brushless staartmotor op microheli...

• Topicstarter Topicstarter niels polfliet
  • Startdatum Startdatum
N

niels polfliet

Guest
hoi jongens,

Vorige week van Remco een cdromdrive gekregen, en gezien dat de motor die daar inzat uitzonderlijk klein is.
Mede komt dan nog dat ik nog een werkloze MGM regelaar liggen heb, en dat de high authority tail motor op m'n zelfbouw micro veel heter werd dan mij lief was.
Tijd dus voor een borstelloos staartmotortje 8) . Ik had een tijdje geleden 4/2.5gws propjes besteld, en heb dan besloten deze te gebruiken ipv de gebruikelijke 3/2. Het ziet er ook meer schaal uit.

Het motortje heeft gewoon nog de originele magneetring, en is herwikkeld met 23*0.4 draad. Het weegt compleet met adapter en prop 13 gram. De high authority tail motor weegt op mijn weegschaal 18 gram, dus de staartbuis kon wat langer, zodat er weer minder vermogen nodig is.

Op de staart geplakt, en de MGM 08 regelaar eraan. Vermogen genoeg, dat niet, maar de regelaar is gewoon te traag om de gyro te volgen :cry: . Dan maar de MGM gewisseld met een phoenix 10, deze op fast spool up gezet (lekker makkelijk met phxlink) , en ja hoor het werkt!. Hij is duidelijk veel sneller als de schulze slim 10 op de hat, dus de staart is nu nog "vaster" als ervoor :)

Heb geen idee van het rendement, maar hij blijft koud. De hat werd gloeiend heet, dus het zal wel wat schelen.

Doordat ik nu 2 CC regelaars gebruik, ben ik nu klaar voor 4S1P 350uhd 8) . heb het al even geprobeert, nu slechts 2 amp op hover 8O

afb3491.jpg

afb3492.jpg

afb3496.jpg

en nog wat foto's van het programmeren van de regelaars met de PHX link 8) . nog geen extra functies (behalve dat je de afslagspanning zelf kunt instellen), maar wel lekker makkelijk om de timing te veranderen (voor zelfbouwers dus)

afb3494.jpg

afb3495.jpg

Niels

Hey top!!
Ik zat er ook aan te denken om een brushless er op te zetten (Ben nu mijn 3de HAT aan het verslijten) Maar ik heb een afkeer aan zelfbouwmotoren. Wikkelen, testen, magneten proberen... pfff
Is er geen commerciële mini-brushless motor ergens te koop?

Voor zo ver het kan............nog meer respect. Je bent een echte uitvinder. Ge-wel-dig !
:D :D :D

danku :worship: . Borstelloze staartmotoren is niet echt mijn verdienste hoor :wink:

@satoer

Als ik nog zo'n motortje of iets van dezelfde grootte vind, wil ik ook wel een "commerciële" voor je maken :wink:

Niels (die er helaas vandaag niet is)

Heb nog een kleine verandering gedaan aan de staartmotor. Hij heeft nu een nieuwe bell en 12 N45 5*2.5*1.5mm magneetjes.

Ik had het probleem dat tijdes een pirouette de regelaar van de staart soms afsloeg, omdat hij niet volledig tot volgas kan. In het gewoon vliegen merk je er niks van, maar als je even volgas op de staart gaf sloeg hij uit. Met sterkere magneetjes kan hij nu wel tot volgas en heeft hij nog eens meer vermogen 8) . Ik denk dat het gewicht ong. hetzelfde gebleven is als het originele magneet.

Door de sterkere magnet cogging (veroorzaakt door minder magneetbedekking en sterkere magneetjes.) vertraagd de motor ook beter, waardoor de staart niet direct wegslaat in het snel naar beneden komen.

Niels
pic;

attachment.php

Back