Brushless motor, busje voor op de as

• Topicstarter Topicstarter InterRubke
  • Startdatum Startdatum
I

InterRubke

Guest
Voor m'n QuadCopter, met 4 brushless motoren (EK5-0002B) zoek ik een manier om de as te borgen, aangezien de propellor achterop de behuizing gemonteerd wordt, kun je behuizing met as en prop zo uit de motor trekken. Dit wil ik borgen door op de as een busje te monteren.

Weet iemand hoe zo'n busje heet dat je op de as kunt monteren ? (met zo'n inbus schroefje. hier op de foto (andere motor) zie je zo'n busje
W-E2212-XX.jpg

zonder naam is het lastig zoeken op internet ;)

Soortgelijke dingen worden wel eens gebruikt om wielen op assen te zetten bij vliegtuigen. Dit kan je zo bij de lokale hobbywinkel halen.

Je kan ook een propsaver gebruiken, bv. zoiets als deze:
http://www.rctechnics.eu/propsaver-30mm-p-328.html
Die dingen heb je voor diverse asdiameters.

Vraag me trouwens af of je zoiets wel echt nodig hebt, de kracht van de magneten is meestal erg groot, de behuizing met as zal niet zomaar door de trekkracht van de prop eruit getrokken worden.................

Laatst bewerkt:
Helemaal eruit niet (want als het verschuift verliest je motor kracht dus hij stopt vanzelf) maar hij gaat wel naar voren. Ik spreek uit ervaring :-) Die busjes met inbus heten op z'n duits Stellring (da's de benaming die Graupner, Robbe, Multiplex gebruiken), in het Nederlands stelring.

Vraag me trouwens af of je zoiets wel echt nodig hebt, de kracht van de magneten is meestal erg groot, de behuizing met as zal niet zomaar door de trekkracht van de prop eruit getrokken worden.................

ik ben er dus zo eentje verloren, toen een boom kennis maakte met m'n QuadCopter.. toen ben ik erachter gekomen dat je zo de hele behuizing met prop eraf kunt trekken..

en inderdaad is de kans normaal gesproken klein dat deze loslaat

Back