In theorie niet. De regelaar moet de positie van de magneten in de rotor ten opzichte van de statorspoelen kennen om de motor te kunnen starten. Tijdens de startprocedure van de motor wordt dat door de regelaar bepaalt. Dat is het korte trillen van de rotor dat je soms tijden het starten ziet. Sluit je twee motoren op de regelaar aan, dan is de kans dat de beide rotoren in dezelfde positie staan, klein. De regelaar kan zijn uitgangspositie niet (goed) bepalen. Maar omdat theorie en praktijk kunnen verschillen, werkt het soms wel.
Hoewel je helemaal gelijk hebt N.P.S. is dit een verkeerd antwoord, de vraag is of je twee regelaars parallel op één motor kunt aansluiten. Het antwoord is hetzelfde, nee dat kan niet. Het zou alleen kunnen als je de twee regelaars aan elkaar kunt koppelen om ze te synchroniseren. Die mogelijkheid heb ik nog nooit op een modelbouwregelaar gezien en die zal er ook niet komen denk ik. Wat zou het nut hiervan zijn? Het enige wat ik me kan bedenken is dat één regelaar de stroom die de motor vraagt niet kan leveren. In dat geval is het veel veiliger en simpeler om een zwaardere regelaar te gebruiken die de gevraagde stroom wel kan leveren.
Je hebt gelijk... Zo had ik de vraag niet begrepen. Ligt ook nog voor de hand. Twee regelaars en een motor.
Dat ligt zeker voor de hand want dit is een ongewone vraag. Toen ik hem voor het eerst zag dacht ik dat ik het verkeerd las en dat de vraag was zoals jij dacht. Na het nog een keer gelezen te hebben was het me duidelijk, twee regelaars op één motor.
Op YouTube is er altijd wel iemand die het toch probeert, maar dde conclusie blijft hetzelfde. 2 ESCs 1 Motor - can two ESCs drive a single brushless motor? - YouTube
Had nog een motor liggen,deze moet draaien met 70 amp regelaar. Had ook nog twee regelaars liggen van elk 40 amp. Zo dacht misschien paralel. Vandaar eerst de vraag voor dat de boel de brand alarm activeert . Mooi you tube filmpje. Conclusie,koop toch maar een 70 amp regelaar.. Dank voor de uitleg,zo wordt je iedere dag wijzer