het gaat om een crackerbox 75cm met een rechte as.
ik heb hem gemaakt van balsa en daarna glasvezel er overheen.
maar het moest 3800 kv zijn. en dat lijkt mij veel te hoog.
dan kom je met een 2cel lipo uit op 3800*7,4= 28.120 toeren onbelast.
maar de schroef die ik wil gaan gebruiken weet ik nog niet.
maar ik zat ook tekijken naar deze motoren. die lopen een stuk rustiger:
ITS System Information
ITS System Information
https://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=3308
Hallo Mike,
De motor uit de link in deze post is een automotortje van 130W, terwijl je voor een Crackerbox van 75 cm to minimaal met 500W moet rekenen.
Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek
Deze automotor is niet geschikt.
De 1500KV outrunner van de ARPRO kun je maximaal op 3S laten draaien, ik heb er afgelopen zomer eentje geprobeerd op 4S(14,8V) en dat ging precies vijf minuten goed, toen was 'ie gaar..., en dat was in een relatief licht lopende romp.
De motor uit de ARPRO kost €45,00, dus een setje van €25,00 zal beslist niet dezelfde motor zijn, heb je daar een (werkende) link voor?
Bij Conrad staat er bij het artikel een 'directe produktlink', die moet je kopiëren en in je antwoord plakken.
Wat weegt jouw cracker leeg?
Jelmers opmerking: 'ik ben weg hier', kan ik wel begrijpen, want je stelt vragen, en als je daar dan ter zake doende antwoorden op krijgt, kom je zelf weer met een voorstel, dat nergens op slaat..., da's enigzins ontmoedigend.
Tip: ga hier eens kijken:
De titel van de pagina.
Bij die klub zitten een aantal zeer ervaren speedbootbouwers, die kunnen je precies vertellen (en laten zien) wat wél en wat niet werkt in jouw formaat boot.
Groeten, Jan.