Hallo allemaal, Ik heb een Esky HB king II en wil graag een brushless motor kopen, nu is mijn vraag wat een goede motor is en of de Esky brushless 3900 Kv een goede is ( want dan heb ik straks met me up grades een mooie kleur eenheid )?? Alvast bedankt Maarten
wat dacht je van deze. Een 3600 kv motor met een 11 tands. http://webshop.rc-flyfun.nl/product_info.php?products_id=109&osCsid=f11aaa9fb7623badd2416c4f3172e0da Gaat super.
Ik maak ook even gebruik van dit topic, want ik heb een vraag die in dit straatje past. Ik wil dus vandaag of morge, na lang overwegen, toch een King v2 gaan kopen. Nu lees ik hier in topics dat de motortjes van deze heli's al snel overlijden. Ik wil dus direct enkele upgrades bij bestellen als ik deze heli in een webshop ga bestellen, waaronder dus een brushless motor. Nu heb ik al veel van deze op sites gezien. O.a.: http://aerotronic.nl/honey-king-c-74_78.html Maar er staan iedere keer verschillende versies, o.a. 3100 KV, 3800 KV en een 3900 KV uitvoering. Dan worden ze ook nog geleverd mèt of zonder "ESC 25A" (waarvan ik ook niet weet wat het is). Wat houden deze verschillende uitvoeringen in, en wat is een ESC 25A die word bijgeleverd bij deze motortjes. Wat adviseren jullie om als motor bij te kopen? Zijn er nog andere upgrades die jullie adviseren om er direct bij te kopen? (ik ben enorm fan van alu en carbon)
ESC is de electronic speed controler, en de 25A van e-sky is geen aanrader, neem een willekeurige aftermarket esc ik heb een e-flite 30 amp aan de esky 3900KV hangen (standaard belt cp) en die bevalt tot nog toe prima. de originele deed heel vreemd, ging zelf gas geven etc... er zijn ook verhalen van brand
Kan een esky motor op de art tech 450? De mijne is stuk en kan deze nieuw voor 10 krijgen. Ik heb even weinig ruimte in mn budget dus ff goedkoper.. Of zijn er betere motoren voor de 450 die niet duur zijn? En waar moet ik naar kijkwn, en heb ik dan ook een andere esc nodig, ? Maakt de sterkte iets uit en wat is maximaal en minimaal kwa motor en ESC.?
op de oude motor staan een paar getallen. kv waarde, bij 450 helis van een paar jaar terug zit die waarde meestal rond de 3000 a 3500. soms wat hoger. Ga niet te ver onder of over die waarde. zit er nu een 2500 kv in (bijvoorbeeld), en je gooit er een 3700 kv in.. 12 volt x 1200 (2500-3700) = 14.400 extra toeren van de motor... wat ook weer stevig extra toeren op de hoofdas geeft. probeer qua watt wel een beetje ruim te zitten.. 300 a 500 ook even naar je huidige motor kijken wat deze officieel qua watt zou moeten verbruiken. blijf je qua specificaties in de buurt van je huidige motor, zal de esc niet zo'veel problemen geven. gaat er eea stevig afwijken, zul je naar 40 of 50 amp regelaar moeten.
En stroom looopt op met derde macht van Kv, en dat stijgt rap. Aan de hand van het voorbeeld hierboven, ga je met Kv van 2500 naar 3700toeren/volt dan wil volgas-stroom stijgen met factor (3700/2500)³ = 3,2!!! Einde regelaar, motor en accu.
Op de motor staat niks. In-Runner 450 Brushless motor en R2815AH is het enige wat ikmkan vinden op de besgrijving van de hel. Hij is origineel dus zal m moeten zijn. En 40W ESC De eerste foto is de motor. Kan ik de RC E Sky brushless motor (helicopter) 40g 3100RP daarvoor gebruiken? Die heb ik nog liggen
Googlen op die motorcode? Vier simpele methodes voor bepalen van Kv van oorspronkelijke motor www.bavaria-direct.co.za → motor constants
Ik zou die esky motor er niet op zetten. De esky belt cp is een tik kleiner dan een echte 450 maat heli. Daarnaast zit esky standaard erg krap met zijn electronica, goede kans dat je de motor oprookt in jouw heli. Aangezien ik jouw motor ook nergens tegenkom.. Hoeveel tandjes heeft het tandwiel op je motor? Hoeveel tanden heeft het hoofdtandwiel (waar de motor op zit)? Zit dat tandwiel ook recht vast aan de hoofdas?
14 tandjes op de motor, de andere weet ik zo niet, zou ik morgen even moeten kijken als ik op de loods kom waar die staat. Wel een foto gevonden van de motor.
Als da inderdaad jouw heli is, is dat naar alle waarschijnlijkheid een rechtstreekse kopie (clone) van de Align Trex 450 SE of SE v2. Beide maken gebruik van een +/- 3500 kV motor Reden waarom ik naar de tandjes vraag.. je zal op de kop, tijdens het vliegen ergens tussen de 2000 en de 3000 toeren willen hebben. als je motortandwiel weet, en het hoofdtandwiel, dan kun je de tandwielverhouding uitrekenen (tanden hoofdtandwiel / tanden motortandwiel) daarna even kijken hoeveel toeren de motor gaat maken. volt accu (12 in jouw geval), instelling regelaar (+/- 75% of hoger), wat verlies (+/- 10%) dus stel, 12 volt * 3500=42000 rpm. Regelaar op 75% = 31500 rpm Verlies 10% = 28350 rpm Uit mijn hoofd dacht ik dat de 450 se een 151 tands hoofdtandwiel heeft. 14 tands motortandwiel tandwielverhouding: 10,786 dus, de motor draait 10,786 keer voor het hoofdtandwiel 1 keer rond is gegaan. dus: 28350 rpm / 10,786 = 2642 Rpm op de hoofdas. gaan we de regelaar op 90% zetten, zit je op 34020 rpm (incl verlies) 34020 rpm / 10,786 = 3154 Rpm op de hoofdas. Dus met dit kV heb je voldoende snelheidsbereik, en loopt de rotor vlot genoeg. kleine zoektocht op een budget motor in deze klasse: https://hobbyking.com/en_us/turnigy...li-motor-3450kv-450-class.html?___store=en_us Dus.. ff een stift pakken, 1 tandje merken, en tellen... dan weet je het zeker
Zo zeg, je heb er wel weet van, haha,,, Het enige wat me tegen staat is dat hetbEsky is, ik heb daar geen goede ervaring mee, maar het is tijdelijk, en op de kop vliegen....? Ooit zal dat mooi zijn, maar eerst met dezentype,s leren normaal te vliegen. Nu heb ik er nog 1 gezien. De X450Rotational Speed: 4000Kv , kan ik deze ook gebruiken of moet ik dan een zwaardere esc nemen?
Merk is trouwens Titan. Hoe lang duurt het dat je via hobhy king iets binnen heb? Want bananahobby hadvik ook als alternatief, maar duurt weken voor het binnen is.
Wat je trouwens zegt dat het een kloon is dat klopt, dat heb ik ook meerdere malen gelezen. Alleen zijn de maten net iets anders volgens mij, want ik heb rotor stangen van dit type gekocht maar verschilde kwa dikte 3 tiende van elkaar. Die van mij is namelijk moeilijk onderdelen te krijgen dus hoop dat ik van Trex gebruik kqn maken. Want een tandwiel kan ik alleen bij bananahobby krijgen,,, Weet jij of veel maten hetzelfde zijn?
Hoho, jij hebt de heli ;-) De foto die je net liet zien, was van een trex clone.. dat kun je zelf op internet opzoeken. Er zijn natuurlijk wat verschillen.. kan zijn dat een link setje een tikkie afwijkt. Bij dat soort dingen moet je dus opletten dat je niet alleen de linkjes besteld, maar ook de ball links. En als je echt pech hebt, moet je zelfs de balls eruit draaien en verse erin zetten. Maar dan heb je echt veel pech.. Kijk zelf even of jouw toestel nu wel of niet een trex clone is... Lang leve internet. Er zijn er zo gigantisch veel.. En iedere clone heeft zijn eigen zwakheden.. Vaak tandwielen, lagers en/of assen. Veel assen al krom uit het zakje bijvoorbeeld. Tel de tanden, dan weet je wat. 4000 kv is wel hoog. Je esc mag minimaal op 75 zitten, lager en hij wordt heet. Met een 3500 of tikkie minder gaat dat ding al als een gek. Bij mijn se v2 zit er een 3500 kv in.. kop draait een vrij stevig toerental, en het ding is absoluut niet traag te noemen. Omdat mijn motor wat zwaarder is dan gemiddeld (meer Watt) zit er een zwaardere regelaar in.. Als jij de toeren normaal houdt zul je niet zo snel een andere regelaar nodig hebben.
je kan altijd even testen ;-) kleine kanttekening: wist je dat hoover meer vermogen vraagt dan rondvliegen? en dat 3d helemaal niet zoveel meer vermogen hoeft te vragen dan normaal vliegen? op zijn kop vliegen vraagt zelfs hetzelfde vermogen als normaal vliegen.. voor de heli maakt het nl niet uit. hij moet gewoon een x getal aan lift maken. of dat op zijn kop is of niet maakt niet uit.