Brushed naar brushless

Hij staat onder de combo in "related products". Recent stond er nog een tweede bij, die duidelijk in de comments en reviews onderaan het product als niet geschikt werd aangeduid. Gelukkig zie ik die nergens meer.

Sommige laders zijn goed van HK. Gewoon de reviews en comments goed lezen. Zo werkt het bij HK (en vele andere Chinese product aanbieders op internet. Er zit soms troep tussen, pareltjes en alles daar tussen)
Vooral oppassen voor de Chinese kopieën van de Imax B6 lader!

Hij staat onder de combo in "related products". Recent stond er nog een tweede bij, die duidelijk in de comments en reviews onderaan het product als niet geschikt werd aangeduid. Gelukkig zie ik die nergens meer.

Sommige laders zijn goed van HK. Gewoon de reviews en comments goed lezen. Zo werkt het bij HK (en vele andere Chinese product aanbieders op internet. Er zit soms troep tussen, pareltjes en alles daar tussen)
Vooral oppassen voor de Chinese kopieën van de Imax B6 lader!
Klopt ik Had de Imax B6 al op het oog. Maar toen kwam ik dus over de kopieën te lezen. Die zijn idd gevaarlijk met laden van lipo batterijen ja.

Vandaar dat ik deze nu heb laten vallen. En de Turnigy lader gevonden had.

Laatst bewerkt door een moderator:
Vanmiddag even bezig geweest.

Motor en esc ingebouwd en gelijk gecalibreerd.

Met de 1800nimh battery merk ik al een super verschil in snelheid ten opzichte aan de standaard brushed motor!

79432e4bdc6e9145ae56d4e591a75d77.jpg

8610ddfdd927429fe3ffe9b1cb846113.jpg

Nee nog niet via de programbox. Heb nog geen lipo battery. Die wil ik einde van de maand waarschijnlijk gaan halen. Dan bestel ik gelijk de programbox van Turnigy erbij en een lipo lader.

Voorlopig gebruik ik nog mijn 1800 en 3800 nimh batterijen.

Esc is nu alleen gecalibreerd. (Vooruit/neutraal/achteruit)

Zal dan nog wel raar rijden. Langzaam accelereren enz. Met programbox wordt t nog veel leuker!
Dat geloof ik best!. Merk nu al een hoop verschil tenopzichte van de koolborstel motor.

Voorlopig zo even genieten. En zodra ik de lipo binnen heb laat ik het wel weten.

Zal dan nog wel raar rijden. Langzaam accelereren enz. Met programbox wordt t nog veel leuker!
Net terug van pk racing. Weer eindelijk open na de vakantie. Aangezien ik wat moest hebben voor mijn nitro truggy.

Heb gelijk een 3500mah 45c 2s lipo gehaald en een lipo lader.
76b020200e990c9c09738e7c1835bea9.jpg

Net even de lipo uitgetest op de auto zonder programbox werkt alles perfect. En inderdaad wat een verschil met de nimh batterijen zeg! Auto vliegt gewoon weg nu. Lipo zou goed zijn voor een 15 a 20 min rijtijd. Ieder geval ruim de helft meer dan met de nimh[emoji23]

Wel als advies een lipo guard te halen die een waarschuwing geeft als de lipo leeg is aangezien ik geen programbox heb. Deze bestel ik denk ik via ebay. Heb er al 1 gezien die ook de voltages per cell aangeeft.

Leuk setje zo.

Wat heeft de lader je gekost als ik vragen mag, ik ben ook op zoek naar een simpele lipo lader.
Ben een Mini-T om aan het bouwen naar brushless.. :)

Leuk setje zo.

Wat heeft de lader je gekost als ik vragen mag, ik ben ook op zoek naar een simpele lipo lader.
Ben een Mini-T om aan het bouwen naar brushless.. :)
Bedankt. Ja de fun factor is zeker omhoog gegaan nu. Vergeleken met de standaard brushed motortje en nimh.

De lader heeft me net geen 3 tientjes gekost. En op de lipo kreeg ik korting. Was de laatste vandaar. Bij elkaar net geen 5 tientjes kwijt.

Hadden ze die bij PK ook niet, zo'n soort lader?
Is een heel bekend type lader, de 4 knops laders..
Maaroed, zo werkt het ook!

Hadden ze die bij PK ook niet, zo'n soort lader?
Is een heel bekend type lader, de 4 knops laders..
Maaroed, zo werkt het ook!
Nee helaas die hadden ze niet. Wel andere type laders. Maar dan kom je al gauw bij prijsklasses van 80 euro en meer richting minimaal 3s LiPo's.

Deze lader zou ruim voldoende zijn voor een max 5000mah 2s lipo. Ben ik al blij mee. Wie weet ooit in de toekomst.

Back