brushless

hallo

ik ben van plan een brushless set met lipo te kopen .nu is mijn vraag welk merk want ik zie door de bomen het bos niet meer ik heb zelf ingedachten 10.5 t (dat is toch te vergelijken met een 19 t borstel motor)
en wat is het verschil tussen corally en bv lrp , ezrun qwa kwaliteit en prijs

mvg evo

Je hebt helemaal gelijk qua 10.5, is vergelijkbaar met 19T. Het verschil tussen LRP en EZrun is vooral de prijs; LRP is wel betere kwaliteit en service maar voor het geld van één LRP regelaar kan je twee of drie EZrun regelaars kopen.

Voordeel van LRP is wel dat je settings kan uitwisselen, al rijdt bijna iedereen maximum punch met de LRP. De EZrun levert ook wel iets minder vermogen maar dit merk je alleen als je competitie rijdt. Corally heb ik niet zoveel ervaring mee maar er zijn ook nog competitieregelaars van bijvoorbeeld GM (90 en 120) en Tekin (RS en RSpro).

Het is net wat je wilt, regelaars zijn er van 50-60 Euro (EZrun) via 120 Euro (GM90), 140 Euro (LRP Sphere comp), 170 Euro (Tekin RS) tot 190 Euro (GM 120) en 220 Euro (LRP SPX stock spec)

Dus het is maar net hoeveel geld je eraan uit wil geven. Op Marktplaats zijn voor 100-130 Euro ook tweedehands (prima werkende) LRP TC spec-regelaars te krijgen. Ook dit is een optie!

groet,

Eric

Ben ook benieuwd naar het antwoord op de onderstaande vraag.
Is er ergens een lijst beschikbaar waarop de vergelijkingen staan tussen brushed en brushless?

Als je alles op 7,4 volt met elkaar vergelijkt krijg je ongeveer dit lijstje:

19T = 9.5/10.5 BL
23T = 11.5 BL
27T = 13.5 BL

Enzovoort....

groet,

Eric

hallo

ik ben van plan een brushless set met lipo te kopen .nu is mijn vraag welk merk want ik zie door de bomen het bos niet meer ik heb zelf ingedachten 10.5 t (dat is toch te vergelijken met een 19 t borstel motor)
en wat is het verschil tussen corally en bv lrp , ezrun qwa kwaliteit en prijs

mvg evo

bedenk ook even wat je er mee wilt gaan doen. Is het alleen voor op de parkeerplaats te rijden of wil je echt competitie gaan rijden bij een club. Als je bij een club zit zou ik gaan vragen welke regelaars en motoren daar allemaal gebruikt worden. Elke regelaar is anders namelijk en dan is het handig om bepaalde instellingen te kopieren specifiek voor het circuit waar jij rijd. Met anders bedoel ik niet alleen het uiterlijk of het programeren ervan maar ook dat sommige regelaars andere vertanding en/of vertiming nodig hebben om snel te gaan etc. etc.

De corally brushless set zou ik niet aanschaffen. Is gewoonweg geen fijne regelaar. Is niets op af te stellen.

ik rijd normaal indoor met de xray maar ik wil er ook mee op het circuit voor de hobby
ik zat zelf te denken aan lrp LRP8051 A.I. Reverse Digital PRO + Eraser Sports Modified 9.5 turns € 175.00 bij pk maar zoals ik heb gelezen zijn de Eraser motors niet zo goed

mvg evo

ik rijd normaal indoor met de xray maar ik wil er ook mee op het circuit voor de hobby
ik zat zelf te denken aan lrp LRP8051 A.I. Reverse Digital PRO + Eraser Sports Modified 9.5 turns € 175.00 bij pk maar zoals ik heb gelezen zijn de Eraser motors niet zo goed

mvg evo

Deze regelaar heb ik ook nog niemand hard mee zien gaan.....Als je dan echt voor dat geld een mooi setje wilt hebben dan zou ik toch even op MP of in het te koop gedeelte hier kijken voor een iets betere regelaar (de professionele LRP regelaars hebben gewoon garantie kan dus niet zoveel mee mis gaan) en vooral een betere motor (SpeedPassion, LRP X11, GM of eventueel Corally)

groet,

Eric

COR50095PC RED SERIES BRUSHLESS CAR SET CORALLY 9.5T incl Programmer Card € 159.00 deze set is wel instelbaar ik ga zondag wel in apeldoorn kijken waar ze alemaal mee rondrijden

mvg evo

Ik heb zelf pas een Xray T2R chasis gekocht. Nu wil ik dat deze gewoon heel erg snel wordt, niet racen maar gewoon recht door. Wat is dan een goede setup 5.5T brushless motor met een 3 cells lipo accu.
Graag zou ik gaan voor een van de goedkope motor+regelaar via Ebay gaan. Of als iemand een leuk 2e hands setje weet hou ik me aanbevolen.

Sorry Evo dat ik dit topic gebruik voor mijn brushless vragen maar misschien kan dit het bruschless topic worden.

ik heb op de corally site gekeken en er is niks instelbaar dus waarom de progameerkaart er bij zit is mij een raadsel dus de corally valt af
nu ben ik verder aan het zoeken en ik zoek rond de 175 euro voor een set (nieuw)

lrp sphere competition brushless 2007 109.95 euro
lrp x 11 10.5 t 55 euro

gm genius 80r 88.25 euro
gm genius 90 119 euro
gm dr speed 10.5 t star 38.90 euro

de bovenste set lijkt mij wel wat maar is die regelaar wel geschikt
en mikky 32 nog bedankt voor de info

mvg evo

COR50095PC RED SERIES BRUSHLESS CAR SET CORALLY 9.5T incl Programmer Card € 159.00 deze set is wel instelbaar ik ga zondag wel in apeldoorn kijken waar ze alemaal mee rondrijden

mvg evo

LOL, deze set kom je waarschijnlijk niet in Apeldoorn tegen, ik gok wel de volgende regelaars:

LRP TC spec
LRP SXX
LRP SPX

GM 90
GM 120

Tekin RS Pro

SpeedPassion GT2.0

Dit zullen zo'n beetje de regelaars zijn......maar de GM90 is afgezien van een paar onhandigheden de beste aanbieding, nadeel is dat je direct een zeer uitgebreide gebruiksinterface erbij krijgt waarbij je meer fout in kan stellen dan goed; mijn voorkeur zou voor een eerste regelaar toch naar een LRP uitgaan

groet,

Eric

de coraly valt zeker af dat is einde verhaal
de gm 90 (moeilijk te programmeren ????)
lrp valt niet in mijn prijsklasse
speed passion exige 2.0 + speed passion ultra sportsman 10.5 stock valt wel in mijn prijsklasse is dit wat
ik vraag liever 10x dan dat ik1 keer een miskoop doet

mvg evo

de coraly valt zeker af dat is einde verhaal
de gm 90 (moeilijk te programmeren ????)
lrp valt niet in mijn prijsklasse
speed passion exige 2.0 + speed passion ultra sportsman 10.5 stock valt wel in mijn prijsklasse is dit wat
ik vraag liever 10x dan dat ik1 keer een miskoop doet

mvg evo

De GM90 heeft inderdaad nogal wat parameters die je kan instellen....zoek even op Google de manual, dan kan je zien wat er allemaal in te stellen is.....

SpeedPassion Exige is hetzelfde als de EZrun, de Speedpassion die ik bedoel is de GT 2.0

speedpasiongt2pro-1.jpg

groet,

Eric

aan 2 wd

hier de instelbare corally set

COR50095PC RED SERIES BRUSHLESS CAR SET CORALLY 9.5T incl Programmer Card € 159.00
SPECIALE PRIJS, ZOLANG DE VOORRAAD STREKT.
NORMALE PRIJS: 195.00
BRUSHLESS REGELAAR MET 400 WATT TUNINGS MOTOR, INCLUSIEF PROGRAMMEER KAART.
Nieuwe Versie Corally Brushless regelaar / motor combinatie, met zwaardere regelaar inclusief Programmeerkaart. Geschikt voor 1/10 On- & OffRoad. Deze geupdate versie van de regelaar heeft een contunue vermogen van 50A, met 100A piek. Hij is klein (50 x 27 x 17mm) en licht (+/- 50 gram, afhankelijk van de bedrading), en heeft geen los hangende grote condensatoren. De regelaar is voorzien van vooruit - rem en achteruit. De motor is snellere 9.5T Stergewikkelde sensorloze motor met extra sterke magneten, met aluminium endbells aan beide kanten, 2 kogellagers en een aluminium huis. Deze motor met zijn extra sterke magneten levert een gemiddeld vermogen van 390 Watt bij gebruik met 7.4V Lipo accu's. KV rating: 4020 Toeren per Volt. De motor heeft standaard afmetingen en inbouwmaat zoals gebruikelijk in elektrisch aangedreven 1/10 auto's, en past dus overal in. DEZE SET IS INCLUSIEF PROGRAMMEERKAART om de regelaar makkelijk in te kunnen stellen.

mvg evo

ik heb de keuze van het merk gemaakt het wordt lrp
maar nu welke is geschikt. vandaag genoeg lrp regelaars gezien in apeldoorn
ik heb verschillende regelaars gevonden

LRP Sphere Competition Brushless + Brushed 2007 Edition nr 80700

SPX Brushless Super Reverse nr 80400

LRP SPX Brushless Competition StockSpec Regler nr 80710 ( veel gezien in apeldoorn)

de motor wordt lrp x11 10.5t

met welke van de 3 ben ik het beste af aangezien ik maar een hobby rijder ben

mvg evo

Back