Brushless Motor max 29mm Diameter

weet iemand een motor die rond de 300 watt of meer kan leveren en een beperkte ideale diameter van 26 mm heeft, of 29mm als ik het rompje wat open rek.

Ik heb al verschillende motoren gezien gezien, dit zijn er allemaal met vertragingen, zoals een: lehner 1525/7, BL 400-40 BL, of Hacker B40-8/L of cyclon elite 125Eu. deze laatste is de goedkoopste maar die moet zo vaak gesmeerd worden...

Dus weet er iemand een direct drive variant? met toch een laag toerental.

Ik heb zelf al gedacht om een paar kleine 3d motortjes te koppelen.

Groeten Val

Kennelijk geen fabrikant die daar brood in ziet.
Je zou het zelf moeten bouwen want in theorie lijkt het wel haalbaar.
Een soort motor met 3 stators en dan dubbel uitgevoerd.
Veel vermogen laag toerental kleine diameter dan moet het uit lengte komen. :D

de lehner heb je in verschillende wikkelingen verkrijgbaar hoe meer wikkelingen hoe lager toerental. Welke toerental is er ongeveer nodig? (per volt)

maar ik heb hier een lehner 1525:
1525/40 Motor LMT RPM per Volt 857, max. 65.000 U/min., 670 Watt, 135 gr.

vriendelijk groet Jon

amaai plots nog zo veel te late reacties. :wink: Ik heb seriëus wat afgezocht om een direct drive te vinden. maar die bestaan niet, daarna heb ik nog een paar uurtjes afgezocht om een of andere kleine motortjes te koppelen. 2 x 20A op 3 lipo's. oa de warp's
Maar in Harsewinkel lag een 1520/12 voor 100Eu schroef 13x7 waar ik nu voorlopig mee ga vliegen in men gillette II van fvk.
nu zit ik dan toch met een vertragingskas... maar in de toekomst wil ik zeker nog eens een gekoppelde of zelf te wikkelen extra long stator proberen voor in een smal rompje.

Groeten Val

welk toerental is nodig, en op hoeveel cellen? Weet zeker dat direct drive met een lehner mogelijk is.

vriendelijke groet Jon

Alleen de lange Aveox 27/39/x's (28mm x 78mm, 105mm over de as gemeten) komen in de buurt .....

Een 27/39/2 zou op 7 cellen en directdrive een 10"x6" bij 37A (=300W) laten rondtoeren met (8,4 x 1677Kv -/- ??) iets tussen de 10 en 12k toeren .

hier http://www.aveox.com/rc/prodMotor.html vind je de KV en max A gegvens ..... maar deze maat motor blijft altijd steken bij 150/200W continue en pieken naar 300W (30s) voor KV's die voor directdrive in aanmerking komen ..... (het zelfde geld voor de 40L serie van Hacker) .... FvK zelf geeft voor de Gilette ook alleen maar hoogtoeren binnenlopertjes met vertragingen, als zij bruikbare directdrive's wisten stond het er zeker bij .....

P.S. Aveox levert ook "industrie" brushless die 350 graden kunnen doorstaan ;-) ....

Jon een toerental van rond de 1100 toeren en minder
Dirk die aveox'en had ik nog niet gezien; voorlopig heb ik een motor maar 2 kleintjes op een gezamenlijk asje schuiven intregeert me nog het meest als oplossing. voor de sterkte zou er vooraan een zwaarder lager moeten komen 6mm om een grote schroef te torsen.
der bestaan zeer veel motortjes die geschikt zijn bijvoorbeeld deze:

http://www.leunig-motors.de/Bilder-LRK/html/default.html

Back