Bruder Unimog wielbasis

De 406 van Tamiya heb ik ook gezien, vind helaas wel de wielen wat te groot. Ook de lexan body ipv een hard body..

Jammer dat er geen 406 is van Bruder, die vind ik mooier. Of is er een andere betaalbare oplossing ?

Post je eens een foto van jouw XC ?

bruder

hallo
ik weet nog niet hoe dat werkt,maar een vriend zou me er eens mee helpen en even voordoen hoe het moet,
maar er is een 406 1:16 van een onbekend merk,maar het is wel speelgoed achtig en niet te lijmen want het is van dat flexibele polyetylene,
jammer maar wel leuk om zo op dat relly chassis te zetten,
en dan de velgen van een tamiya alfa romeo giulietta eronder met smalle bandjes eromheen van een onbekend merk ik denk iets van imitatie lego band maar dan smal,
tja moeilijk uitleggen,zal snel vragen voor de fotoos erop te zetten,
mvg markioo

Welke gearbox zal jij gebruiken ? Ik veronderstel dat die standaard motor en gearbox veel te snel zal zijn. Ik hoop van er een gearbox met 540 motor in te krijgen. Dat zou voor veel meer mogelijkheden zorgen.

unimog

hallo allemaal
heb net de leo x binnen gekregen zonder de lipo accu,dus even met penlites aan de gang geweest en wist je dat het dan niet uitmaakt de + en de - hoe je de batterij erin stopt,
hij rijd redelijk hoor,en niet te snel,
en de velg meenemer is 9 mm ipv 12 mm tamiya maat,
dus even bij conrad een verloop zoeken,daar heb ze wel eens gezien,
en nu is de totale breedte op de wielen te smal voor de 406 cabine,
dus dat word ook kijken voor bredere wielen,
maar dat word dan wel na het weekend denk ik,
maar ga deze type auto ook gebruiken voor mn terberg fl 1150 4x4 kippertje 1:16,
heb zo even gemeten en de versnellingsbak en motor kan mooi tussen het chassis in en de assen hebben dan ook een mooie klein diff huis dus ik hou bodemvrijheid over in combinatie met de kleinere wedico wieltjes,
de diff van de standaard wedico sleepte net over de grond met de wielen,
die zijn kleiner in diameter dan normaal,maar dat is nou het leuke van zelf wat in elkaar willen knutselen van div merken,
ben langer bezig met bij elkaar zoeken dan aan het in elkaar zetten van de modellen,maar hier is er dan maar 1 van en das wel echt limited edition,
hou jullie op de hoogte,
mvg markioo

Ik heb de mijne nog niet. Die moet ergens op de boot zitten onderweg naar hier. Komt namelijk van Canada en ik reken wel op 4 a 6 weken.
Kan je eens een foto posten van jouw 406 cab ?

unimog

hallo skirmitt
een vriend van me gaat het me een keertje voordoen hoe het allemaal moet,
ook om op marktplaats wat te koop te gaan zetten,
kom om in de modellen,voornamelijk de 1:18 autoart en kyosho smart en mini modellen,
dat gaat hopelijk snel gebeuren,
trouwens de wielen van tamiya passen op de asjes van de reely leo x,
je moet er enkel een gaatje in boren voor het 2 mm pennetje en de velgmeenemer er op zetten en dan je wiel erop zetten en klaar is kees(markioo)
mvg markioo

unimog

hoi skirmitt
das niet zo mooi,
daar kwam ik nu net ook dus achter,
goed dat ik eerst even alles na heb gemeten,
asje is zelf 4 mm met 1 platte kant eraan dus ik moet daar
een andere velgmeenemer op maken,
of de 9 mm zeskant ombouwen tot een 12 mm zeskant,
die verloop die ik dacht te hebben gezien bij conrad niet meer leverbaar
staat in ieder geval niet meer in de catalogus,
dus zelf maar wat maken,
maar ik ga in ieder geval wel op zoek naar een 2e reely leo x of het zelfde chassis,het is precies wat ik al jaren in gedachte had,de assen en de vertragingsbak zijn precies wat ik zoek maar de velgmeenemer dus nog niet echt maar daar kom ik wel uit,
ik hou jullie op de hoogte,
mvg markioo

Zou je geen 12mm meenemer kunnen aanpassen zodat er een inbusje de platte kant vast zet ? Minder riskant dan boren in de as zelf. Zou je met de standaard overbrenging kunnen trialen ?

unimog

hoi skirmitt
heb net een alu tamiya velgmeenemer gevonden,nog 3 te vinden dan,
om er een imbusje in te maken,wil de wielen van dat legervoertuig van tamiya nemen xr311 mooie bolle banden en goed profiel,
trial rijden met deze verhouding,neen gaat te snel en de regelaar is te kort ingesteld dus zal er andere elec regelaar in moeten zetten en als het kan een truckpuller motor,
weet dat er eenverloop is van 370 naar 540 motor,
maar alle tandwielen zijn van kunstof en dat valt dan tegen,
op de doos staat wel dat je alu tandwielen erop kan zetten en andere asjes,tja er gaat een wereld open,
wil je dan ook de u406 in 1:16 gaan maken???
mvg markioo

Nee dat zal een u1400 gaan worden (Bruder cab, lekker goedkoop).
Ik hoop gauw de mijne te hebben. Nu moet ik brainstormen zonder iets in mijn handen :o

unimog

hoi skirmitt
als ik de u406 1:16 nog ergens tegenkom zal ik je het melden,
het zal denk ik max 10 euro zijn dan,
of je moet bij je in de buurt bij een speelgoedwinkel navragen,
de cabine is goed op de leo x te maken,wel iets verbouwen maar das
geen probleem,
mvg markioo

Back