Brushless gimbal die ik niet werkend krijg

Beste Gebruikers,

Heb tijd geleden deze onderdelen gekocht voor mijn gimbal. De inclination sensor reageert wel goed op de motoren. Maar wanneer ik de sensor op de gimbal plaatst wordt de gimbal super onrustig en schut en trilt alle kanten op????

Foto van de elektronica om jullie een indicatie te geven wat ik heb.

2-Axis Brushless Camera Mount Gimbal Controller w/ IMU Sensor for FPV Gopro Photography - Blue - Free Shipping - DealExtreme

2208 KV80 Brushless Gimbal Motor for Gopro 3 - Free Shipping - DealExtreme

Gewoon kijken of de gimbal uit zichzelf al netjes horizontaal hangt.
En je kunt de software ook nog 'tunen' met de PC.

A oke, now dat doet mijn gimbal echt niet :P Hij gaat gelijk scheef hangen.

Zo ziet hij er uit. Misschien hebben jullie een tip om het goed gebalanceerd te krijgen?

r8kd5eld5

Camera er op zetten en dan de beugels op de sleufgaten zo verschuiven dat hij op alle 2 de assen in elke hoek (bijna) blijft staan, Als ik het goed zie heb je de beugel waar de camera op komt al erg hoog staan.

Misschien ligt het aan mij maar ik kan de afbeelding niet openen. Misschien is het handig om een filmpje te maken van wat de gimbal doet zodra je hem aanzet.
Op de foto van DX.com is te zien dat er een USB-port op de controller zit, heb je ergens al software kunnen vinden om de instellingen van de controller aan te passen of anders enig idee op welke software dit apparaat draait?

*edit*
Bij nader inzien stond er op DX.com deze link http://sourceforge.net/projects/brushless-gimbal-brugi/ naar verdere info en een GUI om de controller (die een kloon van de Martinez-controller lijkt te zijn) in te stellen.

Laatst bewerkt:
@ijskonijn,

Ja die software wat jij hebt opgezocht in de link dat gebruik ik. Met dit software kan ik inderdaad instellingen wijzigen in de gimbal. Zal vanavond wel even een filmpje maken en hier posten.

Er is 2 Januari een indoor meeting in de oude bibliotheek in Assen Vredeveld. Hier zijn voldoende mensen aanwezig met ervaring op dat gebied. Als je er niet uit komt kan je daar ook naartoe gaan.

Films van Aldert die ook bij de indoor meeting is. zelfde controller.

Balanceren mount. Zijn zenmuse maar het principe is hetzelfde. De balans is misschien wel het aller belangrijkste.
niet zenmuse

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je de gimbal al eens geprobeerd mét gopro erop? De controller heeft een tegengewicht nodig dat de gimbal uitbalanceerd.

Camera er op zetten en dan de beugels op de sleufgaten zo verschuiven dat hij op alle 2 de assen in elke hoek (bijna) blijft staan, Als ik het goed zie heb je de beugel waar de camera op komt al erg hoog staan.

En dus alleen de gimbal aanzetten als de camera er op staat!

Back