveer moeten om buigen.
Dit kan als je de veer uitgloeid.
Hierdoor wordt het stukje zachter en buig je zo een krul in de veer.
Het stukje wat je uitgloeid moet niet groter zijn dan de "krul"
Door het uitgloeien verliest de veer ook z'n spanning. Dus niet te ver.
Ik zal een foto van de bladveren van mijn truck maken. die krijg je dus nog.

vooral zo doorgaan
groeten Erik

Ha erik,

ik zou graag wat foto's zien, op de veren blijft ik steeds toch wel wat steken
heb al een aantal tips gehad in dit topic, maar een paar foto's zie ik graag :D

groeten jurriaan

Back