Brushless setup voor een Protech Vortex

voor een vriend moet ik uitzoeken wat een goede en betaalbare brushless setup is voor de protech vortex. De vereiste is dat het ding héél erg snel vliegt, de vluchttijd is van geen belang. Hij zal met een 3S2P lipo van 3100mah vliegen, en deze weegt 290 gr. Normaal zit er een speed 600 in.

voor het model, zie www.protech.be

zie op dezelfde site voor een aangepaste brushless, MB36-5606, 10 klassieke cellen, prop 7x4, regelaar 70A (motor trekt +/-60A) en hij gaat als een speer, maar ik vrees dat je lipos geen 60A kunnen leveren...

Kris

ze kunnen 20C continu aan, 25C piek. Zelfs als je ze op deze waarde belast hebben ze nog een lange levensduur.
Het zijn Tarabat 1550 SHD cellen, die vooral in een Trex gebruikt worden. Deze geven minimum dezelfde prestaties als thunderpower cellen, maar zijn wel véél goedkoper. Ook krijg je in deze cellen steeds de volledige capaciteit geladen, hoe je vliegstijl ook is.

Beste collega,

Ik heb ervaring met de Vortex,maar echter wel met een 4 cels lipo, en een Mega 22/30/3 erop. Vliegt erg goed, behoorlijk snel en stabiel. Ik denk wel dat het toestel hiermee aan zijn maximale snelheid zit. Dit is af en toe merkbaar door het shudden bij het aanduiken met wind mee. Als prop gebruik ik een APC 7X5. Accu's : Poly quest 4s2p 1800.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt !

Buck

ik heb net ook een vortex gekocht.
weet iemand een schatting te geven van de snelheid in kmpu.
ik heb gewoon de speed 600 van protech en ik denk dat ik voor de accu een 10 cels normale accu pak.
en de prop die erbij geleverd zat.

Hé Yannic,

Ik heb 'm zelf niet zo gevlogen, maar ik heb van verschillende mensen gehoord dat ie dan net stabiel vliegt, en al behoorlijk rap. Een schatting in km/u is erg moeilijk, ik weet wel dat bij dergelijke kisten de grens vrij snel bereikt is. Dit komt voornamelijk door een redelijk dik vleugelprofiel wat nodig is voor genoeg sterkte van de vleugel. Ik zou het graag is meten met lasergun, heeft iemand soms zo'n ding op voorraad ?

Buck :P

ik las in een blad dat hij met een mega 22/30/3 aardig vloog met een 9x6 oid op 10 cellen. Op 3s lipo met kleinere prop en een 22/30/2 zal ook erg leuk zijn :) Of op 4s met een 22/30/3. Ik heb ook nog een 22/20/3... dit toestel leek me ook wel leuk maar is toch weer iets prijziger om de motoriseren dan een funjet of picojet.

Back