Brushless motor => draden te ver afgeknipt

Beste electrovliegers! :P

Ik heb een kistje met een binnenloper brushless waarvan de kabeltjes zover zijn afgeknipt dat ik op een niet te solderen, van buitenaf niet geleidend draad stuit. Ik heb dit wel eens eerder meegemaakt en dat motortje heb ik afgeschreven omdat ik geen raad wist.

Weet iemand misschien hoe ik op deze draden mijn regelaar kan sluiten zodat alles naar behoren werkt?

alvast bedankt! :pim:

groetjes,
niels

Het hangt er van of je kans ziet de motor te demonteren en dan opnieuw de draden aan te sluiten.
Maar omdat het een binnenloper is zal opnieuw wikkelen moeilijk of onmogelijk worden.
Als je het type van de motor opgeeft of een plaatje post kunnen zij die deze motor kennen er misschien wat meer over zeggen. :?
Wie heeft die draden dan af geknipt en waarom?

Oeiiii :mad:

Dat klinkt niet best :cry: Wel raar trouwens dat ze fabrieks uit de gebruiker maar zo weinig speling geven om te solderen. De motor had namelijk al eerder aan een regelaar gezeten, komt uit een overgenomen kistje.

Is het draad niet te behandelen oid zodat het wel geleid?

gr,
niels

Haha :lol:

Ik heb hem uit het model gehaald, was dus een buitenloper :wink:

Ik dacht dat mij was verteld dat het eem binnenloper was, haha ik wordt gek geloof ik.

Ik heb nu in ieder geval de hars snel verhit zodat het broos werd. Met veel moeite lukt het wel om wat draad blank te maken. Valt niet mee, moet heel voorzichtig. Ik denk dat het wel gaat lukken :D

gr,
niels

Verhitten heeft weinig zin omdat die lak niet smelt.
Belangrijk is dat de draad eindjes mooi blank koper kleurig zijn waardoor het solderen makkelijk wordt.
Wel goed isoleren bij voorkeur met krimpkous. :wink:

als je draden tekort zijn voor plugjes aan te zetten,kan je er dan geen kabeltje aan solderen?of heb je daar ook geen plaats voor?

@sven311:

Dat was het probleem niet :wink:
kabels waren lang zat, alleen niet geleidend of te solderen.

Inmiddels heb ik de kabels gestript en goed schoon gekregen. De boel gesoldeerd en strak in de krimpkous gezet dus komt niet meer los.

Kistje staat vliegklaar te wachten tot de wind gaat liggen :D

bedankt voor het meedenken!

gr,
niels

Wat ik vaak doe met dat soort draden: Lak verbranden. 30 seconden in een hete vlak en de lak verbrand. Je kan het er daarna goed afkrabben met een mesje door het draad vlak op tafel te leggen en er goed overheen te gaan. Werkt altijd. kan even duren vooordat de lak er voldoende af is.

Heb een poging gewaagt

althans, ik ben naar het locale veldje gegaan waar ik zo nu en dan wildvlieg met klein gruis. Niet gevlogen, wil toch maar eens wachten op een rustige namiddag. Misschien morgen een goede kans.

Verder inderdaad ook weer eens aan school. Moet een hoop inhalen ivm een weekje ziek zijn. Morgen weer naar school. Daarna zeker weer en poging doen.

Ook staat de funtana elke dag om aandacht te schreeuwen, die vind ik ook erg belangrijk! 8)

gr,
niels

binnenloper...???
lak...???

als jij mij eens folien leert, zal ik jou eens wat leren over brushlessmotoren en solderen :lol:
succes met de Pogo; kwam het zwaartepunt nog een beetje uit met jouw lipo?

ik heb vandaag nog de storm getrotseerd met de ME109 op een veldje in de buurt; ging eigenlijk prima!

Hoi dennis!

JA prima gelukt! Heb alleen nog 12 gram lood naast de motor gelegt om goed te komen.

Ik was er trouwens blind vanuit gegaan dat de penstreepjes onder de vleugel het zwaartepunt was. KLopt dat?

En mensen,

Ik kan hier zeggen dat je van dennis heel goed spullen kunt overnemen als hij wat te koop heeft. Zijn erg netjes en voor een goede prijs! :D
Ik heb al eens eerder wat van hem overgenomen en kan alleen maar zeggen dat het goede en nette spullen zijn! :thumbsup:

groetjes,
niels

niels steigenga zei:
JA prima gelukt! Heb alleen nog 12 gram lood naast de motor gelegt om goed te komen.

Ik was er trouwens blind vanuit gegaan dat de penstreepjes onder de vleugel het zwaartepunt was. KLopt dat?

Dat klopt; die streepjes zijn c.o.g.
Die 12 gram is wel jammer, maar viel te verwachten; hoeveel schuift je c.o.g. op als je die achterwege laat? moet je zeker eens proberen

Hopelijk vliegt ie goed met jouw lipo en de 7x3,5-prop

Ja... dat is wel jammer maar zo gek veel is het nu ook weer niet!

Als ik het weg laat scheelt het zeker een cm, dat vind ik best veel voor zo'n klein kistje dus durf ik niet aan. Toen jij hem laatst bij had op het veld, had jij hem exact op de streep of meer naar voor of achter? Ik wil er wel mee experimenteren maar eerst eens proberen zoals hij bij jou was.

gr,
niels

Back