Brushless 1/8 HPI Savage

Discussie in 'Electro offroad' gestart door drkdgglr, 28 nov 2008.

  1. thehighlander

    thehighlander

    Lid geworden:
    10 feb 2008
    Berichten:
    56
    Locatie:
    Lelystad
    Zijn er inmiddels al meerder mensen die een Savage Flux hebben aageschaft? en wat zijn hun ervaringen?
    Ik heb inmiddels al zo'n 8 ritjes gemaakt met 5000 mAh accu's en rij hier gemiddeld 20 tot 30 minuten mee. Ik rij nog niet voluit omdat ik simpelweg nog onvoldoende rijvaardigheid heb.
    Waar ik verder nog nieuwsgierig naar ben : wat is handig om aan reserve-onderdelen te hebben. Gaat het dan alleen om de diff's, aandrijving, schokbreker? Of bestel je het als het stuk is?

    En zijn er al mensen die hun auto compleet verbouwd hebben of rijdt iedereen nog standaard?
     
  2. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Zover ik weet hebben nog niet al te veel mensen deze wagen.

    Als reserve zou je ook kunnen denken aan lower en upper arms en axle carriers. Wanneer je 1 onderdeel breekt zou ik gelijk de belangrijkste zaken mee bestellen zodat je niet constant hoeft te wachten wanneer er iets breekt.

    Heb je al iets gebroken of niet?
     
  3. Joram

    Joram

    Lid geworden:
    1 dec 2006
    Berichten:
    1.062
    Locatie:
    Almelo
    Zou er Cen diff's in zetten. Je diff's zullen binnenkort de geest geven....

    Via Badass-savage van Savage-Central heb in mijn FLM BL savage Cen diff's gezet.

    Hij maakt ze klaar voor gebruik in een savage, zijn echt omverwoestbare dingetjes.

    Kost wel een paar centen, ga maar uit van 160 euro, met de invoerkosten inclusief...:p

    Greetz,
    Joram
     
  4. thehighlander

    thehighlander

    Lid geworden:
    10 feb 2008
    Berichten:
    56
    Locatie:
    Lelystad
    Nee hoor, er is nog niets stuk. Wel een paar keer al een flinke rol mee gedaan, alleen de kap is flink ingedeukt aan de achterkant op de bevestiging van de veerpoten.
    Ik zou het alleen jammer vinden als je zaterdagmiddag aan het rijden bent, iets stuk krijgt en vervolgens de rest van het weekend stil staat.

    Het enige waar echt niet is over nagedacht zijn de accuplaatsen. Nou, niet zo zeer de plaats als wel dat de meeste hardcase lipo's de aansluitpunten aan de voorkant ( grootste kant ) hebben en probeer dan maar eens de kabels met stekkers netjes in de batterijbox te hangen :confused:
     
  5. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Dat is inderdaad lastig ja. Heb je wel klitteband om de boxen heen? Ik lees namelijk dat die kleppen wel eens open willen gaan gedurende mooie cartwheels en als je dan de LiPo's door de lucht ziet springen .. nja daar word je niet vrolijk van.

    Cen Diffs zijn zeker een goede aankoop, maar zoals Joram al zei wel verschrikkelijk duur. Je kunt ook zelf een CEN diff kopen en zelf aanpassen / shimmen etc.

    Hier een kleine vergelijking tussen de standaard Flux diffs en de BA CEN Diffs.
     
  6. thehighlander

    thehighlander

    Lid geworden:
    10 feb 2008
    Berichten:
    56
    Locatie:
    Lelystad
    Dat van die openspringende batterijboxen heb ik nog niet meegemaakt. Stikje klitteband is inderdaad een goed idee.
    Ik heb nog even gezocht op die BA cen. diff's, ik kan ze alleen niet vinden.
    Misschien een linkje van de bewuste pag.?
     
  7. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
  8. Joram

    Joram

    Lid geworden:
    1 dec 2006
    Berichten:
    1.062
    Locatie:
    Almelo
  9. thehighlander

    thehighlander

    Lid geworden:
    10 feb 2008
    Berichten:
    56
    Locatie:
    Lelystad
    Tja, dit ziet er allemaal leuk uit!
    Ik ben bang dat mijn kennis van dit hele gebeuren nogal tekort schiet om zoiets zelf te gaan zitten koekenbakken ;)
    Ik probeer op dit moment eerst maar eens uit te zoeken hoe het zit met de verschillende benamingen, gear ratio,pinions etc.
    En tot die tijd hoop ik dat de Savage zich nog even goed houdt. Ik rij in elk geval niet dagelijks op topsnelheid :-D
     
  10. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Mijn kennis schiet ook te kort. Gewoon veel lezen en vragen dan komt het wel goed.

    Ik heb gelezen dat het grootste obstakel van Cen Diffs aanpassen het loskrijgen van de diffs is. Ze gebruiken volgens mijn 'red loctite' wat heel erg sterk spul moet zijn. Ze maken het los door het in een over op te warmen. Het shimmen zelf lijkt me wel te doen. gewoon een kwestie van trial and error.

    Hoe dan ook, zolang je geen WOT landings of al te veel backflips maakt moet die Flux het wel even uit kunnen zingen.
     
  11. thehighlander

    thehighlander

    Lid geworden:
    10 feb 2008
    Berichten:
    56
    Locatie:
    Lelystad
    Helaas, de eerste schade

    Gisteravond nog even gereden. na 3 minuten een hevig geratel, wat bleek, het aandrijftandwiel op de motor compleet zonder tandjes!
    Dit was helaas ook het geval met het volgende tandwiel waar de koppeling op zit.
    Ik heb de boel uit elkaar gehaald en wat bleek, ook het tandwiel wat in de versnellingsbak zit, waar 2 tandwielen tegen elkaar zitten is ook al behoorlijk aan het slijten.
    Ik wijt de slijtage van de pinion en spurgear aan een verkeerde afstelling van de motor t.o.v. de spurgear, maar wat zou de oorzaak kunnen zijn van de slijtage van de drivegear? Hier zitten voor zover ik weet geen afstelmogelijkheden op :confused:
     
  12. Byte

    Byte

    Lid geworden:
    20 dec 2007
    Berichten:
    1.376
    Locatie:
    Venlo, Nederland
    1. Klote kwaliteit
    2. Pech gehad, en dat was toevallig een slechte drivegear
     
  13. thehighlander

    thehighlander

    Lid geworden:
    10 feb 2008
    Berichten:
    56
    Locatie:
    Lelystad
    Lijkt me wat erg kort door de bocht.......
    En verder? Geen afstelmogelijkheden van de drivegear?
     
  14. savagecoen

    savagecoen

    Lid geworden:
    22 feb 2009
    Berichten:
    126
    Locatie:
    Bennekom
    Nee die kun je niet afstellen... inderdaad pech gehad.
     
  15. Byte

    Byte

    Lid geworden:
    20 dec 2007
    Berichten:
    1.376
    Locatie:
    Venlo, Nederland
    Tja, dat dacht ik ook toen ik "metal differential" en "brushless ready" las bij mn E-Firestorm. Dat diff heeft 't ook niet lang volgehouden, en heb wel meer slechte verhalen over dat diff gehoord.

    Dus ook bij de Flux zou dit kunnen, of niet soms?
     
  16. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    De Savage Flux heeft inderdaad slechte diffs. Je hoort redelijk veel verhalen hierover. Je zou je Flux sowieso een keer moeten shimmen (lees genoeg mensen die dit doen voordat ze hem uberhaupt gaan rijden). Andere mensen lijken wel super diffs te hebben.

    Nja, ik zou voor cen CEN (GST) Diffs gaan, eventueel van basass_savage ;)

    EDIT: Om je een kick start te geven een linkje:
    How To: Shim A Differential
    Zo zijn er genoeg tuts te vinden.
     
    Laatst bewerkt: 27 mei 2009
  17. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
  18. Plancore

    Plancore Guest

    @Nard Cox
    Thanks heb ze net door gelezen staat genoeg info in.
     
  19. thehighlander

    thehighlander

    Lid geworden:
    10 feb 2008
    Berichten:
    56
    Locatie:
    Lelystad
    standaard instellingen Savage Flux

    Ik heb sinds vandaag de castle link in mijn bezit en heb ik per ongeluk de default instellingen van castle link op de regelaar staan en ik heb geen idee waar de instellingen op horen te staan af fabriek van HPI. weet iemand die misschien voor mij?
     
  20. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015

Deel Deze Pagina