Brushless Graupner PW Extra 300s 109cm.

Status
Niet open voor verdere reacties.
En hij is klaar:)

Exxxxxxxxxxtra.JPG

Exxxxxxxxxxtra_2_.JPG

Exxxxxxxxxxtra_3_.JPG

Mogelijk vandaag nog invliegen....

is dat een 4 kanaals indoor ontvangertje van futaba??

dacht dat minimaal 5 kanaals beter is voor zon kistje(vanwege 2 servos bij ailerons, voor apart afstellen)

Klopt, de 4 kanaals, de reikwijdte is dusdanig goed dat je met een dergelijk kistje uit het zicht kunt vliegen en nog bereik hebt. De ailerons zitten op 1 kanaal nu, zou geen problemen moeten geven:)

Wel net een probleem gehad; als ik alle roeren tegelijk stuurde ging de ontvanger op rood en sloeg alles op hol, kennelijk is de BEC nogal bagger van deze regelaar, dus heb nu een aparte 3A bec geplaatst, nu werkt alles goed....

Ik heb nog nooit een super simpel bec gebruikt, die van mij hadden er geen. Ik las wel dat bij 2s een probleem zou kunnen zijn, maar bij 3s nog niet gelezen.
Een mooie geschakelde 3A is natuurlijk top.

Ja, de BEC is complete rommel van deze regelaar, of ik moet een slecht exemplaar hebben, maar hij regelt wel goed, dus verder geloof ik het wel.

Vanochtend het kistje ingevlogen, vliegt best strak gelijk al. Heb maar 1 accu gedaan, maar ben tevreden, van de week ook nog wat testen.....

Op het plaatselijke veldje; (op de club ging niet ivm jetmeeting)

xxxxxxtraaa_2_.JPG

xxxxxxtraaa.JPG

xxxxxxtraaa_3_.JPG

Ik trek nu trouwens slechts 25A kwam ik achter, dus kennelijk zal ik een grotere prop moeten gaan gebruiken. Niet dat ik vermogen tekort kom ofzo, maar hij trekt er toch minder hard aan dan bijvoorbeeld mijn prodigy.....

Iemand propsuggesties? (nu 11x5.5)

Waarom moet er dan een grotere prop op .

Als hij genoeg power heeft is het toch goed .

Nou.......als ik het even vergelijk met mijn andere 2 electrokistjes op dit moment;

De Evolution gaat als een raket omhoog na een hover, de Prodigy 3D ook. Deze Extra doet dat wat minder, hij stijgt wel, maar het is niet in verhouding tot de andere 2. En aangezien het Amperage erg laag ligt, kan er dus kennelijk een grotere prop op?:)

Ik probeer altijd zo min mogelijk aan A te gebruiken .

Als het model dat doet waar voor het gemaakt is vind ik het goed .

Mvg Johan

Ik ben het met Johan eens. Waarom een grote prop erop om zo meer ampere te trekken zodat je accu eerder leeg is ???

Ga er ook even na hoeveel A je accu kan trekken he. Even ervan uitgaande dat ze 20C zijn kan je er max 32 A mee trekken. Dan zit je met je huidige 25A al in de buurt.

En wat is dat toch tegenwoordig dat iedereen als een raket uit de hoover wil knallen? Ik heb meerdere kisten om te 3D-en en geen van allen knalt als een raket omhoog uit een hoover. Als je een beetje kunt 3D-en heb je dat ook niet nodig in mijn ogen.

Verder vind ik het lekkerder om de rudder te bedienen van mid- tot fullstick ipv van onder midstick. Dan zit je duim zo gebogen en dat stuurt niet lekker.

Maar even mijn mening. Verder een leuk kistje, moet heerlijk vliegen volgens mij.

Accu's kunnen 55A continu aan....

Het gaat er niet om dat ik de power écht nodig heb, maar ik ik kom nu net iets tekort voor het mooie, hij trekt 'm wel uit een hover, maar niet echt overtuigend.

Vliegt idd leuk, morgen misschien nog een vluchtje doen:)

Hoe kom jij aan 55A Alexz? Trucje is je amp delen door 100 en dan maar een tiende van je C rating. Dus 1600 -> 16 -> 20C -> 2 -> 2x16 = 32. Of heb jij 35C lipo's ofzoiets?

En hoe je hem het liefst uit een hoover trekt is idd een ieders keuze en smaak.

En als je toch groter gaat pak dan een 12x4,7, 12x4 of 12x3,8. Geen 12x6. Je weet zelf ook wel hoe de regel werkt.

Hoe kom jij aan 55A Alexz? Trucje is je amp delen door 100 en dan maar een tiende van je C rating. Dus 1600 -> 16 -> 20C -> 2 -> 2x16 = 32. Of heb jij 35C lipo's ofzoiets?

Geen idee wat jij bedoelt, maar mijn lipo's zijn 2200mah met 25C. 2200x25=55000, dus 55A continu. Piekstromen mogen nog hoger zijn.

Dan weet je in ieder geval dat ze niet lang mee gaan . :D
Ook de turnigy vind het niet fijn als je aan zijn maxium gaat.

Maar het is jouw geld wat je dan verbraad .:mrgreen:

Mvg Johan

Ps : misschien er een E-Cobra bij nemen , die vliegt als een raket .

Ik ben het met Johan eens. Waarom een grote prop erop om zo meer ampere te trekken zodat je accu eerder leeg is ???
Ben ik het totaal niet mee eens! Meer stroom hoeft zeker niet te betekenen dat de accu sneller leeg is, het tegenovergestelde is zelfs mogelijk. dat je piek omhoog gaat betekend niet dat hij dat gemiddeld ook doet.
Als je vertikaal klimt uit een hoover en je doet dat voor 100m of je dat snel doet met veel vermogen of langzaam met minder maakt in energie niet veel uit, toch is sneller veel leuker en regelmatig energiezuiniger. Voorbeeld: [post33] En tijdens het hooveren gebruik je met een grotere prop waarschijnlijk ook minder stroom...

12X6, APC-E zou ik erop doen, zoals ik al vaker heb genoemd in dit topic.

Geen idee wat jij bedoelt, maar mijn lipo's zijn 2200mah met 25C. 2200x25=55000, dus 55A continu. Piekstromen mogen nog hoger zijn.
Dan weet je in ieder geval dat ze niet lang mee gaan . :D
Ook de turnigy vind het niet fijn als je aan zijn maxium gaat.
Het is een 25C continu accu, piek is 35C hier blijf je ver binnen zelfs als hij 55A zou trekken, het is geen pylonracer je doet maar even volgas (hoe meer vermogen hoe minder(lang) je volgas vliegt).

En de motor kan volgens hobbycity 45A/30s daar komt ie niet door 1"extra dia en 0,5" spoed.
Als hij cool blijft doe er een grotere prop op en voel dan weer en verder totaal niet naar de spec's kijken.

Laatst bewerkt door een moderator:
In het begin van de post stonden 1600 lipo's vandaar. Niet goed gelezen dan.

Enmuh, nando, ga jij 100 meter omhoog vanuit een hoover? Zonde man ;).

En weer on topic, ik ga wel met plotterwelt spelen in een hoekje.

Vandaag nog meerdere keren gedaan, en dan ook wel 2,300 meter (met angel 50) publiek vind het geweldig. En je moet toch op de een of andere manier je hoogte krijgen voor een blender of ander prachtig dalend figuur...

Maar je hebt gelijk, terug on-topic.

55 amp hoeft dan ook nog niet maar van 25 naar 40 gaan blijf je nog ruim binnen de limiten en heb je een merkbaar vermogenwinst.

door dit extra vermogen hoef je het ook niet altijd tot de max te gebruiken en bij verstandg vliegen hoef je niet eens noodzakelijk meer te verbruiken op een totale vlucht.

dat merkte ik met mijn angel toen ik van 44amps volgas naar 70 amps ging.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back