BT nano FPV drone (ladybird)

Ik ben nu een weekend met schoonouders weg ik had de transmitter graag even open gehaald...

Wat als het iets kleins is kan ik dan losse elektronica onderdelen bestellen?
Ik hoop dat dit te repareren is want de devo F4 los is best prijzig...

:cry:

ACHT EN VEERTIG VOLT?

rip :p

geen idee wat anderen denken maar volgens mij za je n nieuwe moeten halen, tenzij er wisselstukken beschikbaar zijn.

Doe je zender maar eens open en kijk wat erin zit en wat er zoal zwartgeblakerd/gesmolten is.

UPDATE: spongebobmobiel is bijna klaar :cool:

p1010261z.jpg

p1010263bm.jpg

p1010264t.jpg

flightcontroller zit onder de zetel, maar die haal ik er nu niet meer af :p
Technisch hoef ik enkel nog de Spongebob te maken.
Qua kleur ben ik nu bezig met de laatste stukjes in orde te brengen. Dat verven op kleine depronstukken is niet makkelijk, ik heb geen spuitbussen hiervoor gebruikt maar acrylverf. Daarom moet ik de verf bij mijn vlieggewicht bijrekenen, al kan ik zeggen dat het meevalt :)

De 1280 mhz dipole antenne is ENORM, ongeveer dubbel de hoogte van de zetel (als je goed kijkt zie je dat de helft van de antenne langs de zetel naar beneden loopt.)

tot later!
Robby

Laatst bewerkt:
Eindelijk thuis vandaag kon niet wachten om van Limburg naar Leeuwarden te karren en de Devo f4 open te maken om te kijken wat er allemaal verbrand is.

Tot mijn verbazing zag ik 1 klein dingetje zwart! En zie zat net onder het 2.4 TX module. Ik had deze even er af geschroefd zodat ik een fototje kan maken.

Ik heb geen idee wat dit is voor een blokje dat nu zwart is maar misschien en hopelijk is het iets kleins. Wat denken jullie?

Gr Johnny

P.s. Leuk dinkje Robby!

181446_200331236757631_1487927601_n.jpg

Mocht het een soort van zekering zijn dan is het een kwestie van proberen. Even overbruggen met een stukje draad en kijken of je een teken van leven krijgt. Anders helaas pindakaas.

Bedankt Jongens,.. ja ik ben benieuwd misschien ga ik even langs een electronica zaak om te vragen als dit te repareren is. Of hebben jullie een adresje ?

Als et gewoon een ompool diode is, kun je dat redelijk makkelijk fixen. ;)
Ik vermoed namelijk dat de stroom er verkeerd om op gestaan heeft,
en dan klapt er meestal zon diode uit zodat niet de hele boel af fikt.
Je kunt et in de meeste gevallen gewoon overbruggen met een beetje tin,
maar als je em dan nog een keer verkeerd om aansluit, dan kun je echt BBQ'en.

Ik kan helaas niet meer zien wat er op heeft gestaan de diode is verbrand,... ik ga even langs een elektronica zaak misschien hebben zij een optie.

Ik kan het niet heel goed zien, maar het lijkt alsof het ding 3 pootjes had, dan is het waarschijnlijk een spanningsregelaar. nu nog uitzoeken voor welke spanning en dan vervangen:P

Voor mensen die interesse hebben... de ladybird staat te koop!
Ladybird zelf met tx5808 is verder in orde.

Gr Johnny

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator:
Voor een tientje of twee had ik het wel willen gokken met de zender maar met een tweede ladybird en een tweede camera en daarnaast ook nog een skywalker wordt het wel erg veel.

fpv spullen zijn binnen, zo te zien kan ik vrijwel alle soldeer instructies 1 op1 overnemen.:D1

ik ben van plan om eerst de 10 mw tx erop te bouwen en later in mijn zelfbouw de 200mw tx

heeft er iemand misschien ervaring met de rx 5808? , hier omheen wil ik nog wel een beschermkastje maken.

Nu nog wachten op de quad deze is nog bezig met zijn wereldreis en bevindt zich momenteel in Jamaica.....

20130523165459.jpg

20130523165401.jpg

Waarom heb je zulke ontvanger genomen?

FPV Hobby - 5.8Ghz 8 Ch. A/V Receiver

deze is compleet met behuizing en zo zit de elektronica netjes weg. Durf wedden dat er binnenin die behuizing bijna identiek dezelfde printplaat zit als degene die je los gekocht hebt :p

Fpv over het algemeen en zeker zulke superkleine projectjes vragen precisiewerk met de soldeerbout en geduld. Hoe meer soldeerwerk je kan vermijden, hoe beter toch? :p

mvg
Robby

Ik ben zelf niet zo kapot van die behuisde ontvanger om heel eerlijk te zijn. :')
Zon ontvanger heb ik ook, en ik denk dat die de schuldige is van waarom mijn 5.8Ghz setje niet lekker werkt. Athans, met een 200mW zender en spironet antennetjes zou je toch meer verwachten dan 30 meter.. Sterker nog, toen ik het probeerde had iemand die met zijn fatshark mee keek zonder antenne erop nog beter beeld dan ik (ik zag niets, hij zag et allemaal haarfijn).

Ik ben zelf niet zo kapot van die behuisde ontvanger om heel eerlijk te zijn. :')
Zon ontvanger heb ik ook, en ik denk dat die de schuldige is van waarom mijn 5.8Ghz setje niet lekker werkt. Athans, met een 200mW zender en spironet antennetjes zou je toch meer verwachten dan 30 meter.. Sterker nog, toen ik het probeerde had iemand die met zijn fatshark mee keek zonder antenne erop nog beter beeld dan ik (ik zag niets, hij zag et allemaal haarfijn).

klinkt alsof je op het verkeerde kanaal zit, volgens mij zijn bij mij ook de plaatjes op de tx of rx verkeer, heb geloof ik de jumpers tegenovergesteld staan.

Ik heb ervoor gekozen mede omdat ik die rx misschien wil inbouwen in een fpvbril in de toekomst, nu nog heel voorzichtig mee omgaan maar .....

Quadje komt helaas niet meer aan hij is bezorgd in Jamaica, krijg het volledige bedrag terug gestort. Nu ben ik aan het twijfelen of ik er nog 1 moet aanschaffen of toch voor een ladybird te gaan of gelijk beginnen aan een zelfbouw. moeilijk moeilijk moeilijk.

Back