brushless houdt in

• Topicstarter Topicstarter AlfredBluebird
  • Startdatum Startdatum
A

AlfredBluebird

Guest
Hoi,

ik heb wat geks met een brushless motortje: Zodra ik volgas geef houdt ie in en gaat vervolgens "stotteren". Neem ik vervolgens weer iets gas terug, loopt ie weer als het spreekwoordelijk zonnetje.
Volgens mij ligt het niet aan de regelaar want een ander, gelijkwaardig, motortje loopt probleemloos.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn, en hoe op te lossen?
Groetnis,
Alfred

Ligt denkik aan de timing van je regelaar. Als hij een laag geluid maakt kan het ook zijn dat er een magneet loszit...

Het klinkt inderdaad als een probleem met de timing van de regelaar.
Dat wil niet zeggen dat deze het niet goed doet, hij staat alleen niet ingesteld voor het aantal polen van de motor die je eraan aansluit.
Even in de handleiding van de regelaar zoeken hoe je dit kunt aanpassen dus.

Succes!

ik heb iets vergelijkbaars.. Bij is het het de RX / ESC combi welek problemen geeft....
Welke RX, ESC en Motor gebruik je???

Check ook je kabels even mijne stotterde deze week ook bleek een kabel breuk te zijn ene moment maakte ie wel contact en bij hoger toeren door de trillingen begon ie te stotteren.

Heren,

Allen bedankt voor het meedenken. Als ik een prijs had voor de juiste oplossing, zou die gegaan zijn naar Wiert Land uit Houlerwijk. Omdat de combinatie motor en regelaar origineel bij elkaar horen, en zo als gemeld in mijn vraag dat een ander motortje wel goed liep op deze regelaar, ben ik als 1e de bedrading na gelopen, en heb deze kunnen verbeteren. Het motortje loopt nu als een tierelier.:banana:

Groetnis,

Alfred

Mooi dat et gelukt is Alfred, wel toevallig dat ik precies hetzelfde probleem deze week had met een brushless motortje. Ohw en kom eens langs in Roden met je kistje, ik vlieg daar ook en heb er veel opgestoken de afgelopen 3 maanden.

Laatst bewerkt:
Back