brushless regelaar vraagje.

hoi beste modelbouwers.

ik ga deze zomervakantie met mijn ouders naar centerparcs de kempervennen.

en ik dacht ik neem mijn tamiya desert gator mee.
nou heb ik in een onroad auto een brushless setje zitten dus die plaats ik over.

nou weet ik dat 10.5 t niet zo veel trekkracht heeft.
en een vriend van mij heeft een 19t brush motor lichen voor een kleine €20.

nou komt mijn vraag.

is het mogelijk om een brush motor op een brushless regelaar (kan tot 3t)te zetten.
of moet ik gewoor een brushless motor met een hogere turn nemen (15t,20tnowm maar op).

wat heeft meer trekkracht en wat is mogelijk???

alvast bedankt mvg marcy

Een 10,5 brushless moet genoeg trekkracht hebben , een 10,5 zou ongeveer overeen moeten komen met een 23 turns brushless als ik het goed heb.

Of je de brushed motor aan kan sturen met de brushlessregelaar hangt af van het gebruikte type regelaar :!:

je kan gewoon een brushed motor erop zetten geen probleem.
Je moet alleen 2 draden doorverbinden namelijk de a en de b die normaal
naar je brushless motor lopen aan mekaar solderen en de c is gewoon de +
op de brushed motor.
Kort gezegd je heb dus op de - van de brushed motor 2 draden zitten en op de +
1 draad..

hoop dat je hier wat aan heb

groeten

John

Dat is niet helemaal waar ..... Bij mijn Novak GTB gaan alle 3 de draden op de - van de motor en de accu +draad wordt gesplitst (of gaat rechtstreeks van de accu+ naar motor+) tussen de accu en reglaar naar een Ykabel die naar de motor + gaat...

Check dus eerst de handleiding van de regelaar om te zien of het gaat en vooral HOE het dan gaat :!::!:

Laatst bewerkt:
Maar ehh... Waarom zou je dat doen? Een 10.5 is te vergelijken met een 19turns brushed motor dus waarom die moeite? Als je meer trekkracht wil hebben moet je je tandwielen aanpassen.

Over welk merk hebben we het hier trouwens? ESC en motor?

Als je met 6 cellen of 7,4V Lipo rijd heeft een 10.5 zeker genoeg trekkracht. De desert Gator is een 2wd buggy toch? Die gaat daarmee aardig goed vooruit hoor en het is nog efficiënter ook dan een brushed motor.

Joost.

dus als ik het goed begrijp is een 10.5 turns brushless net zo snel als 19 turns brush.
dus dan kan ik net zo goed die brushless er in laten zitten?

maar heeft brush meer trekkracht dan brushless want als ik klem sta en wech wil rijden schokt hij wel is.

ga hem maar eens anders vertanden, want zo slecht is een brushless 10,5T niet hoor.

en over welk merk ESC en motor hebben we het?

dus als ik het goed begrijp is een 10.5 turns brushless net zo snel als 19 turns brush.
dus dan kan ik net zo goed die brushless er in laten zitten?

maar heeft brush meer trekkracht dan brushless want als ik klem sta en wech wil rijden schokt hij wel is.

Ja die 10,5T is zelfs ietsjes sneller. vooral op 7,2V trekt die super op.

ga hem maar eens anders vertanden, want zo slecht is een brushless 10,5T niet hoor.

en over welk merk ESC en motor hebben we het?
het gaat me er net om dat hij slecht is het gaat me er om dat die motor wel genoeg kracht heeft om offroad te rijden.

hij heeft nog allenmaar in mijn ta05 gezeten.

hij is van gm racing dr speed 10.5 t.
ik rijvornamelijk met 5 cellen en dan komt het op 205w uit als ik de handlijding mag geloven.

maar is het handig om gewoon een cel er bij te soldeeren.

ik rij met 5cellen ni-mh 1.2v 4300 mah vp racing battery

Laatst bewerkt:
Back