Bucker Bu180 "Student" elektro conversie

hey bram,

even over je raampjes, raampjes bij het ombuigpunt iets inkerven met een mesje,
zodat het niet breekt maar wel zo blijft staan.

dan n druppeltje lijm er op en de stijltjes verven en je ziet er niets van.

groetjes pascal

Stukje Vivak van de juiste dikte kopen (modelbouwwinkel).
Prima met een beetje hitte te vervormen.

Stukje Vivak van de juiste dikte kopen (modelbouwwinkel).
Prima met een beetje hitte te vervormen.

Ik ga eens kijken. Origineel blijkt overigens geen gevouwen raampjes te hebben, maar gebogen. Probleem werd daar nog groter van ;)

Thnx

b

hey bram,

even over je raampjes, raampjes bij het ombuigpunt iets inkerven met een mesje,
zodat het niet breekt maar wel zo blijft staan.

dan n druppeltje lijm er op en de stijltjes verven en je ziet er niets van.

groetjes pascal

In mijn poging tot schaal, mag er eigenlijk geen stijltje zijn... Maar ze bleken gebogen te moeten zijn. Ik puzzel nog even verder, met bijvoorbeeld dat Vivak.

thnx
b

Voor strakke, scherpe 'vouw' lokaal verwarmen:
Plankje met sleuf/v-groef, of twee losse planks met daarin een verwarmings draad. Kunststof met buiglijn boven draad leggen en verwarmen. Vervolgens met hand in goede positie buigen en af laten koelen. Of op V-vormige mal leggen en af laten koelen. Hoe sneller de verwarming plaatsvindt, hoe lokaler, rechtlijniger de verwarming. Misschien is overmaat aan buigen nodig doordat kunststof bij afkoelen beetje terugtrekt richting oude vlakke positie.

Laatst bewerkt:
In mijn poging tot schaal, mag er eigenlijk geen stijltje zijn... Maar ze bleken gebogen te moeten zijn. Ik puzzel nog even verder, met bijvoorbeeld dat Vivak.

thnx
b

Malletje van (hard) balsa maken, vivak in een voldoende groot raampje (matrijs) met punaises vastzetten, verhitten met een verffohn of in de oven tot ca. 180 graden en mal in de matrijs drukken.

thnx all. Zie voldoende mogelijkheden met deze tips.

Volgende week weer verder. Vliegt ie voorlopig maar even ongeverfd en zonder raampies:rolleyes:

b

Back