Brushless reglaars, wie heeft de beste ?????

Bedankt voor de verschillende links.
Ze zijn helaas overal uitverkocht.
En ik heb geen CreditCard dus deze zou ik eerst moeten aanvragen bij mijn bank.

m.vr.gr.
Olaf van der Plaats

http://www.aircraft-world.com/

Paypal kan ook zonder creditcard. Betalen naar nederlands rekening nummer dan mogelijk, maar wat lastiger allemaal.

$2.50 per zending en altijd snel.
helaas daar ook weer even uitverkocht.
Moet wel goed regelaartje zijn als het niet aan te slepen is. Heb er ook 1, maar nog niet genruikt.

Geef mij toch maar een regelaar die regelt naar mijn zin , in de bedachte timing mode , niks automatisch gedoe, zelf weten wat je wil met de combinatie ,dat schept duidelijkheid en is een goede steun bij experimenten. Geef mij dus maar een Hacker master regelaar. Dat is echte kwaliteit.

hacker betere kwaliteit dan de castle? waarom? ervaringen? de castle gebruikt allicht betere kwaliteit FET's..

met alle respect hoor leo :wink: , maar ik denk dat de software van een regelaar veel meer verstand heeft van het instellen van timing dan jij hoor. Zelf bepalen wat de optimale timing is iets voor constructeurs van regelaars, en fijne meetapperatuur. Daar kan je met het uit proberen van 4 timing moden van je regelaar niet aan tippen, heeft er trouwens niet veel mee te maken.

Overigens lees ik dat jij helemaal geen eraring hebt met castle creations regelaars? Anders wist je dat hun timing ook in te stellen is...

Wist je dat je eigelijk nooit de timing regelt bij een regelaar? Dat doet de regelaar zelf. Wat jij insteld ik een timing range; hoog vermogen, lager rendement, middel vermogen, middel rendement enz...dit hangt ook samen met het aantal polen vd motor.
Dit is net zo bij de hacker als bij de castle...dat is zowat het einige dat je kan experimenteren...

groot verschil tussen de phoenix en de hacker is dat de phoenix meer vermogen levert dan een hacker, meer motortypes succesvol laat draaien, software heeft voor heli's en vliegtuigen,lichter is,fabrikant betere service geeft...moet ik nog voortgaan?
:)
niels

Software en verstand ??????? Met behulp van software kun alleen een bepaalt vooraf ingestelt optimum vinden ,er word gewoon een bepaald programma gedraaid [zoals in elke computer].De voorwaarden voor het optimum van de totale combinatie kent dat programma niet dat is een questie van ontwerpen , en dan is regelaar die doet wat er op staat klasse . Vandaar mijn keuze Die regelaars zijn echt niet in de leer geweest prof .Tennekes .

ik zou de embedded software op een regelaar niet onderschatten! Je zou versteld staan als je wist wat een regelaar allemaal over jouw motor weet!

Ik weet niet zoveel in dit gebied, dus ik ga geen uitspraken doen waar ik niet zeker van weet. Wat ik wel weet is dat een sensorless brushlessmotor doen draaien complex is, zeker op deellast, en van veel factoren afhangt, die je niet met huis-tuin-en keukenmateriaal kan meten..

Overigens zit er een stevige software op een regelaar. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het over een paar duizend woorden ging. Niet gewoon een basic-in-excell toepassinkje denk ik...

O, en jij denk dat die hacker naar jouw mening regelt? 8O das wel een hele naieve gedachte... :wink: Een regelaar kiest natuurlijk zelf welke timing hij het beste vind, ik ik zou hem maar gelijk geven ook! Als je een regelaar zou hebben waar bij je compleet zelf de timing moest instellen, dan zou je pas vloeken op een niet in te stellen en inefficiente regelaar...

Niels :wink:

Leuke discussie hoor, maar het antwoord op de vraag welke regelaar nu het beste is kan niet zo maar gegeven worden, ben ik bang.

Ik heb op dit moment vliegend in gebruik: Aveox, Astro, Kontronik, Schulze, Lehner, Jeti, Hacker-master en Castle creation brushless regelaars. Deze grote variatie is ontstaan omdat ze zonder uitzondering allemaal ooit eens het beste waren. Als ik vandaag een beoordeling zou moeten geven zou die luiden dat de Lehner, Hacker-master en de Castle creation de beste zijn met slechts geringe verschillen, afhankelijk van de toepassing.

Het zeer snelle tempo waarin vooral deze 3 merken steeds hun software aanpassen op de veranderende vraag in de markt (o.a. Lipo's, buitenlopers enz.) zorgt er voor dat de onderlinge voorsprong van deze produkten zo lang duurt als de volgende update van de concurrent.

De halfwaarde tijd van uitspraken over regelaars van deze firma's (=De tijd waarin nog slechts de helft van de beweringen ongeveer juist zijn :D ) is dan ook op dit moment nauwelijks 3 maanden.

Niels De software kan alleen maar reageren op de gegevens die door die drie draden gaan en op het voeding gegeven. Mijn hacker master brengt dit samen , dat is de beste directe uitleg van de soft ware . Mooie verhalen over software voor heli,s en vliegtuigen zijn daar van een afgeleide .Verder stel ik vast dat je nog nooit een motor geregeld in timing mode 4 [30graden] hebt zien draaien ander zou je die verschillen wel kennen.

Ik heb wel al motoren op hoge timing laten (en zien :wink: ) draaien, en ik ken de verschillen tussen meer en minder voortiming wel, ik zie niet echt wat dat ertoe doet en vanwaar jij dit haalt....

Mooie verhalen over software voor heli,s en vliegtuigen zijn daar van een afgeleide

ja, tuurlijk, maar het is toch erg handig als je regelaar alles aankan :wink:

De software kan alleen maar reageren op de gegevens die door die drie draden gaan en op het voeding gegeven.

en welke gegevens heb jij meer dan dat die software heeft denk je?

Niels

Dick ,ik geef ook alleen maar aan waarvoor ik kies en met redenen , ik weet ook niet wie de beste is, maar wil toch wel genoeg kennis verzamelen om tot een beoordeling te komen . Fijn dus al die reactie.

Niels , ik heb de gegevens over I, T,V ,M enz.Gegevens die nodig zijn om een vliegtuig succesvol te laten vliegen en met motor succesvol te laten draaien . Die regelaar heeft die niet. Alles binnen een vliegtuig heeft zo zijn relatie daarom kunnen we ze pas ontwerpen als we weten wat we willen , Waar, wanneer , waarmee, hoe willen we vliegen enz. Kiezen en combinaties maken [ook voor motoren en regelaar] kunnen we pas als we weten wat we willen.

De keuze van regelaar hangt mijns insziens ook een beetje van de toepassing af. Zo'n castle ding zal z'n timing afregelen op maximale efficiency. Op deze manier hoef je je niet druk te maken om de timing. Leuk voor sportvliegerij. Niet voor max. vermogen.

Mensen die maximaal vermogen uit hun motoren willen persen (F5B/F5D) stellen waarschijnlijk liever zelf de timing in. Ook al gaat dat ten koste van een stukje efficiency. Bovendien leer je er zo nog wat van :)

Paul

@ Leo

een regelaar heeft al de variabelen die jij noemt wel, dus zie ik niet in waarom die slechter kan oordelen dan jij...
Nu heb je nog steeds niet uitgelegd waarom hacker dan juist beter is :wink: zeg me dat eens...

@ Paul

Onzin, sorry. De castle heeft ook instelbare timing range, dus kan je hem ook op meer vermogen/minder rendement laten draaien. Dit verschil is duidelijk meetbaar. Ik zie niet in wat een ander merk regelaar hier beter in kan doen.

overigens nog eens, je stelt nooit zelf de timing in! Deze kiest de regelaar zelf, als naargelang de motor dat vraagd. Het enige wat jij doet met de timing te veranderen van je regelaar is zeggen; "ik wil meer vermogen bij minder rendement" of omgekeerd...

Niels

niels polfliet zei:
@ Paul

Onzin, sorry. De castle heeft ook instelbare timing range, dus kan je hem ook op meer vermogen/minder rendement laten draaien.
Niels

Ok. Ik heb niks gezegd. Dat wist ik niet :)

Paul

O,ja Kent hij mijn vertraging kruissnelheid trust prop massa weerstand enz, nee.In mijn onderzoek ben ik tot een duidelijk recept gekomen :Zet de regelaar op timing mode 30 graden en verander de combinatie zo dat deze er goed op draait , meestal betekent dit een kleinere spoed, en een grotere vertraging. Waarom is dat zo , vroeg ik mij af: Antwoord: Een computer kan alleen maar reageren volgens zijn eigen program en binnen zijn eigen parameters , een andere situatie kan hij zich niet voorstellen helaas zijn ze nog niet intelligent. Mijn combinatie,s werden op alle fronten beter. [dit alles bij 9 polige cd rom motoren]

Nog even dit :Ik heb mijn gebruiksaanwijzing er op na gelezen , de Hacker master doet precies wat hij beschijft , makkelijk,eenvoudig, duidelijk ,intelligent,klasse en een zeer goede basis voor beginners en experiment.

@olaf
[Ik ben begonnen om ook CD-rom motoren om te bouwen. Hiervoor
zou ik graag de CC Phoenix 10 regelaar voor willen gaan gebruiken.
De specificaties op hun site:
http://www.dynamoelectrics.com/CC Speed Controller/Phoenix-10.htm
zijn echt super.
Maar nu mijn vraag waar kan ik zo'n regelaar bestellen?
Is er een adres in Nederland of kan dit alleen in Amerika?
]

Olaf,
de voorlaatste keet in Aphen was er iemand die de Phoenix regelaars vekocht.
Dit is hetmailadres info@modelcraft.nl. De goeie man het Jan Hoos

Ik hoop dat hij er nog heeft.

Groeten

Geert Wouters[/quote]

@ Geert
Geert Bravenboer heeft vanaf nu ook C.C. regelaars, ik was er een zaterdag en toen liet hij de 10 en 25 A versie zien, dus je had vandaag al een regelaartje mee kunnen nemen. :(
Ik heb er zelf ook een en ben heel tevreden over hem ik had hem eerst in de standaard timing staan en toen maakte het Guntertje 11500 RPM bij 4,5 A en met 30 graden timing maakte de cd rom motor 13500 bij 5,5 A en 3 lipos :D

Ben, als ik jou was zou ik hem ook proberen met een 6x3 prop dan presteert hij nog beter op alle fronten , zeker weten. Zelfde snelheidsbereik meer trust met minder ampere .

Back