BT nano FPV drone (ladybird)

Ik heb ervoor gekozen mede omdat ik die rx misschien wil inbouwen in een fpvbril in de toekomst, nu nog heel voorzichtig mee omgaan maar .....

Quadje komt helaas niet meer aan hij is bezorgd in Jamaica, krijg het volledige bedrag terug gestort. Nu ben ik aan het twijfelen of ik er nog 1 moet aanschaffen of toch voor een ladybird te gaan of gelijk beginnen aan een zelfbouw. moeilijk moeilijk moeilijk.

Haal eventueel een ladybird. Kun je gewoon krijgen bij Nederlandse webshops zoals deze:
Walkera QR Ladybird V2 | Quadrocoptershop.nl

Of haal onderdelen om zelf een nano quadje te maken inderdaad :p. Mijn "spongebob-in-de-zetel-fpv-quadcoptertje" is bijna klaar na een waslijst aan troubleshooting met de video *-*

Heb toch maar een Hubsan x4 en dan de nieuwe versie besteld.
Op rcgroups had iemand met bijna dezelfde setup die ik heb liggen er een fpv quad van gemaakt.

die mini zelfbouw quad ziet er ook wel leuk uit,misschien wel een leuk projectje om wat tijd op te vullen op de zondagsdiensten.

Die spongebob is ook leuk, als je eenmaal de quad een tijd hebt ga je vanzelf creatieve dingen verzinnen.

Even een update,... uiteindelijk heb ik antwoord gekregen wat voor component het is wat verbrand is op de print plaat.

Het is de met de code "Phoi"... uiteindelijk besteld via ebay uit Hong kong! Ben benieuwd als de Devo F4 weer tot leven komt!

attachmentNew.php

"If I got the right component, it is marked PHOI, with 5 pins, looking up on Google results a DC/DC boost converter of Texas Instruments (which in fact has 5 pins) :
http://www.s-manuals.com/pdf/datashe...ps61041_ti.pdf
so it should be
TPS61040DBV
Get it here
http://www.aliexpress.com/item/PHOI-...761469179.html
or here
http://www.digikey.com/product-detai...85-1-ND/454262"

oh hemeltje :bad-words:

Eerste testvlucht van mijn Spongebobmobiel op de club..
Vloog heeeeeeel goed.. tot er een collega vliegenier met zijn acro er tegenaan knalde :(

Het hoort bij de hobby nietwaar..

Gelukkig was het ding na een uurtje herstellen terug als nieuw. Ik heb veel geluk gehad dat de schade zich beperkte tot een balsa motorarm en de depron batterijhouder.

Foto's komen binnenkort. Eerst eens 2 ultra nano schoentjes en handjes maken. Die mist hij nog :p

Spongebobmobiel is klaar :D

sam0017b.jpg

sam0015g.jpg

sam0014s.jpg

sam0013v.jpg

sam0012r.JPG

sam0011hf.jpg

Videozendertje heb ik noodgedwongen buiten het frame moeten bevestigen om niet oververhit te raken ;)

Hoop dat jullie m mooi vinden. Heb hier een maandje zoet mee geweest, waarvan een groot deel debuggen, testvliegen, botsen met n collega piloot, de brokken oprapen en terug herstellen. :cool:

voor de sfeer:

mvg
Robby

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er leuk uit!

Vandaag stond de postbode ineens voor mijn deur met mijn vermiste quad.

Vliegt superstabiel alleen na 7 min valt hij gewoon uit de lucht als de batterij op is....

@ Robby , haha inderdaad vlieg nu met een timer op 6 min.

Ik wil vanavond proberen om het fpv gedeelte te gaan solderen en werkend te maken. Alleen had ik nog een vraagje wat voor mij niet helemaal duidelijk is.

op de tx zit er 2x een poort voor GND. Vanuit de camera gaat er een zwart draadje daarnaartoe , en dan van de 2e gnd poort gaat er een zwart draadje naar de lipo voor voeding.

Alleen voor de reciever snap ik het niet helemaal.

Ik ga gebruiken maken van een kleine monitor die ik ook gebruik voor in de auto deze werkt via een 12 volt voeding. Alleen de reciever zelf kan je voeden met een 3,3 tot 5,5 volt voeding. Is het mogelijk om deze beide apart te voeden, dus de monitor via 12 v en de reciever dan via een lipo?

Hoop dat jullie mij wat wijzer kunnen maken

58RX1.jpg

Het is allemaal gelukt. Lekker een avondje aan het solderen geweest wat een gepriegel al dat kleine spul.

Had alleen geen beeld, en kon natuurlijk niks vinden wat de kanaal instellingen zijn. Ander schermpje geprobeerd en ook alleen maar zwart beeld.
Had ineens het heldere idee om hem op de tv aan te sluiten, en had gelijk beeld.

Of ik heb iets verkeerds gedaan met de dvd autoschermpjes of dat werkt gewoon simpelweg niet.

Vrijdag alles maar eens netjes wegwerken in de udi, en gelijk ook maar een wide angle lens bestellen want je ziet inderdaad geen diepte.

Nu nog maar even naar een oplossing zoeken voor een schermpje als ik eens buiten wil vliegen.
ik zal een foto plaatsen van het eindresultaat.

Ik heb trouwens alles gemonteerd zonder een stepup regulator, ik weet ook niet of dit de vliegtijd gaat beinvloeden of dat het alleen te maken heeft met een helderder beeld.

dvd autoschermpjes.. Dat zal inderdaad niet (optimaal) werken.

Dat zijn digitale schermen, zodra je beeld ook maar de minste storing vertoond (wat bij fpv niet te vermijden valt) komt je scherm op zwart of blauw (no signal) :p Dat wil je niet zien gebeuren als je ergens 50 meter verder nu net over dat mooie vijvertje aan het vliegen bent :D

Wat je moet hebben is een scherm die dat NIET doet en gewoon de storingen doorlaat. Kort gezegd heb je een klassiek scherm nodig dat "sneeuw" vertoond als je geen beeldbron hebt. ;) (analoog dus)

Laatst bewerkt:
Heeft iemand een idee waar je in nederland een polulu 5v stepup regulator kan kopen.

Een tip van Robby was een zaak in dendermonde, alleen als ik dit wil laten verzenden naar nl kost mij dat €20 in totaal terwijl dat kleine printplaatje maar 5 euro kost.

Heeft iemand een idee waar je in nederland een polulu 5v stepup regulator kan kopen.

Een tip van Robby was een zaak in dendermonde, alleen als ik dit wil laten verzenden naar nl kost mij dat €20 in totaal terwijl dat kleine printplaatje maar 5 euro kost.

Ja die winkel ken ik, ik heb ze gemaild over die absurde verzendkosten maar het interesseert ze niet.

Maar geen paniek, alsjeblieft: HobbyTronics | Pololu 5V Boost Regulator NCP1402 |798

Verzendkosten vielen best mee, vooral als je ook nog wat ander spul nodig hebt.

Ik ben vanavond druk bezig geweest met solderen.
Alleen zit ik met het volgende probleem waar ik niet uit kom.

Ik heb alles volgens schema gesoldeerd, alleen zodra ik gas geef dan valt het beeld weg. En bij een klein beetje gas dan krijg ik strepen te zien op het beeldscherm.

Zou het kunnen dat dit probleem alleen bij die polulu booster kan liggen, of heb ik toch ergens een kabeltje verkeerd gesoldeerd?

Hierbij ook dan een foto met het resultaat, als iemand een idee heeft hoor ik dat graag.

Het gaat hier om een 10mw tx btw.
gljg.jpg

Ljikt er inderdaad op dat de polulu parallel aan je batterij en VTx/camera aangesloten zit. Als dat zo is doet'ie weinig. De plus van je batterij moet naar de Vin en van de Vout ga je naar je VTx/camera.

De Tx5805 doel je waarschijnlijk op?
Bij mij werkt deze op kanaal 1 (standaard) op een ImmersionRC ontvanger, kanaal7.
Zou trouwens ook op de RC305 ontvangers moeten werken.

Hoi klaas,

Bedankt voor je bericht. Op de RC305 zou die inderdaad moeten kunnen werken maar volgens mij moet je dan iets ombouwen in de RC305... ben jij er bekend mee?

Gr Johnny

De Tx5805 doel je waarschijnlijk op?
Bij mij werkt deze op kanaal 1 (standaard) op een ImmersionRC ontvanger, kanaal7.
Zou trouwens ook op de RC305 ontvangers moeten werken.

Back