Brushless Conversion Kyosho Power Truggy

Brushless Conversion van de Kyosho 1/8 Truggy.

Onderstaande foto's zoals ik de auto heb besteld.

De volgende producten staan nu reeds in bestelling:
Brushless Conversion kit
CNC Lightened Chassis
EZRUN 150a V2 Regelaar
B45-77L Brushless Motors
Kv: 1600RPM/V, Size: 77x45mm, Highest rated power: 3528W (4,8PK)

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Mag ik vragen hoe jij aan de berekening komt van 3500 watt?

mijn buggie heb ik met een telefoon speedometer op 113km/u geklokt.
en dat is echt hard.

mvg Hans

Mag ik vragen hoe jij aan de berekening komt van 3500 watt?

mijn buggie heb ik met een telefoon speedometer op 113km/u geklokt.
en dat is echt hard.

mvg Hans

Het gaat mij niet alleen om de snelheid, maar ook om de brute kracht.
Maar voor jou de berekening: Watts = Amps X Volts
De waarde van 3528W is gewoon overgenomen van de fabrikant.

Zo weer druk bezig geweest en het begin is gemaakt.
En zie het eerste resultaat!!!

full

full

full

full

hoi,

ziet er goed uit man

alleen zou ik wel proberen de mechanische rem aangestuurd door de servo in takt te houden, dan kost het remmen bijna geen vermogen van je accu en is hij veel beter te controleren.

mvg Hans

kost die conversie nu niet meer dan een pakweg nieuwe 1/8 brushless buggy of truggy?
Ziet er wel heel netjes uit.
Ook benieuwd hoe je dat dan praktisch aanpakt om de rem met een servo te houden.
Voor verbruik van de batterij moet je het niet doen lijkt mij, de servo verbruikt ook. Maar misschien omdat je de remmen voor/achter beter kunt instellen ipv alles of niets?

Achter Torque Rod Set verplaatst deze paste niet meer i.v.m. de dikte van de Motor. Verder de Servo, Lipo bak en Wielen gemonteerd.

Hoe gaan we remmen?
Met de servo en de schijfremmen is denk ik het beste en bespaart aanzienlijk de Lipo's. Maar mijn voorkeur gaat uit om toch ook achteruit te kunnen rijden en mede daarom heb ik toch gekozen voor het remmen op de Motor. Dat is natuurlijk ook al te zien op de foto.

full

Betekent remmen met een servo dat je niet meer achteruit kunt rijden? ESC's hebben toch zo'n ABS achtige werking waarbij je eerst remt en bij blijven naar achter richten, je daadwerkelijk achteruit gaat. Bij mijn (goedkope) brushed esc's is dat toch zo.
Misschien valt er wel iets te programmeren dat de servo lost na 2 seconden remmen/achteruit?
Verder zou ik gewoon denken dat de tandwielen meer belast worden door remmen op de motor. Maar dat zal niet erger zijn dan bij het vooruit rijden zeker?

De puls die je geeft met het remmen/achteruitrijden met de zender betekend voor de ESC eerst remmen en daarna achteruitrijden, maar voor de servo betekend dat gewoon remmen. Ga je deze twee samen voegen dan wilt de ESC achteruitrijden en de servo tegelijkertijd remmen. Je zou dan met een derde kanaal moeten gaan rijden. Het wordt er dan allemaal niet makkelijker op en het voordeel is naar mijn inziens (ik heb ook met mechanische remmen gereden Brushless Savage) beperkt.
Maar misschien heeft iemand nog ideeën of ervaringen?

zo ver ik weet is het niet mogelijk om de achteruit en de servo voor het remmen tegelijk te gebruiken. servo is alleen te gebruiken voor wedstrijden waar je auto niet achteruit mag en dan heb je extra voordeel met een rem servo ipv de motor rem.

mvg Hans

Regelaar + Fan op de Motor gemonteerd.
Helaas is de Lipo nog niet binnen.:(
Even wachten dus met het testen.:(

full

EDIT

ik zou wel je *regelaar* ontvanger in een ballon stoppen als je in het zand gaat graven.

mvg Hans

Laatst bewerkt:
Tja in een ballon stoppen. Je maakt hem dan wel water en zand dicht, maar ventilatie heb je ook niet meer. Naar mijn inziens is het geen goed idee.
Na het rijden met compressor schoonblazen gaat over het algemeen ook goed, maar ik zelf kom toch niet in het losse zand. Het klinkt misschien raar, maar daar heb ik mijn uren niet voor geïnvesteerd om de auto weer als nieuw en zelfs beter te krijgen. De volgende eigenaar mag er straks mee gaan doen wat hij wilt en ik bouw gewoon een goed product.

De auto was te soft geveerd achter, daarom nu twee extra Shocks gemonteerd.

full

Back